Gå til innhold

Sende sms tidlig og sent - hva er akseptabelt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på så mangt. Er det bare skravle-meldinger så er 10-22 i helgene passe synes jeg, på hverdagene er jo de fleste mye tidligere oppe. Det er kun to personer som sender meg sms etter kl. 22 stort sett og det er kjæresten og eksen. :) Men noen er jo ikke i seng før etter midnatt og synes skravle-meldinger kl. 23:15 er bare koselig så det er nok helt individuelt.

Det kommer an på så mangt. Er det bare skravle-meldinger så er 10-22 i helgene passe synes jeg, på hverdagene er jo de fleste mye tidligere oppe. Det er kun to personer som sender meg sms etter kl. 22 stort sett og det er kjæresten og eksen. :) Men noen er jo ikke i seng før etter midnatt og synes skravle-meldinger kl. 23:15 er bare koselig så det er nok helt individuelt.

Takk for at du svarte :)

påskelilje

Det går jo ikke an å si en allmenngyldig regel for dette. Det kommer jo an på hvem du skal sende til og hvor godt du kjenner disse. Jeg vet at min mor nesten aldri legger seg før klokka er tolv, og det samme gjelder for meg. Dermed hender det at vi melder med hverandre seint om kvelden - altså nesten frem mot midnatt.

De jeg kjenner som er tidlig på jobb, kan jeg melde i 8- tida og seinere - de jeg vet ikke jobber, venter jeg til etter 9 eller 10 med å melde. De jeg vet går tidlig i seng (og som jeg ikke kjenner så godt), sender jeg ikke melding til etter klokka 22.

Men mannen og jeg kan melde til hverandre fremt il midnatt, og fra kanksje halv åtte (hvis vi ikke er på samme sted, og vi vet at den andre er våken).

trollemor;o)

Jeg sender sms i tide og utide...... og jeg mottar sms i tide og utide. Det er det positive med sms, en trenger ikke svare om en ikke gidder. Jeg har kanskje noen få ganger voknet av sms om natta, men det er bare å skru av lyden på sms, ingen problem.

trollemor;o)

Jeg sender sms i tide og utide...... og jeg mottar sms i tide og utide. Det er det positive med sms, en trenger ikke svare om en ikke gidder. Jeg har kanskje noen få ganger voknet av sms om natta, men det er bare å skru av lyden på sms, ingen problem.

MEN, til ukjente sender jeg ikke etter 22.30.

Annonse

Tradisjonelt sett så regnes det som ikke så høflig å sende sms (eller ringe) folk etter 22 om kvelden. Hvis det derimot er nære venner som du vet legger seg sent, så kan man jo sende senere.

Tidligere enn 8 (eller 10 i helger) er det nok vanligvis heller ikke så populært.

Årsaken er jo at man blir vekket av sms. Mange ønsker ikke å skru av telefonlyden om natten, av den gode grunn at man ønsker å kunne bli nådd dersom det skulle oppså en virkelig krise hos noen i familien feks.

Derfor er det god tone å ikke vekke folk med sms i tide og utide.

Jeg sender (første sms) ikke etter 22, og ikke tidlig på morgenen i helgene. Men er vi på fest, og sender til andre vi vet er på fest f.eks., blir det jo annerledes. Eller hvis jeg har en "samtale" gående med en venninne på kvelden, kan det bli senere. Mottar jeg en etter kl.22, svarer jeg jo hvis jeg er oppe.

annlovindaen

Tradisjonelt sett så regnes det som ikke så høflig å sende sms (eller ringe) folk etter 22 om kvelden. Hvis det derimot er nære venner som du vet legger seg sent, så kan man jo sende senere.

Tidligere enn 8 (eller 10 i helger) er det nok vanligvis heller ikke så populært.

Årsaken er jo at man blir vekket av sms. Mange ønsker ikke å skru av telefonlyden om natten, av den gode grunn at man ønsker å kunne bli nådd dersom det skulle oppså en virkelig krise hos noen i familien feks.

Derfor er det god tone å ikke vekke folk med sms i tide og utide.

Jeg får ofte sms både sent og tidlig, og av og til på natta. 

Jeg skrur av lyden på sms-varslingen, men beholder lyden på om noen skulle ringe, og slik at alarmen virker på morgenen. Da våkner jeg ikke av sms'ene når jeg får det heller. 

Greit å ha på lyden på ringetonen, i tilfelle det skulle være en helt spesiell grunn til at noen ringer meg sent og på natta

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...