Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når du skriver negativt om svigermor til sambo, men sender meldingen til svigermor. DEN følelsen. Og hvordan går man videre etter dette.

Var navn nevnt i meldingen?

Går det an å si at en venninne lånte din tlf for å sende en melding til kjæresten sin, og at hun må ha bommet på navnene kontaktlisten når hun sendte meldingen?

Anonymous poster hash: aefdf...280

Var navn nevnt i meldingen?

Går det an å si at en venninne lånte din tlf for å sende en melding til kjæresten sin, og at hun må ha bommet på navnene kontaktlisten når hun sendte meldingen?

Nei, ingen navn nevnt, men de var på vei ut av tunet vårt, så de vet jeg var alene :-( Jeg blir fysisk dårlig. Hun ringte og var en smule hysterisk og sa at hun ble uvel, jeg prøvde å si at den var til min mor om mormor fordi hun var her igår, men tror ikke hun bet på. Dette er grusomt. Jeg skreiv: Gøy å få besøk av moren din. Virker som hun kommer bare for å kritisere. - Hun vet forøvrig at jeg irriterer meg over mormors kritikk men......

AnonymBruker

Nei, ingen navn nevnt, men de var på vei ut av tunet vårt, så de vet jeg var alene :-( Jeg blir fysisk dårlig. Hun ringte og var en smule hysterisk og sa at hun ble uvel, jeg prøvde å si at den var til min mor om mormor fordi hun var her igår, men tror ikke hun bet på. Dette er grusomt. Jeg skreiv: Gøy å få besøk av moren din. Virker som hun kommer bare for å kritisere. - Hun vet forøvrig at jeg irriterer meg over mormors kritikk men......

Bra at ingen navn var nevnt.

Jeg forstår at dette ble veldig ekkelt for deg.

Du kan uansett ikke styre hva hun tenker og mener. Du har gitt en forklaring.

Jeg håper at du greier å legge dette fra deg.

Kanskje er du i ettertiden mer forsiktig med hva du skriver i meldinger?

Klem :)

Bra at ingen navn var nevnt.

Jeg forstår at dette ble veldig ekkelt for deg.

Du kan uansett ikke styre hva hun tenker og mener. Du har gitt en forklaring.

Jeg håper at du greier å legge dette fra deg.

Kanskje er du i ettertiden mer forsiktig med hva du skriver i meldinger?

Klem :)

Jeg kommer iallefall til å være mer forsiktig med å se nøye etter hvem den går til :blink:  Jeg føler vi har et litt

småanstrengt forhorhold fra før av, så dette var jo virkelig prikken over i-en. Jeg skrev iallefall ingen skjellsord da :mellow: Jeg ringte sambo (småhysterisk selv) og han mente hun kanskje hadde godt av en liten nesestiver siden hun er voldsom å kritisere.

Vi får vel bare holde avstand en stund og se hva som skjer. Jeg vet liksom ikke om jeg skal innrømme at den var om henne, eller holde fast ved at den var til min mor :unsure:

Så godt at ikke samboeren din ble sur på deg, da. Det må være en trøst.

Spørs om ikke "å legge seg flat"-taktikken er den beste her. Har du noen undskyldninger du kan bruke, type "er gravid" "Masse stress på jobben", "Mormoren min kritiserer også så fælt (siden hun allerede er dratt inn i saken er den god), så var det bare begeret som fikk det til å renne over, beklager beklager, jeg var spesielt nærtaken"? Så underslår du ikke at det var noe sannhet i det, hun har grunn til å være litt sur, men forhåpentligvis går i seg selv og skjønner hvorfor du skrev det?

Alternativ taktikk: Ligg lavt, hold avstand, send sambo bort for å sjekke hvos landet ligger etter en stund.

Annonse

Så godt at ikke samboeren din ble sur på deg, da. Det må være en trøst.

Spørs om ikke "å legge seg flat"-taktikken er den beste her. Har du noen undskyldninger du kan bruke, type "er gravid" "Masse stress på jobben", "Mormoren min kritiserer også så fælt (siden hun allerede er dratt inn i saken er den god), så var det bare begeret som fikk det til å renne over, beklager beklager, jeg var spesielt nærtaken"? Så underslår du ikke at det var noe sannhet i det, hun har grunn til å være litt sur, men forhåpentligvis går i seg selv og skjønner hvorfor du skrev det?

Alternativ taktikk: Ligg lavt, hold avstand, send sambo bort for å sjekke hvos landet ligger etter en stund.

Idet jeg skjønte at den var på vei i feil hender tenkte jeg..TENK FORT! Jeg sendte en ny feilsending: Besta var her igår. Uff! Henter deg i morgen. 11.15? -SÅ ringte hun og jeg prøvde å bortforklare meg med at mobilen min synger på siste værset og er helt rar. Tror ikke jeg klarer å innrømme at dette var til henne, men hva med noe sånt om hun kontakter meg: "Jeg føler innimellom at du er ute etter meg, ja, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få deg overbevist om at denne ikke var om deg. Jeg meldet med min mor rett før dere kom, og du vet jo hvor mye mormor kan irritere meg. Dette er maks uflaks. Jeg er glad i både deg og *svigerfar*. Jeg orker ikke noe styr innad i familien, så vær så snill å la dette ligge." (?) :ph34r:  :huh:

Kanskje hun hadde bare godt av å se den meldingen? Burde jo være en vekker for henne? Hva med å bare si det som det var, at " ja det var om deg, for du kritiserer jo bestandig og det er vondt for meg" ? eller noe sånt.

Hvorfor pakke det inne, når det var tatt på kornet? Såret blir hun ja selvsagt, men kanskje noen burde gi henne dette hintet, og nå har hun altså fått det.

Huff da, den var lei. Kan du snu dette til noe positivt når "liket er ute av skapet"? Jeg aksepterer ikke at min mor eller andre hadde sagt noe negativt til eller om min samboer. Det hadde jeg tatt opp med min mor sammen med samboer. Kanskje dere sammen kunne ha funnet ut av dette. Det er ikke sikkert svigermor mener å kritisere, men synes hun må si i fra når ting ikke er slik hun mener det skal være. Det er ikke greit, men noen ganger må man høre det.

Kanskje hun hadde bare godt av å se den meldingen? Burde jo være en vekker for henne? Hva med å bare si det som det var, at " ja det var om deg, for du kritiserer jo bestandig og det er vondt for meg" ? eller noe sånt.

Hvorfor pakke det inne, når det var tatt på kornet? Såret blir hun ja selvsagt, men kanskje noen burde gi henne dette hintet, og nå har hun altså fått det.

Helt enig! Hvorfor er det bare TS som skal bli såret? Når noen bare kritiserer, kan de ha godt av å å høre det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...