Gå til innhold

Nesepiercing som voksen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

29

• Togli

10

• frosken

3

• Maglor

3

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

Men hvorfor er det harry?

Anonymous poster hash: a5e61...d51

«Harry» brukes på norsk som en nedsettende karakteristikk. I følge Norsk ordbok betyr harry «smakløs» eller «vulgær».Bokmålsordbokadefinerer begrepet som «preget av dårlig smak» eller som «preget av mote som er passé».Store Norske Leksikon definerer harry som «preget av dårlig smak, udannet, provinsiell, usofistikert».

Anonymous poster hash: 33813...fa9

«Harry» brukes på norsk som en nedsettende karakteristikk. I følge Norsk ordbok betyr harry «smakløs» eller «vulgær».Bokmålsordbokadefinerer begrepet som «preget av dårlig smak» eller som «preget av mote som er passé».Store Norske Leksikon definerer harry som «preget av dårlig smak, udannet, provinsiell, usofistikert».

Personlig tenker jeg det handler om "mote som er passé"? Man trenger så absolutt ikke å være vulgær eller udannet om man har en "harry" stil...

Gode definisjoner det der, selv om jeg ikke ville sagt at umoderne ("preget av mote som er passé") nødvendigvis er harry. For meg er harry noe smakløst, plumpt og enkelt, og kan like gjerne brukes som om oppførsel.

AnonymBruker

Det er det jeg mener med "erkenorsk". Vi er veldig opptatte av å definere hva som er bra/dårlig. Etter min mening tyder det mer på en lite kukturell kultur.

Annonse

Det er det jeg mener med "erkenorsk". Vi er veldig opptatte av å definere hva som er bra/dårlig. Etter min mening tyder det mer på en lite kukturell kultur.

Er det ikke slik i alle samfunn da? At man vurderer hva som er moderne/umoderne, hva som er "riktig" oppførsel osv? Det er vel bare det at vi har et uttrykk for det..... Tipper andre land også har slike uttrykk... "Trash" f.eks.? Bruker de ikke det i engelsktalende land? Og betyr ikke det noe lignende som "harry" tro?

Hehe, jeg tenkte faktisk på deg da jeg svarte og håpet at du kanskje ikke kom til å se tråden;-) Men jeg holder fast ved hva jeg synes om ansiktspiercinger.

Knis, jeg vet jo hva du synes og det er faktisk helt greit ;)  Men jeg liker dem og trives med dem og så kan dere gjerne synes jeg er litt harry  :P Og jeg har funnet en mann som ikke er så happy for dem, men de er jo så små at de knapt synes.

Knis, jeg vet jo hva du synes og det er faktisk helt greit ;)  Men jeg liker dem og trives med dem og så kan dere gjerne synes jeg er litt harry  :P Og jeg har funnet en mann som ikke er så happy for dem, men de er jo så små at de knapt synes.

Liker ikke han dem heller? I såfall er det jo håp... ;-)

AnonymBruker

Kan du forklare hvorfor det er harry med like grilldresser på et ektepar på campingtur? Ikke alltid like lett å forklare hvorfor noe er harry eller ikke ;)

1)Men hvorfor velger ektepar å ha på like "grilldresser"? Er det for å vise at de hører sammen?

2)Mange kler seg ganske likt uten å ha nøyaktig likedanne klær på, også (Dvs samme farge på bukse og jakke, men ikke samme merke) Er det også harry?

3)Det kan være ganske stilig når par klær seg i klær som matcher den andres farger på klærne, uten å ha samme farge på f.eks bukser og jakker. F.eks klær som går i de samme nyansene. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 5d94c...aaa

1)Men hvorfor velger ektepar å ha på like "grilldresser"? Er det for å vise at de hører sammen?

2)Mange kler seg ganske likt uten å ha nøyaktig likedanne klær på, også (Dvs samme farge på bukse og jakke, men ikke samme merke) Er det også harry?

3)Det kan være ganske stilig når par klær seg i klær som matcher den andres farger på klærne, uten å ha samme farge på f.eks bukser og jakker. F.eks klær som går i de samme nyansene. Hva synes dere?

1) De synes kanskje det er romantisk? :P Evt har kona kommet over et godt tilbud på grilldresser hos SparKjøp!

2 og 3) Det tror jeg ikke jeg hadde tenkt på som harry. Det kunne like gjerne vært tilfeldig...

AnonymBruker

Tillegg: På bilde nr 9 her, synes jeg ar det ser kjedelig ut når paret har så lik farge på klærne. De blir som en stor lys grå "masse". Det er mer spennende med kontraster, som f.eks han har mørk dress og hun har en lys kjole.

http://www.kk.no/835544/hollywoods-mest-velkledde-par

Annonse

AnonymBruker

1) De synes kanskje det er romantisk? :P Evt har kona kommet over et godt tilbud på grilldresser hos SparKjøp!

2 og 3) Det tror jeg ikke jeg hadde tenkt på som harry. Det kunne like gjerne vært tilfeldig...

Takk for svar! :-)

1) Det er kanskje ofte slik som du foreslår :)

2)"Mange kler seg ganske likt uten å ha nøyaktig likedanne klær på, også (Dvs samme farge på bukse og jakke, men ikke samme merke)"

-Det kan nok være tilfeldig. Men ofte er det kona som kjøper og/ eller er med og handler klær til mannen, og faktisk også bestemmer hva han skal ha på seg.

:-)

AnonymBruker

Er det ikke slik i alle samfunn da? At man vurderer hva som er moderne/umoderne, hva som er "riktig" oppførsel osv? Det er vel bare det at vi har et uttrykk for det..... Tipper andre land også har slike uttrykk... "Trash" f.eks.? Bruker de ikke det i engelsktalende land? Og betyr ikke det noe lignende som "harry" tro?

Det er sikkert litt sånn i andre land også, men jeg synes vi i Norge kan være ganske fordømmende. Enten er det liksom harry eller kult. Norge er ennå ikke kommet så langt at vi har blitt en smeltedigel for ulike kulturer. Jeg vil tro at i "ordentlige" storbyer (ikke Oslo men i utlandet) så er de vandt med litt av hvert og dermed er det større toleranse for hva som er akseptert. Det er i alle fall slik jeg tenker om dette.

Takk for svar! :-)

1) Det er kanskje ofte slik som du foreslår :)

2)"Mange kler seg ganske likt uten å ha nøyaktig likedanne klær på, også (Dvs samme farge på bukse og jakke, men ikke samme merke)"

-Det kan nok være tilfeldig. Men ofte er det kona som kjøper og/ eller er med og handler klær til mannen, og faktisk også bestemmer hva han skal ha på seg.

:-)

Ang det å bestemme hva mannen skal ha på seg, så tror jeg du har rett ;) Samtidig håper jeg mannen ikke er så underkua at han tar på noe han ikke vil ha på :P Jeg var sammen med en som var sjeleglad hvis jeg kom med forslag til antrekk dersom vi skulle  noe spesielt :P  (men jeg pleide ikke å koordinere det med mine antrekk da...)

Det er sikkert litt sånn i andre land også, men jeg synes vi i Norge kan være ganske fordømmende. Enten er det liksom harry eller kult. Norge er ennå ikke kommet så langt at vi har blitt en smeltedigel for ulike kulturer. Jeg vil tro at i "ordentlige" storbyer (ikke Oslo men i utlandet) så er de vandt med litt av hvert og dermed er det større toleranse for hva som er akseptert. Det er i alle fall slik jeg tenker om dette.

Tja, på den annen side (iallefall her jeg bor) er det enormt mye mindre merkepress enn det var da jeg vokste opp (samme sted). Jeg føler at folk idag våger å ha en mer individuell stil og at det lettere blir akseptert idag enn før. Det er forskjell på å kle seg individuelt og å kle seg harry også.... så her handler det vel mer om å "sitte fast" i samme stil som du hadde da du var i dine "glansdager" f.eks.? :P

AnonymBruker

Tja, på den annen side (iallefall her jeg bor) er det enormt mye mindre merkepress enn det var da jeg vokste opp (samme sted). Jeg føler at folk idag våger å ha en mer individuell stil og at det lettere blir akseptert idag enn før. Det er forskjell på å kle seg individuelt og å kle seg harry også.... så her handler det vel mer om å "sitte fast" i samme stil som du hadde da du var i dine "glansdager" f.eks.? :P

Hvem har sagt at jeg ikke er i mine glansdager nå? ;-)

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Synes ikke nesepiercing er så ille.. værre med de kjempesvære tatoveringene som tydeligvis er in nå for tiden. Men men.. folk gjør som de vil, jeg er ganske tolerant.

Er det kult eller ut å ha navnet til kjæresten tatovert på innsiden av armen eller håndleddet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...