Gå til innhold

fra stressa og dvask til sunn og rask asap

Anbefalte innlegg

Hei!

Jada, kom utrolig nok i mål jobbmessig, men kjenner at vekta har gått opp siste ukene.... Har nok trøstestress-spist + x antall begivenheter m mat - og nå angrer jeg sykt.... Ironisk nok har jeg mest lyst til å gi opp og spise enda mer... Jeg føler meg forgiftet og innbiller meg at alle ser på meg disse kg....

I tillegg har jeg ikke fått trent like mye som jeg pleier. Dobbeltkjipt.

Noen som gidder å sparke meg igang så jeg begynner i morgen? (jeg har selvfølgelig lyst til å utsette det til mandag....)

Og motivere meg til å bruke ferien til sunn mat og trening og ikke softis, boller og dager uten mening?

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei!

Jada, kom utrolig nok i mål jobbmessig, men kjenner at vekta har gått opp siste ukene.... Har nok trøstestress-spist + x antall begivenheter m mat - og nå angrer jeg sykt.... Ironisk nok har jeg mest lyst til å gi opp og spise enda mer... Jeg føler meg forgiftet og innbiller meg at alle ser på meg disse kg....

I tillegg har jeg ikke fått trent like mye som jeg pleier. Dobbeltkjipt.

Noen som gidder å sparke meg igang så jeg begynner i morgen? (jeg har selvfølgelig lyst til å utsette det til mandag....)

Og motivere meg til å bruke ferien til sunn mat og trening og ikke softis, boller og dager uten mening?

Kjøp et nydelig klesplagg i en størrelse som vil passe og se fin ut på deg når du har gått ned noen få kg

(de kg som du nylig har gått opp)

Tenk på hvor viktig dette er for deg, og kom deg på trening 3 dg pr uke og bytt ut kaloririk mat med sunnere energifattigere mat som metter! Unngå tomme kalorier

Lykke til og *spark bak*

Klem :-)

Anonymous poster hash: 30e87...836

AnonymBruker

Fotoshoppe (fjern de kiloene som du nylig gikk opp)  et bilde av deg i helfigur og heng det på f.eks kjøleskapdøra sammen med bildet av yndlingsplagget ditt som foreløpig ikke passer.

Skriv en lang liste om hvorfor det er viktig for deg å trene, være sunn/spise sunt, gå ned i vekt.

Anonymous poster hash: 30e87...836

Jeg er i samme situasjon! Har forsøkt å sparke meg selv bak, og håper det går! Forsøker å spise litt mindre porsjoner, og litt sunnere mat. Ønsker å gå ned noen få kilo.

Har kjøpt nytt, fargerikt løpetøy (tips til deg - det er jo veldig motiverende!), så håper jeg skal klare å komme i gang med jogging et par ganger i uka. En kort runde i starten for å ikke å miste motet - og for å gjøre det lettere å komme seg ut!  

Dersom du er flink i morgen, kan du unne deg noe godt lørdag - og heller være sunn og flink igjen søndag. Kanskje det gjør det lettere å komme i gang i morgen?

Skal gifte meg om noen måneder - og da vil jeg være på mitt beste! (Men først og fremst er målet å slutte å gå opp i vekt (men gjerne gå ned litt også...) LYKKE TIL!

Kjøp et nydelig klesplagg i en størrelse som vil passe og se fin ut på deg når du har gått ned noen få kg(de kg som du nylig har gått opp)Tenk på hvor viktig dette er for deg, og kom deg på trening 3 dg pr uke og bytt ut kaloririk mat med sunnere energifattigere mat som metter! Unngå tomme kalorierLykke til og *spark bak* Klem :-) Anonymous poster hash: 30e87...836

Takk! Satser på minimum 5 treninger pr uke! Har både skjørt og olabukse som er for trange, men nå skal de flyttes fram i skapet!

Fotoshoppe (fjern de kiloene som du nylig gikk opp)  et bilde av deg i helfigur og heng det på f.eks kjøleskapdøra sammen med bildet av yndlingsplagget ditt som foreløpig ikke passer.Skriv en lang liste om hvorfor det er viktig for deg å trene, være sunn/spise sunt, gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 30e87...836

Liker godt det med å skrive liste! Skal gjøres asap!

Og har et bikinibildet to år tilbake som jeg liker. Fram med det!

Takk:)

Annonse

Jeg er i samme situasjon! Har forsøkt å sparke meg selv bak, og håper det går! Forsøker å spise litt mindre porsjoner, og litt sunnere mat. Ønsker å gå ned noen få kilo.

Har kjøpt nytt, fargerikt løpetøy (tips til deg - det er jo veldig motiverende!), så håper jeg skal klare å komme i gang med jogging et par ganger i uka. En kort runde i starten for å ikke å miste motet - og for å gjøre det lettere å komme seg ut!  

Dersom du er flink i morgen, kan du unne deg noe godt lørdag - og heller være sunn og

flink igjen søndag. Kanskje det gjør det lettere å komme i gang i morgen?

Skal gifte meg om noen måneder - og da vil jeg være på mitt beste! (Men først og fremst er målet å slutte å gå opp i vekt (men gjerne gå ned litt også...) LYKKE TIL!

Lykke til du også! Bryllup må være god motivasjon. Elsker fint, fargerikt treningstøy og har mye, men bruker mest det sorte these days.. Får å fram det igjen også!

Klar, ferdig... NÅ er jeg superklar og skjønner pr nå ikke hva som skal kunne hindre meg i å nå målet :)

Jeg bruker nok mat og kos for å døyve det som ikke fungerer i livet, så spent på om jeg klarer å fylle livet med noe annet.

Klar, ferdig... NÅ er jeg superklar og skjønner pr nå ikke hva som skal kunne hindre meg i å nå målet :)

Jeg bruker nok mat og kos for å døyve det som ikke fungerer i livet, så spent på om jeg klarer å fylle livet med noe annet.

For mange vil det virke begresende på matinntaket å føre en matlogg. Skriv opp alt du spiser, og dersom du er i tvil om det er for mye, så kan du også kaloriberegne det.

I perioder med lite tid til trening, så kan det være greit å huske at det primært er matinntaket som er avgjørende.

Lykke til:-)

Hei!

Ja, det har jeg forsøkt noen ganger og er enig i at det er veldig bevisstgjørende. Ikke så kult å skrive kalkunfilet, halv tallerken med salat = bra!, men så; en HEL foccacia... :) Eller middag: 5 boller med ost!

Mulig jeg gjør det igjen. Jeg tenker ikke bare kropp og utseende nå, men veldig psykisk helse og at NÅ skal jeg ordne opp i kaoslivet! Da kan ikke alt takles med kos og nytelse etterfulgt av verdens dårligste humør.....

Hei!

Mulig jeg gjør det igjen. Jeg tenker ikke bare kropp og utseende nå, men veldig psykisk helse og at NÅ skal jeg ordne opp i kaoslivet! Da kan ikke alt takles med kos og nytelse etterfulgt av verdens dårligste humør.....

God strategi å bryte dette mønsteret :-)

Ja, ikke en bra måte å løse problemer på. Selv om jeg bare har gått opp et par kg i løpet av det siste året, så vil dette bli mye etter hvert om dette fortsetter. Jeg tar heller aldri helt tak i de vonde, rastløse følelsene, for jeg døyver dem med mat og blir passiv. Der er greit å ligge på sofaen når det er en kake i kjøleskapet liksom....

Ja, ikke en bra måte å løse problemer på. Selv om jeg bare har gått opp et par kg i løpet av det siste året, så vil dette bli mye etter hvert om dette fortsetter. Jeg tar heller aldri helt tak i de vonde, rastløse følelsene, for jeg døyver dem med mat og blir passiv. Der er greit å ligge på sofaen når det er en kake i kjøleskapet liksom....

Tror vi er mange som har det slik i større eller mindre grad. Jeg merker jeg spiser for å kose meg, trøste meg selv, hvis jeg kjeder meg, hvis jeg skal feire noe etc. Og da blir det jo veldig mye til sammen! Jeg var ganske flink med kosten forrige uke, men sprakk (kontrollert og planlagt) i helga. Nå er det ny uke, og nye muligheter. Og det som fungerer best for meg er å IKKE ha noe godt i skapet/kjøleskapet, og ikke gå på butikken når jeg er fysen..   

Annonse

Tror vi er mange som har det slik i større eller mindre grad. Jeg merker jeg spiser for å kose meg, trøste meg selv, hvis jeg kjeder meg, hvis jeg skal feire noe etc. Og da blir det jo veldig mye til sammen! Jeg var ganske flink med kosten forrige uke, men sprakk (kontrollert og planlagt) i helga. Nå er det ny uke, og nye muligheter. Og det som fungerer best for meg er å IKKE ha noe godt i skapet/kjøleskapet, og ikke gå på butikken når jeg er fysen..   

Ja, kjenner meg veldig godt igjen i det med ikke å ha usunt i skapet - men desto mer fylt av sunne alternativer. Riktig god og måteholden uke!

Ja, kjenner meg veldig godt igjen i det med ikke å ha usunt i skapet - men desto mer fylt av sunne alternativer. Riktig god og måteholden uke!

Takk det samme! Har klart meg brukbart foreløpig i dag, selv om det ble et glass O`boy med ekstra lett melk til frokosten... Heldigvis mye god frukt nå - gleder meg til en nektarin jeg har med meg på jobb!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...