Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

MIn søster tok en Gastric bypass for 2 år siden. Før den var hun veldig lite aktiv og sa hele tiden hun var sliten selv om hun har gjort noe. Nå har hun blitt tynnere men er fortsatt ikke noe aktiv. Hun går på skole men det er alt. Trener ikke,går ikke turer. Maten er hun blitt flinkere til men i går sa hun at hun har gått opp 3 kilo det siste året. Det er ikke mye men at vekta går oppover bekymrer meg. 

HUn har hatt mye plager etter operasjonen. Vært mye på sykehus pga magesmerter. 

Nå vil hun opererer brystene men må ikke vekten være stabil da?

Anonymous poster hash: fe4a2...acf
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393453-lat-ogs%C3%A5-etter-slankeoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvordan er det sosiale nettverket hennes? Kan det hende hun sitter mye alene hjemme, ser tv og kjeder seg? Da er det lett at man ikke får lyst til å trene eller spise sunt, bare slappe av og spise, spise.... og vekta dertil oppover. Bor du nært henne? Hvorfor ikke mase om å få henne med på fjelltur f.eks.? I starten er det hardt, men  etterhvert blir man bitt av basillen. Det er det å komme i gang som er vanskelig, og det å ha noen som maser og pusher på en så en kommer seg avgårde. 

Anonymous poster hash: faee5...5c3
AnonymBruker

Jeg bor i nærheten og spør ofte om hun vil bli med oss å gå tur. Noen ganger vil hun men som regel er hun sliten eller syk. Våres mor vil betale medlemskap på treningsenter for henne så dem kan trene sammen men hun sier at ved siden av skolen så har hun ikke tid. Så vi prøver.

Mange av hennes venner går på skole,jobber i helger og har barn men hun går bare på skole,jobber ikke og har ikke barn så hun har tid til å trene

Anonymous poster hash: fe4a2...acf

Dersom hun går på skole og har normal studieprogresjon, så synes jeg dere rundt henne kanskje bør være fornøyd med det. Ikke alle liker å trene, og lysten øker neppe gjennom mas fra omgivelsene. 3 kg vektoppgang på et helt år er ikke mye, men selvfølgelig viktig at ikke vekten fortsetter å stige. For å få brystreduserende kirurgi dekket av det offentlige, må BMI i utgangspunktet ikke være høyere enn 28 og vekten må sikkert være rimelig stabil. 3 kg oppgang på et helt år medfører ikke at man vil si at vekten ikke er stabil, så dersom øvrige kriterier er oppfylt, så vil jeg anta at hun får innvilget kirurgi.

Det å omtale andre som "late", har jeg aldri hørt at bidrar konstruktivt i forhold til den det gjelder.

AnonymBruker

Dersom hun går på skole og har normal studieprogresjon, så synes jeg dere rundt henne kanskje bør være fornøyd med det. Ikke alle liker å trene, og lysten øker neppe gjennom mas fra omgivelsene. 3 kg vektoppgang på et helt år er ikke mye, men selvfølgelig viktig at ikke vekten fortsetter å stige. For å få brystreduserende kirurgi dekket av det offentlige, må BMI i utgangspunktet ikke være høyere enn 28 og vekten må sikkert være rimelig stabil. 3 kg oppgang på et helt år medfører ikke at man vil si at vekten ikke er stabil, så dersom øvrige kriterier er oppfylt, så vil jeg anta at hun får innvilget kirurgi.

Det å omtale andre som "late", har jeg aldri hørt at bidrar konstruktivt i forhold til den det gjelder.

Det synes jeg var et fornuftig svar! 

Anonymous poster hash: 85875...71c

Annonse

Du skriver at BMI IKKE må være høyere enn 28 for å få slankeoperasjon dekket, men du mener vel må være høyere enn 28?  Ellers trodde jeg 40 var en grense for operasjon, om man ikke har mye andre plager.

3 kg på et år virker lite, men på 10 år er det 30 kg...

Du skriver at BMI IKKE må være høyere enn 28 for å få slankeoperasjon dekket, men du mener vel må være høyere enn 28? Ellers trodde jeg 40 var en grense for operasjon, om man ikke har mye andre plager.

3 kg på et år virker lite, men på 10 år er det 30 kg...

Les Froskens innlegg igjen - hun skriver om BMI-grensen for dekning av brystreduksjon - ikke av slankeoperasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...