Gå til innhold

Er det trygt å fly med Norwegian?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid foretrukket SAS, men er det helt irrasjonelt, eller stemmer det at SAS har færre ulykker?

 

Vi har bestilt en tur om et halvt år med Norwegian, men nå angrer jeg nesten. Særlig fordi strekniningen er en som de skal bruke de nye Dreamliner flyene på. Med disse flyene har det vært mye problemer i andre land allerede. Jeg syns ikke det er betryggende akkurat.

 

 

http://www.aftenposten.no/okonomi/Norwegian-skal-fa-sin-forste-Dreamliner-denne-uken-7238769.html#.UdG8H3CD5c0



Anonymous poster hash: da463...bf1
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393129-er-det-trygt-%C3%A5-fly-med-norwegian/
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har alltid foretrukket SAS, men er det helt irrasjonelt, eller stemmer det at SAS har færre ulykker?

 

Vi har bestilt en tur om et halvt år med Norwegian, men nå angrer jeg nesten. Særlig fordi strekniningen er en som de skal bruke de nye Dreamliner flyene på. Med disse flyene har det vært mye problemer i andre land allerede. Jeg syns ikke det er betryggende akkurat.

 

 

http://www.aftenposten.no/okonomi/Norwegian-skal-fa-sin-forste-Dreamliner-denne-uken-7238769.html#.UdG8H3CD5c0

Anonymous poster hash: da463...bf1

 

 

Faren for at det skal skje en alvorlig ulykke om når du reiser med SAS eller Norwegian (samt de fleste andre seriøse flyselskaper) er så liten at det ikke er til å regne på en gang. Det er mye farligere å ta buss, for ikke å snakke om privatbil.

Vi har bestilt en tur om et halvt år med Norwegian, men nå angrer jeg nesten. Særlig fordi strekniningen er en som de skal bruke de nye Dreamliner flyene på. Med disse flyene har det vært mye problemer i andre land allerede. Jeg syns ikke det er betryggende akkurat.

 

Anonymous poster hash: da463...bf1

 

Hvis disse flyene har noen "barnesykdommer", blir det nok avslørt før det har gått et halvt år. 

 

Det er enorm fokus på kontroller og sikkerhet rundt det tekniske i flytrafikken.  Det er mye lavere sjanse for å overleve transporten til og fra flyplassen B)

Endret av laban

Jeg har ingen planer om å sette meg ombord i en Dreamliner før flyet har fløyet i minst ett år uten større problemer.

Norwegian dytter ca 40 flere seter enn de andre inn i sine "Dream"linere, så der akter jeg ikke å sette rumpa overhodet. For ikke å snakke om at det ikke finnes nordmenn ombord, og at alle rapporter om servicen så langt på deres flyvninger er helt lavmål mens prisen ofte ligger over de andre selskapene.

Hvorfor jeg skal betale mere for å sitte trangt og med dårlig service har jeg ikke helt fått med meg.

Annonse

Alle nye flytyper er helt trygge, og de er gjennom en meget streng og langvarig sikkerhets kontroll og testing før de settes inn i ordinær drift - helt uavhengig av hvilket flyselskap som skal bruke dem.

 

Risikoen ved å fly er veldig mye mindre enn hva du utsetter deg for av risiko ved andre dagligdagse gjøremål - og spesielt alt som har med trafikk å gjøre, være seg om du er gående, syklende eller kjørende.

Jeg har ingen planer om å sette meg ombord i en Dreamliner før flyet har fløyet i minst ett år uten større problemer.

Norwegian dytter ca 40 flere seter enn de andre inn i sine "Dream"linere, så der akter jeg ikke å sette rumpa overhodet. For ikke å snakke om at det ikke finnes nordmenn ombord, og at alle rapporter om servicen så langt på deres flyvninger er helt lavmål mens prisen ofte ligger over de andre selskapene.

Hvorfor jeg skal betale mere for å sitte trangt og med dårlig service har jeg ikke helt fått med meg.

Dette er jo bare piss. Vi fløy med Dreamliner både til og fra Mallorca nylig, besetningen var norsk og svensk, flyet hadde ikke noe mindre beinplass enn andre fly jeg har flydd med. Servicen var topp og betjeningen veldig trivelige. :)

AnonymBruker

Alle nye flytyper er helt trygge, og de er gjennom en meget streng og langvarig sikkerhets kontroll og testing før de settes inn i ordinær drift - helt uavhengig av hvilket flyselskap som skal bruke dem.

 

Risikoen ved å fly er veldig mye mindre enn hva du utsetter deg for av risiko ved andre dagligdagse gjøremål - og spesielt alt som har med trafikk å gjøre, være seg om du er gående, syklende eller kjørende.

 

Men Dreamliner viker ikke helt ferdig testet.

 

 

On January 16, 2013, both major Japanese airlines ANA and JAL announced that they were voluntarily grounding or suspending flights for their fleets of 787s after multiple incidents involving different 787s, including emergency landings. 

 

On January 16, 2013, the FAA issued an emergency airworthiness directive ordering all U.S.-based airlines to ground their Boeing 787s until yet-to-be-determined modifications are made to the electrical system to reduce the risk of the battery overheating or catching fire.

 

Chile's Directorate General of Civil Aviation (DGAC) grounded LAN Airlines' three 787s.

 

On January 18, Boeing announced that it was halting 787 deliveries until the battery problem is resolved.

 

 

Anonymous poster hash: e5099...7c6

Dette er jo bare piss. Vi fløy med Dreamliner både til og fra Mallorca nylig, besetningen var norsk og svensk, flyet hadde ikke noe mindre beinplass enn andre fly jeg har flydd med. Servicen var topp og betjeningen veldig trivelige. :)

 

Trodde de bare såvidt hadde begynt å bruke dem for noen få dager siden?

http://www.osl.no/osl/omoss/_presse/_nyhetsarkiv?NORWEGIANS_DREAMLINER_HAR_ANKOMMET_&id=181-158109

 

Men Dreamliner viker ikke helt ferdig testet.

 

 

On January 16, 2013, both major Japanese airlines ANA and JAL announced that they were voluntarily grounding or suspending flights for their fleets of 787s after multiple incidents involving different 787s, including emergency landings. 

 

On January 16, 2013, the FAA issued an emergency airworthiness directive ordering all U.S.-based airlines to ground their Boeing 787s until yet-to-be-determined modifications are made to the electrical system to reduce the risk of the battery overheating or catching fire.

 

Chile's Directorate General of Civil Aviation (DGAC) grounded LAN Airlines' three 787s.

 

On January 18, Boeing announced that it was halting 787 deliveries until the battery problem is resolved.

 

 

Anonymous poster hash: e5099...7c6

 

 

Slik bør selvfølgelig ikke skje, men dette har heller ikke forårsaket noen som helst form for ulykker - eller nesten ulykker.

 

Det er heller et godt eksempel på hvor høyt man tar sikkerhetsaspektet når det er noe som ikke fungerer 100% slik det skal.

 

Problemet med disse batteriene er nå løst, og det er helt trygt (og har vært trygt) å fly denne flymodellen - i den grad noe som helst kan sies å være 100% trygt.

 

Som tidligere nevnt - det er veldig mye større risiko for at noe skal skje deg så snart du beveger deg ut i trafikken. Å reise med fly er noe av det aller tryggeste du kan gjøre, skal du bevege deg fra A til B.

 

I det hele tatt så er det en viss risiko forbundet med det å leve - men alternativet er så mye verre ;)

Trodde de bare såvidt hadde begynt å bruke dem for noen få dager siden?

http://www.osl.no/osl/omoss/_presse/_nyhetsarkiv?NORWEGIANS_DREAMLINER_HAR_ANKOMMET_&id=181-158109

Hmmm... Ser ut til at noen i reisefølget tok feil ang. Dreamliner eller ikke gitt. Og det var ikke meg. :)

Annonse

AnonymBruker

Slik bør selvfølgelig ikke skje, men dette har heller ikke forårsaket noen som helst form for ulykker - eller nesten ulykker.

 

Det er heller et godt eksempel på hvor høyt man tar sikkerhetsaspektet når det er noe som ikke fungerer 100% slik det skal.

 

Problemet med disse batteriene er nå løst, og det er helt trygt (og har vært trygt) å fly denne flymodellen 

 

 

 

Nåja, jeg hadde ikke flydd med denne flytypen pr i dag:

 

''Dreamliner begynte å brenne - Heathrow i London er stengt.

 
En talskvinne for Heathrow sier at brannmannskaper håndterte hendelsen. Ifølge en talsmann for lufthavnen dreier det seg om en «innvendig brann» om bord i flyet.
 

Boeings aksjekurs på Wall Street falt 5 prosent etter hendelsen. Dreamliner-flyet har vært plaget av tekniske problemer knyttet til batteriene om bord. Batteriene på flere maskiner har vært rammet av overoppheting som utløste branner mens de sto parkert på bakken."

 

 

http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article7922409.ece

Anonymous poster hash: e5099...7c6

AnonymBruker

Etter Dreamliner-ulykkene har jeg blitt mer og mer skeptisk. Hvis de setter inn Dreamliner på turen vi skal ha om 6 mnd, har jeg mest lyst til å kansellere. Men da får jeg vel neppe pengene tilbake eller hva?



Anonymous poster hash: da463...bf1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...