Gå til innhold

Norsk kvinne anmeldte voldtekt i Dubai: - Dømt for sex utenfor ekteskap

Anbefalte innlegg

Enig i det meste her, bortsett fra de tre avsnittene ovenfor. Med tanke på all ugjerningene begått i kristendommens navn i historiens løp bør dere kristne være litt forsiktig i deres kritikk av islam. 

"Dere" kristne? Hvordan  vet vi at ecbole er kristen?

Jeg tror at for religiøse mennesker, er det ren utopi å tro at de plutselig skal konvertere og bli ateister.... Muslimer som konverterer til kristendommen, blir neppe farlige kristenfundamentalister ;)

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Togli

18

• AnonymBruker

13

• ecbole

12

• sur kjerring

11

"Dere" kristne? Hvordan  vet vi at ecbole er kristen?

Jeg tror at for religiøse mennesker, er det ren utopi å tro at de plutselig skal konvertere og bli ateister.... Muslimer som konverterer til kristendommen, blir neppe farlige kristenfundamentalister ;)

Det er lenge siden jeg har nevnt mitt livssyn.

Kan ikke huske å ha lagt merket til nicket Louis Cyphre før. Var ikke "Louis Cyphre" en filmskikkelse der han var i et okkult miljø? (Har ikke sett filmen.) Hvis brukeren Louis Cyphre er okkultist eller lignende så er det vel ikke rart om han misliker meg sterkt.

Og ja, Togli, man trenger ikke mye innsikt for å forstå at du må ha rett både med hensyn til konverteringer og hva som er farlig religion. Noen kan kan bare ikke la være med tøv.

Kan ikke huske å ha lagt merket til nicket Louis Cyphre før. Var ikke "Louis Cyphre" en filmskikkelse der han var i et okkult miljø? (Har ikke sett filmen.) Hvis brukeren Louis Cyphre er okkultist eller lignende så er det vel ikke rart om han misliker meg sterkt.

Og ja, Togli, man trenger ikke mye innsikt for å forstå at du må ha rett både med hensyn til konverteringer og hva som er farlig religion. Noen kan kan bare ikke la være med tøv.

Ok:) Jeg greier aldri å lagre info om nick her inne :P

Noen må bare drive skittkasting mot religiøse, uansett religion.... dessverre....

Ikke alle som ser hele "bildet", nei.... å bli blindet av hat er skummelt...

Louis Cyphre

Det klarer du utmerket mellom linjene.

Kan ikke huske å ha lagt merket til nicket Louis Cyphre før. Var ikke "Louis Cyphre" en filmskikkelse der han var i et okkult miljø? 

Angel Heart ja, og det var nok verre enn som så (men det kan du sikkert klare å google selv).

Hvis brukeren Louis Cyphre er okkultist eller lignende så er det vel ikke rart om han misliker meg sterkt.

Ikke okkultist, men ateist. Og jeg "misliker" ikke deg, jeg påpeker kun at dere kirstne ikke bør være de første til å kaste stein på muslimer.

Endret av Louis Cyphre
Louis Cyphre

Ok:) Jeg greier aldri å lagre info om nick her inne :P

Noen må bare drive skittkasting mot religiøse, uansett religion.... dessverre....

Ikke alle som ser hele "bildet", nei.... å bli blindet av hat er skummelt...

Regner med at du snakker om islamhatet til "ecbole" nå.

Annonse

(...)  jeg påpeker kun at dere kirstne ikke bør være de første til å kaste stein på muslimer.

Jeg kaster ikke stein på muslimer, og sprer heller ikke hat eller forakt mot muslimer. Med unntak av de siste argumentet i oversikten av argumenter og innsats i forhold til islam, har du skrevet at du er enig i (selv om du ikke siterte alt, men skrev "Enig i det meste her,". Det blir meningsløst om det ikke skulle gjelde resten av oversikten). Så da rammer din kritikk rammer deg selv også.

Ateister har ikke monopol på livssynskritikk. Kristne kan godt kritisere fortidens maktpersoner for overgrep begått under navnet til Jesus. For det er faktisk det motsatte av å følge hans ord og lære. Visste du virkelig ikke det?

Når det gjelder islam er livssynskritikk og en del tiltak som ble nevnt, nødvendig for å bevare et bærekraftig demokrati på lang sikt der alle får nyte godt av menneskerettigheter. Det har ingenting med forakt/hat mot muslimer generelt å gjøre, ei heller angrep på deres trosfrihet. De personene min islam-kritikk er rettet mot i Norge er et ytterst lite antall imamer og folk med politisk makt som er passive/ignorante i forhold til å bevare demokrati og menneskerettigheter.

Det kan da under ingen omstendighet være galt å kritisere et "rettssystem" som ender med tiltale for et voldtektsoffer. Men der er vi visst ikke enige. Jeg sitter faktisk igjen med inntrykk av at du mener jeg og mine trosfeller er mindre meningsbrettighet på grunn av overgrep foretattt gjennom historien av folk som kallte seg kristne, men hyklet og begikk de verste overgrep som tenkes kan lenge før jeg ble født. Det sier i så fall faktisk svært mye om din rettferdighetsoppfatning.

Jeg skal ikke påstå at Louis Cyphre er identisk med det "spøkelset" som webmaster ikke lenger godtok for ikke lenge siden. Men argumentene, uttrykksformen og holdning overfor meg og mine trosfeller er påfallende like/samsvarende for det jeg har lest.

Jeg har likt dine innlegg i denne tråden ecbole! Det virker som du har satt deg godt inn i saken og vet hva du snakker om, og du får fram essensen - og kommer med realistiske løsninger - uten å spre hat ift en hel gruppe mennesker :)

Jeg har likt dine innlegg i denne tråden ecbole! Det virker som du har satt deg godt inn i saken og vet hva du snakker om, og du får fram essensen - og kommer med realistiske løsninger - uten å spre hat ift en hel gruppe mennesker :)

Denne kommentaren til Togli vil jeg også signere på - veldig gode innlegg!

Louis Cyphre
 Det blir meningsløst om det ikke skulle gjelde resten av oversikten). Så da rammer din kritikk rammer deg selv også.

Nei, det gjør den ikke. Det var din forherligelse av kristendommen mens du rakker ned på islam jeg påpekte.

Kristne kan godt kritisere fortidens maktpersoner for overgrep begått under navnet til Jesus. For det er faktisk det motsatte av å følge hans ord og lære. Visste du virkelig ikke det?

Det virker som du ikke har lest bibelen. Jeg har faktisk mer respeket for kristne som faktisk er 100% konsekvente i å følge "guds" ord, som for eksempel Westboro Bapist Church.

http://www.godhatesfags.com/faq.html

Det kan da under ingen omstendighet være galt å kritisere et "rettssystem" som ender med tiltale for et voldtektsoffer. Men der er vi visst ikke enige. Jeg sitter faktisk igjen med inntrykk av at du mener jeg og mine trosfeller er mindre meningsbrettighet på grunn av overgrep foretattt gjennom historien av folk som kallte seg kristne, men hyklet og begikk de verste overgrep som tenkes kan lenge før jeg ble født. Det sier i så fall faktisk svært mye om din rettferdighetsoppfatning.

Det er ganske morsomt å høre på kristnes nedrakking av islam når man vet hvor liten forskjell det er på disse primitive semittiske religionene.

Jeg skal ikke påstå at Louis Cyphre er identisk med det "spøkelset" som webmaster ikke lenger godtok for ikke lenge siden. Men argumentene, uttrykksformen og holdning overfor meg og mine trosfeller er påfallende like/samsvarende for det jeg har lest.

Ha-ha, nå ser du spøkelser på høylys dag.

AnonymBruker

Av debattantene her på Dol, så må jeg si at ecbole har en svært så seriøs måte å fremlegge sine synspunkter på. Ikke bare i denne tråden, men i alle de han har deltatt i.

Jeg har fulgt denne tråden, og lest den flere ganger.

Jeg kan med hånden på hjertet ikke finne noe nedrakking om islam fra ecbole sin side.

Tvert imot, og dette har han fått kudos fra andre debattanter for.

Han er kristisk, som oss andre, til utøvelsen av sharia. Men nedrakking, nei det kan jeg ikke se.

Når dette er sagt, så er terskelen for å bruke ord som hat-retorikk, nedrakking, fordomsfull, hat ytringer, rasistisk og ligenende - blitt svært lav med tiden.

Har man ikke et politisk korrekt syn på enkelte ting, så kommer disse ordene veldig lett.

Disse ordene er med på å kvele enhver debatt, fordi folk orker ikke bli beskyldt for slike ting, bare fordi de kan være kritiske til, religion, innvandring, behandlingen av minoriteter, grensekontroll, flyten av kriminelle, iandelen av utenlandske borgere i norske fengsler, og så videre med lignende tema.

Det er et, for meg, ganske vidt gap, mellom å være kristisk til noe, og til å være hatefull til de samme.

Jeg er sterkt kristisk til håndteringen av kriminelle som er på raid i vårt land, men jeg hater ikke en eneste av de.

Ei heller har jeg kommet med det jeg definerer som hat-ytringer mot de.

Anonymous poster hash: 5d050...8f3

Denne kommentaren til Togli vil jeg også signere på - veldig gode innlegg!

Av debattantene her på Dol, så må jeg si at ecbole har en svært så seriøs måte å fremlegge sine synspunkter på. Ikke bare i denne tråden, men i alle de han har deltatt i.

Jeg har fulgt denne tråden, og lest den flere ganger.

Jeg kan med hånden på hjertet ikke finne noe nedrakking om islam fra ecbole sin side.

Tvert imot, og dette har han fått kudos fra andre debattanter for.

Han er kristisk, som oss andre, til utøvelsen av sharia. Men nedrakking, nei det kan jeg ikke se.

Når dette er sagt, så er terskelen for å bruke ord som hat-retorikk, nedrakking, fordomsfull, hat ytringer, rasistisk og ligenende - blitt svært lav med tiden.

Har man ikke et politisk korrekt syn på enkelte ting, så kommer disse ordene veldig lett.

Disse ordene er med på å kvele enhver debatt, fordi folk orker ikke bli beskyldt for slike ting, bare fordi de kan være kritiske til, religion, innvandring, behandlingen av minoriteter, grensekontroll, flyten av kriminelle, iandelen av utenlandske borgere i norske fengsler, og så videre med lignende tema.

Det er et, for meg, ganske vidt gap, mellom å være kristisk til noe, og til å være hatefull til de samme.

Jeg er sterkt kristisk til håndteringen av kriminelle som er på raid i vårt land, men jeg hater ikke en eneste av de.

Ei heller har jeg kommet med det jeg definerer som hat-ytringer mot de.

Anonymous poster hash: 5d050...8f3

Mange takk til alle tre! :) :) :) :) :) :)

Teoretisk sett, hvis man hadde kidnappet en mullah i Dubai, utført kjønnsskifte på han og så voldtatt vedkommende (uten 4 mannlige vitner som loven tydeligvis krever for å straffe voldtekt).. ville mullah(innen) da blitt dømt for sex utenfor ekteskapet?

Endret av Maglor

Annonse

AnonymBruker

Teoretisk sett, hvis man hadde kidnappet en mullah i Dubai, utført kjønnsskifte på han og så voldtatt vedkommende (uten 4 mannlige vitner som loven tydeligvis krever for å straffe voldtekt).. ville mullah(innen) da blitt dømt for sex utenfor ekteskapet?

Oaaa. Så bizarre spørsmål finner man bare på DOL! Og vanskelig spørsmål også.

Svaret kommer vel an på om de ser på kjønnsskiftet som virkelig eller kastrering. Hvis dommerne der mente offeret var utsatt for kastrering, hadde de fått problem med å forklare hvordan det kunne foregå. Men antagelig ble overgriperne i så fall dømt.

Hvis de tror at kjønnskiftet kanskje var virkelig, måtte antagelig offeret vise fram tissetassen sin i et hemmelig lukket møte overfor dommere utstyrt med forstørrelsesglass. Det ville nok ikke være overbevisende, så da hadde de forlangt rekonstruksjon av hele hendelsen med påstått offer....

Men for å være alvorlig: Det er noe rart med Dubai. De forlanger fire muslimske vitner for å dømme en påstått voldtekstovergriper, men kan ikke domfelle noen for overfallsvoldtekt uten vitner selv om det er begått foran et videoovervåkningskamera.

Anonymous poster hash: 74c7d...9d5

påskelilje

Her er en god artikkel om Islam skrevet av en norsk professor ved UiO:

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Ikke-skyld-pa-middelalderen-7262103.html

Har har absolutt noen gode poeng.

Veldig interessant og godt skrevet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...