Gå til innhold

Er engasjerende mennesker slitsomme?


Gjest hww

Anbefalte innlegg

''Som sagt er det ikke synspunktene dine jeg "kritiserer", det er hvordan du har erhvervet de på.

 

Selv om man er et meget rasjonelt og klokt vesen så er det lett å ta feil ang. andre mennesker "online". Det ligger i formens natur.''

 

 

''Det er ikke alt man kan ta feil av :-)  Noe kjenner man i hver fiber av kroppen når man har  levd en stund :-) 

Noe gjør meg usedvanlig urolig, og dette er noe av det.  Sorry to say :-(

Endret av Colette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

''Som sagt er det ikke synspunktene dine jeg "kritiserer", det er hvordan du har erhvervet de på.

 

Selv om man er et meget rasjonelt og klokt vesen så er det lett å ta feil ang. andre mennesker "online". Det ligger i formens natur.''

 

 

''Det er ikke alt man kan ta feil av :-)  Noe kjenner man i hver fiber av kroppen når man har  levd en stund :-) 

Noe gjør meg usedvanlig urolig, og dette er noe av det.  Sorry to say :-(

 

Det jeg faktisk blir urolig av er skråsikkerhet... jeg snakker ikke om deg nå altså, men som fenomen mener jeg skråsikkerheten kan være ganske farlig.

 

Nå er dine uttalelser sannsynligvis veldig lite farlige da. Jeg har bare fått det inn i hvert fiber av kroppen at skråsikre mennesker kan være farlige.  ;)

Anonymous poster hash: 70cf6...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det jeg faktisk blir urolig av er skråsikkerhet... jeg snakker ikke om deg nå altså, men som fenomen mener jeg skråsikkerheten kan være ganske farlig.

 

Nå er dine uttalelser sannsynligvis veldig lite farlige da. Jeg har bare fått det inn i hvert fiber av kroppen at skråsikre mennesker kan være farlige.  ;)

Anonymous poster hash: 70cf6...21e

 

Dette er dobbeltkommunikasjon.  Og det er farlig det....Men nå skal jeg sove.  Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er dobbeltkommunikasjon.  Og det er farlig det....Men nå skal jeg sove.  Natta :)

 

Det er ikke dobbeltkommunikasjon, fordi "kan" beskriver en mulig relasjon, ikke en nødvendig relasjon...

 

Hadet på badet, din gamle sjokolade!  :lol:

Anonymous poster hash: 70cf6...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det galt å trekke seg utav en duskusjon når man ikke vil diskutere enkelte ting med enkelte? Jeg opplever det slik i denne tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jeg være dønn ærlig med deg.  Bella D. har et vesentlig poeng når hun snakker om din passive aggresjon, og det er den som ofte gjør meg fly forbannet i dine innlegg,  Du opplever så mye smerte, verden er så vond osv, og du er stadig et offer for dette.  Samtidig som det skinner igjennom at du er aggressiv og forbannet, så pynter du på fasaden med en påtatt vennlighet og "fromhet".  Du virker ikke helt ærlig. 

Jeg forstår ikke hvorfor du leser innleggene til hww hvis de gjør deg så fly forbannet.  Dette er et psykiatriforum, og det er mennesker som sliter på forskjellige vis som skriver her.  Jeg forstår ikke hva som var galt med spørsmålet. Synes det var noe å reflektere over.  På åpen forum har jeg sett folk har kommet med mange spørsmål som ikke jeg kan forstå hvorfor de kommer med.  Men jeg har aldri rakket ned på dem for det.  Du reagerer på reaksjonene hos hww når hun får svar hun ikke liker.  Jeg kan også få kraftige reaksjoner på negative svar.  Det er noe jeg selv må jobbe med, men reaksjoner er ikke noe du velger selv.  De bare kommer.

 

Mitt råd til deg er å ikke lese trådene til hww hvis de plager deg så mye.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det galt å trekke seg utav en duskusjon når man ikke vil diskutere enkelte ting med enkelte? Jeg opplever det slik i denne tråden..

 

Det kan tvert i mot være veldig fornuftig :-)  Selvsagt har du all rett til å trekke deg ut av en diskusjon du ikke vil være med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som svarte på spørsmålet mitt. Jeg får endel krtikk fordi jeg blir engasjert og hjelpsom (i RL), og det har gjort meg usikker. Så jeg setter stor pris på disse svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor du leser innleggene til hww hvis de gjør deg så fly forbannet.  Dette er et psykiatriforum, og det er mennesker som sliter på forskjellige vis som skriver her.  Jeg forstår ikke hva som var galt med spørsmålet. Synes det var noe å reflektere over.  På åpen forum har jeg sett folk har kommet med mange spørsmål som ikke jeg kan forstå hvorfor de kommer med.  Men jeg har aldri rakket ned på dem for det.  Du reagerer på reaksjonene hos hww når hun får svar hun ikke liker.  Jeg kan også få kraftige reaksjoner på negative svar.  Det er noe jeg selv må jobbe med, men reaksjoner er ikke noe du velger selv.  De bare kommer.

 

Mitt råd til deg er å ikke lese trådene til hww hvis de plager deg så mye.   

Reaksjoner i form av å skrive innlegg på dol er ikek noe som "bare kommer", det er en handling som forutsetter at du velger å gjøre nettopp det.

 

Jeg synes ikke det var noe galt med spørsmålet som ble stilt, men jeg synes responsen fra hhw etter en stund var av gammelt dårlig merke, og jeg er enig i Bella Dottes synspunkter om passiv aggressivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg stiller dumme spørsmål :( Ble lei meg over enkelte svar..

Her er det etter min oppfatning at du sporer av. Hva tror du at du gjør med andre gjennom å svare slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det etter min oppfatning at du sporer av. Hva tror du at du gjør med andre gjennom å svare slik?

Hva tror du det gjør med meg at denne brukeren er "etter meg" over lang tid/år - er det ikke greit at jeg også får nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du det gjør med meg at denne brukeren er "etter meg" over lang tid/år - er det ikke greit at jeg også får nok?

Det var flere personer som hadde uttalt seg i tråden. Dersom du mente å si noe til bare en person, så burde du tydeliggjort det. På det tidspunktet du reagerte, så synes jeg kommentarene i tråden var helt ok. Jeg skjønner ikke helt at du mener det er feil at folk uttrykker det de mener om temaet når du nettopp har spurt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reaksjoner i form av å skrive innlegg på dol er ikek noe som "bare kommer", det er en handling som forutsetter at du velger å gjøre nettopp det.

 

Jeg synes ikke det var noe galt med spørsmålet som ble stilt, men jeg synes responsen fra hhw etter en stund var av gammelt dårlig merke, og jeg er enig i Bella Dottes synspunkter om passiv aggressivitet.

Å skrive på dol, og handlingen av reaksjonene er noe du "velger" selv. (Om jeg her skriver velger, så er det likevel kraftige krefter i reaksjoner som kan gjøre det vanskelig å velge rett) Men reaksjonene velger du ikke selv. De bare kommer.

 

Jeg har reagert lenge på at mange må komme med kritiske kommentarer når hww skriver innlegg.  Og jeg forstår at hun reagerer.  Jeg forstår ikke hvorfor de skriver når de vet at det de oppnår med det de skriver er å bryte mennesker ned. Jeg trodde at dette var et psykiatriforum hvor vi skal hjelpe hverandre og bygge hverandre opp. 

Endret av toyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skrive på dol, og handlingen av reaksjonene er noe du "velger" selv. (Om jeg her skriver velger, så er det likevel kraftige krefter i reaksjoner som kan gjøre det vanskelig å velge rett) Men reaksjonene velger du ikke selv. De bare kommer.

 

Jeg har reagert lenge på at mange må komme med kritiske kommentarer når hww skriver innlegg.  Og jeg forstår at hun reagerer.  Jeg forstår ikke hvorfor de skriver når de vet at det de oppnår med det de skriver er å bryte mennesker ned. Jeg trodde at dette var et psykiatriforum hvor vi skal hjelpe hverandre. 

 

Etter langvarig bruk av dol og et repeterende reaksjonsmønster, så synes ikke jeg det er så rart om noen uttrykker frustrasjon dersom en bestemt type atferd blir repetert. Jeg mener at det alltid vil være best om reaksjonene også formidles på en mest mulig vennlig måte, men jeg ser ingen grunn til at det skal være tabubelagt å komme med konkrete tilbakemeldinger.

 

Hva er det egentlig å hjelpe andre mennesker? Er det å alltid si seg enig med dem eller fortelle dem akkurat det de ønsker? Eller kan det like gjerne være å komme med en ærlig reaksjon selv når den ikke er helt PK?

 

Å delta i diskusjoner på nett kan være krevende og bidra både konstruktivt og destruktivt i ens eget liv. Jeg forventer at folk etter mange års bruk lærer seg selv å kjenne godt nok til at bruken av dol i hovedsak blir konstruktiv.

 

Det stemmer at terskelen for å komme med kontante tilbakemeldinger nok er lavere i forhold til hww enn i forhold til en del andre. Det har sammenheng med historikken hennes her på dol, da det på dol som i andre forhold i livet er slik at ens egen atferd får konsekvenser i etterkant.

 

Jeg tror det er bedre at folk er ærlige med hverandre enn at det dulles alt for mye. Men jeg synes også at det er viktig at hovedintensjonen med å skrive en kommentar skal være å bidra konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du det gjør med meg at denne brukeren er "etter meg" over lang tid/år - er det ikke greit at jeg også får nok?

Hei du :-). Nå synes jeg du igjen skal skille mellom sak og person. Forhold deg til spørsmålet (saken) du stillte. Ikke ta det innover deg personlig. Slik blir det kanskje lettere for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter langvarig bruk av dol og et repeterende reaksjonsmønster, så synes ikke jeg det er så rart om noen uttrykker frustrasjon dersom en bestemt type atferd blir repetert. Jeg mener at det alltid vil være best om reaksjonene også formidles på en mest mulig vennlig måte, men jeg ser ingen grunn til at det skal være tabubelagt å komme med konkrete tilbakemeldinger.

 

Hva er det egentlig å hjelpe andre mennesker? Er det å alltid si seg enig med dem eller fortelle dem akkurat det de ønsker? Eller kan det like gjerne være å komme med en ærlig reaksjon selv når den ikke er helt PK?

 

Å delta i diskusjoner på nett kan være krevende og bidra både konstruktivt og destruktivt i ens eget liv. Jeg forventer at folk etter mange års bruk lærer seg selv å kjenne godt nok til at bruken av dol i hovedsak blir konstruktiv.

 

Det stemmer at terskelen for å komme med kontante tilbakemeldinger nok er lavere i forhold til hww enn i forhold til en del andre. Det har sammenheng med historikken hennes her på dol, da det på dol som i andre forhold i livet er slik at ens egen atferd får konsekvenser i etterkant.

 

Jeg tror det er bedre at folk er ærlige med hverandre enn at det dulles alt for mye. Men jeg synes også at det er viktig at hovedintensjonen med å skrive en kommentar skal være å bidra konstruktivt.

De har et valg de som blir fly forbannet på hww.  De kan bare la være å lese innleggene.  Det står jo nicknavn før de åpner tråden.

 

Det er greit at vi ikke bare skal dulle med folk, men det er mange måter å si en ting på.  Og noen er mer sårbare enn andre.  Jeg selv skulle mange ganger ønske jeg var mindre sårbar,  men jeg blir ikke mer hardfør selv om jeg ønsker det.  Jeg skulle tro at på et psykiatriforum er det større prosent sårbare mennesker enn det ellers er.  Håper det er plass for de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan virke slitsomme på noen. Men begeistrende  og engasjerende mennesker smitter jo, men, da tror jeg ikke at de må være deprimert  ihvertfall. Tror også det må være et underliggende behov for å la seg engasjere av engasjerende mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har et valg de som blir fly forbannet på hww.  De kan bare la være å lese innleggene.  Det står jo nicknavn før de åpner tråden.

 

Det er greit at vi ikke bare skal dulle med folk, men det er mange måter å si en ting på.  Og noen er mer sårbare enn andre.  Jeg selv skulle mange ganger ønske jeg var mindre sårbar,  men jeg blir ikke mer hardfør selv om jeg ønsker det.  Jeg skulle tro at på et psykiatriforum er det større prosent sårbare mennesker enn det ellers er.  Håper det er plass for de også.

Jeg tenker at det er plass for alle, både de som er sårbare og de som har en mer tøff stil. Stort sett så mener jeg at dols brukere er gode på å vurdere hvordan de skal svare andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

For å svare på spørsmålet i overskriften, så er per definisjon engasjerende mennesker ikke slisomme. Når man selv er engasjert, blir man ikke sliten på samme måte som når man føler seg overkjørt. Men man kan være engasjert selv og irritere andre som ikke deler engasjementet. Det krever litt empati til å merke forskjellen, og viljestyrke til å innrette seg etter den andres behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...