serenity777 Skrevet 18. juli 2013 Skrevet 18. juli 2013 Hei, har hørt på Ipod med hodetelefoner gjennomsnittlig halvannen time om dagen de siste 8 årene. For tre uker siden fikk jeg litt piping i venstre øret. Sluttet da å høre helt. Nå har pipingen vært borte i ca 1 uke. Savner å høre musikk, er det farlig å høre ca 1-2 timer i uken på moderat nivå? Vil ikke att pipingen skal bli konstant... 0 Siter
serenity777 Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Skrevet 18. juli 2013 Altså sluttet å høre på musikk med hodetelefoner, ikke sluttet å høre. Ser den kan misforståes. 0 Siter
cathlin Skrevet 18. juli 2013 Skrevet 18. juli 2013 Interessant spørsmål. Jeg fant denne linken, hvor det står om 60/60 regelen. Maks 60 minutter og maks 60 % av maksvolumet. Ellers er det bedre med hodetelefoner i forhold til ørepropper, men ser du skriver at du bruker hodetelefoner. http://www.ung.no/musikk/1770__H%C3%B8y_musikk_rett_i_%C3%B8ret_kan_gi_d%C3%A5rlig_h%C3%B8rsel.html 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 Skrevet 18. juli 2013 Tror ikke det er nødvendig å endre lyttevaner. Selv om du har hatt piping betyr ikke det tinitus. Piping er jo f.eks. noe alle konsertgjengere erfarer, i alle fall på en metal-konsert. Det er kjedelig å ta for mange forholdsregler... sjuk og/eller død blir man før ellere senere uansett. Lev livet mens du kan. Musikk er utrolig viktig. Anonymous poster hash: 40dee...b3a 0 Siter
serenity777 Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Skrevet 19. juli 2013 Takker for svarene! Prøvde 45 minutter på halvt volum i går kveld, funket fint, lar det gå ett par dager så forsøkere jeg 60 min. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.