Gå til innhold

Har en med FAS, ADHD og autisme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en gutt på 9 år. Han har FAS, ADHD og autisme. I morgen skal jeg passe en valp som er syk i to uker for en venn av meg. Barnet mitt må da være hjemme i to uker med meg og valpen. Jeg kan ikke gå i fra valpen for å gjøre aktiviteter med sønnen min. Vennen min er ikke snill med valpen. Hvordan ville dere løst det slik at gutten får gjøre aktiviteter? Han krever å gjøre aktiviteter i feriene. Jeg kan ikke ta valpen med. Det er den for syk til.

Anonymous poster hash: b1e01...a4c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393299-har-en-med-fas-adhd-og-autisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Jeg har en gutt på 9 år. Han har FAS, ADHD og autisme. I morgen skal jeg passe en valp som er syk i to uker for en venn av meg. Barnet mitt må da være hjemme i to uker med meg og valpen. Jeg kan ikke gå i fra valpen for å gjøre aktiviteter med sønnen min. Vennen min er ikke snill med valpen. Hvordan ville dere løst det slik at gutten får gjøre aktiviteter? Han krever å gjøre aktiviteter i feriene. Jeg kan ikke ta valpen med. Det er den for syk til.

Hei!

Hvis vennen din ikke er snill mot valpen, ville jeg kjørt den til FOD gården, så blir den omplassert også kan du gjøre hva du vil i 2 uker med din sønn.

Når din venn kommer tilbake informerer du bare kort om forholdet og ber vedkommende henvende seg til FOD gården.

AnonymBruker

Var valpen frisk på det tidspunktet som dere gjorde avtale om at du skal passe hunden i disse 2 ukene?

Det hadde vært best å sagt nei til å passe hunden nå når den er syk, pga at hunden pga sykdom ikke kan bli med ut.

Kan du si noe mer om det at vennen din ikke er snill med hunden? Jeg er enig med Madelenemie om at hunden bør omplasseres. Noen andre burde tatt hånd om den med en gang, pga at du ikke kommer deg ut sammen med gutten din mens hunden er syk.

Har du kontakt med noen i vennens familie som kunne tatt seg av hunden?

Anonymous poster hash: 1326c...cf0

AnonymBruker

Jeg synes ikke at det er riktig at du og gutten din skal være hjemme pga en syk hund.

Har din venn reist bort på ferie?

Jeg håper at du finner en løsning, slik at du får tatt med gutten din på aktiviteter og at dere får en fin ferie.

AnonymBruker

Hunden var frisk når vi avtalte å passe den. Det er en valp som skal leveres om tre uker. I kveld så jeg at gutten min er begynt å få vannkopper. En venn av han har nettopp hatt vannkopper. De var sammen før vennen til gutten min fikk det.

Annonse

AnonymBruker

Hunden var frisk når vi avtalte å passe den. Det er en valp som skal leveres om tre uker. I kveld så jeg at gutten min er begynt å få vannkopper. En venn av han har nettopp hatt vannkopper. De var sammen før vennen til gutten min fikk det.

Avtalen om å passe hunden, burde vært gjort om, ettersom hunden ble syk og ikke var i samme forfatning som da avtalen ble gjort.

Hvor er hundeeieren? Er han på ferie? Han burde selvsagt gjort om på sine planer og/eller funnet annen hundepasser pga  at hunden ble syk.

Hva mener du med at vennen din ikke er snill med valpen? Hvis han mishandler den kan du anmelde det, og hvor syk er valpen?

AnonymBruker

Kan du kontakte hundeeier og si at du ikke kan passe hunden allikevel, slik at han tar ansvaret og finner en annen løsning for hundepass?

AnonymBruker

Vennen min er i syden og jeg passer valpen. Vennen min hadde ikke noen andre som kunne passe valpen. Valpen er begynt å bli frisk. Gutten min sa til meg i dag at han hadde mest lyst å være hjemme og leke, kose og snakke med valpen.

Vennen min er i syden og jeg passer valpen. Vennen min hadde ikke noen andre som kunne passe valpen. Valpen er begynt å bli frisk. Gutten min sa til meg i dag at han hadde mest lyst å være hjemme og leke, kose og snakke med valpen.

Så bra at valpen er på bedringens veg. Håper også sønnen din blir fort frisk og at dere får det fint :)

Til en annen gang; Her ble du stående i press mellom syk valp og syk sønn og da syns jeg at sønnen går først. Det virker som du er litt for imøtekommende og snill i forhold til din venn her.

Er forresten vennen din slem med de andre hundene h*n har i omsorg også? I såfall syns jeg du skal anmelde forholdet. Vennen din burde ikke reist bort tre uker før overlevering av en valp. Så små hunder kan fort bli utrygge om de ikke har det bra og i tillegg må skifte miljø mens de er så små. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...