Gå til innhold

Mykt dopapir tetter doen raskere :-(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv

Er det flere her som har oppdaget at jo "ekstra mykt" dopapir det er, jo lettere tetter det igjen doen?

Nei takke meg til det mer vanlige dopapirer (mer enn mykt nok det og) som ikke tetter doen.

Anonymous poster hash: 343e6...089

Har hørt at det er det mykeste man skal bruke om man skal unngå tette do.

Annonse

Hm, merkelig... Jeg har leilighet på garasjeloftet mitt, og der er det "dokvern" som kverner innholdet fra toalettet før det går inn i kloakkrørene som går fra huset mitt (sorry grisepratet :P) - og for å unngå at kverna blir ødelagt, så MÅ den som bor på garasjeloftet bruke kun mykt dopapir.

AnonymBruker

Er det flere her som har oppdaget at jo "ekstra mykt" dopapir det er, jo lettere tetter det igjen doen?

Nei takke meg til det mer vanlige dopapirer (mer enn mykt nok det og) som ikke tetter doen.

Min wc er et promblem-wc som til stadighet går tett, pga at passasjen er for trang.

Jeg har erfaring med at det stiveste toalettpapiret er værst (billig-papir fra Rema).

Det helt myke (lambi) blir det også ganske lett tett av (mulig fordi det er så kompakt)

Mellomtingen (billigpapir fra Rimi) går det best med.

Problemet med at wc tetter seg er nok trang passasje i toalettnedløpet, papirkvalitet, mengde papir som en bruker pr besøk på wc, og avføringskonsistens og mengde.

Vi er antagelig mange som også bruker for mye papir pr besøk.

Bidet er vel tingen! Man skal visstnok bli ren uten papir

Se forøvrig tråd http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/393220-tett-avl%C3%B8p-i-kj%C3%B8kkenvask-nytt-triks-for-%C3%A5-fixe-det/ for tips for åpning av tette avløp både her og der

Anonymous poster hash: 8d901...485

Mykt dopapir løser seg mye raskere opp i vann enn f.eks dopapir laget av resirkulert papir. Derfor er mykt dopapir absolutt å foretrekke om man ønsker å unngå tett do.

En annen ting er tørkepapir. Det er godt egnet til å tørke opp vått søl, ikke minst fordi det trekker godt til seg vann/fuktig søl uten å løse seg opp. Nettopp derfor skal du unngå å kaste tørkepapir i toalettet......

AnonymBruker

Ja det er nok det jeg opplever, at det helt myke blir kompakt.Det løser seg riktignok opp, men så er det som om det samler seg og stapper til rørene nesten som bomull. Det mellom-myke virker best.

Jeg har erfaring med at det stiveste toalettpapiret er værst (billig-papir fra Rema).

Det helt myke (lambi) blir det også ganske lett tett av (mulig fordi det er så kompakt)

Mellomtingen (billigpapir fra Rimi) går det best med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...