AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 Skrevet 14. juli 2013 Har en teglstensmur bak peisen som jeg malte hvit for noen år siden, men nå ønsker jeg den helt slett/glatt - er dette lett for en helt vanlig "husmor" ? Og hva bruker jeg, hvor kjøpes det? Er det dyrt? Må det males etterpå? Peisen har store flate skifersteiner, og jeg ønsker og tette disse også, kan jeg bruke samme?? Noen som skjønte noe av dette i det hele tatt, haha:)) Anonymous poster hash: fcf77...2df 0 Siter
Høstløv Skrevet 14. juli 2013 Skrevet 14. juli 2013 Muren må pusses med mørtel for å bli slett og det er vanskelig å få til for en vanlig husmor. Det bør vel helst gjøres av en fagmann. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 14. juli 2013 Skrevet 14. juli 2013 Har en teglstensmur bak peisen som jeg malte hvit for noen år siden, men nå ønsker jeg den helt slett/glatt - er dette lett for en helt vanlig "husmor" ? Og hva bruker jeg, hvor kjøpes det? Er det dyrt? Må det males etterpå? Peisen har store flate skifersteiner, og jeg ønsker og tette disse også, kan jeg bruke samme?? Noen som skjønte noe av dette i det hele tatt, haha:)) Anonymous poster hash: fcf77...2df Hei! Det enkleste er å sette en gipsplate på den og male den hvit. ( evt sette på Det peneste hvis det er gammel teglstein er å pusse den til man kan olje den, tegnstein fra 60-70 tallet er imidlertid ikke bra. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. juli 2013 Skrevet 14. juli 2013 Hei! Det enkleste er å sette en gipsplate på den og male den hvit. ( evt sette på Det peneste hvis det er gammel teglstein er å pusse den til man kan olje den, tegnstein fra 60-70 tallet er imidlertid ikke bra. Denne teglsteinen er tydeligvis på en brannmur (bak en peis) og da kan man ikke sette opp hva som helst på den. Såvidt jeg har funnet på nettet kan elementpiper kles på to sider mens teglsteinspiper ikke kan kles, heller ikke med gips. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.