Gå til innhold

Oppbevaring av sykkelhjelmer og andre gang-ting

Anbefalte innlegg

påskelilje

Vi skal gjøre om i gangen vår, og få nytt system på klær, sko, sekker, vesker sykkelhjelmer osv. Skal få satt inn et stort skyvegarderobeskap (ca 2,5 meter bredt) der mest mulig skal oppbevares, slik at det ikke er synlig.

Ser for meg at vi skal ha to rekker med trådkurver, der hvert familiemedlem har sine skuffer - det blir vel ca 12 dype skuffer tror jeg. I tillegg masse hengeplass for jakker.

Men så er det sykkelhjelmene da. Hvordan er det greit å ha dem? Nå er det noen som henges på ei knaggrekke på veggen (tar mye plass og ser rotete ut), noen henges over stolpen på trappa (ser ikke fint ut), noen henges på styret på sykkelen (når det regner er ikke dette nor greit), og atter en legges på toppen av skapphylla - men (vanskelig å få tak i, funker ikke for ungene i alle fall).

Noen som har funnet en grei måte å oppbevare disse på? Ungene bruker syklene daglig. Vi voksne veldig sjelden. Det har også noe å si.

Tar gjerne i mot andre gangtips!

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har garasje i ett med huset og sykkelhjelmer oppbevares i en hylle i garasjen.

Til andre "gang ting" har vi brukt disse:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/series/19027/

flest av de aller minste. Så har vi satt på en etikett på dem på hva som skal være inni. Hadde forsåvidt sykkelhjelmer også i de største før. Dette er bare helt supert system! Fikk tips fra en om dette for et år siden ca og det fungerer utrolig bra.

Etiketter jeg har er ting som det ikke bare er vanskelig å rydde bort en "lur" plass men også ting som ikke er så lette å finne når man trenger det. Med slike små hyller og etikett på så er det både lett å rydde og lett å finne ting.

Etiketter vi har som jeg kommer på i farten: Saks, Plaster, Hårstrikker, Solbriller, Blyant/penn, Kontorrekvisita, Hårkost, Nøkler, Ladere, Fyrstikker, Batteri, Brukte batteri osv... De fleste hyllene er små men noen er større. Har også en hylle som heter Gym/dusj der vi oppbevarer badetøy og småflasker til gym/svømming så det går raskt for barna å finne frem.

Vi har også disse:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50242737/

Det er egentlig skohyller men vi har etiketter som Fotball, Sitteunderlag, Turn etc på disse. De rommer litt og tar liten plass.

Anonymous poster hash: da1b9...263

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...