AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Skrevet 28. juli 2013 Tre av overlege Hults sju pasienter dukket ikke opp på venterommet til øre-nese-halsavdelingen tirsdag formiddag. Det skaper problemer for sykehuset, og går igjen ut over ventelistene. – Mange ringer dagen i forveien og sier at timen ikke passer. Det gjør at sekretærene våre får det relativt travelt med å finne en erstatter, forteller Anne Johannessen, avdelingssjef ved øre-nese-halsavdelingen. – Noen ringer og sier de skal til frisøren eller handle i Sverige og vil endre timen, sier han. – Vi jobber for at de skal kunne treffe den samme legen, men det er ikke lett å få til om de ikke kommer når de skal. I tillegg får de et gebyr på rundt 300 kroner, forklarer Marit Flåskjer, kvalitetssjef ved Sykehuset Østfold. Hun tror mange ikke er klar over at ressursene er svært etterspurte, og at man må møte til avtalen slik at ikke helsekøen blir lengre. – Alle er travelt opptatt med sitt, og tenker nok at det er enkelt å endre timen slik at den går inn i deres egen, planlagte hverdag, sier hun. Selv opplevde hun at en bekjent fortalte at han måtte endre timen til MR-undersøkelse fordi han skulle på styremøte. – Da jeg fortalte at det kunne ta sju til ti uker før han fikk ny time, gikk det opp et lys for ham. Styremøtet ble flyttet. http://www.moss-avis.no/nyheter/4-150-ostfoldinger-motte-ikke-til-time-1.7993224 Dette koster samfunnet store penger. Bør det innføres strengere straff for ikke å måte opp - for eksempel 2500 kr i gebyr og karantene på 6 måneder før man kan få ny time? Anonymous poster hash: 204eb...e07 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Skrevet 28. juli 2013 Altså: Møter ikke opp hos legen, men drar til Sverie for å kjøpe flesk Anonymous poster hash: 204eb...e07 0 Siter
frosken Skrevet 28. juli 2013 Skrevet 28. juli 2013 Jeg blir alltid like overrasket over slike oppslag. I min verden sørger folk for å møte opp til slike avtaler såfremt det overhodet er mulig - og det er det jo stort sett alltid. 0 Siter
Høstløv Skrevet 28. juli 2013 Skrevet 28. juli 2013 Folk er ikke syke nok, når de kan velge bort legetimer for annet dill. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 Skrevet 30. juli 2013 Kjenner en som ville endre timen sin til pacemakeroperasjon, han skulle til syden da og ville nødig avlyse turen... Vet ikke hvordan det gikk, om de klarte å overtale han eller ei... men tror nok denne problemstillingen er kjent. Så da var det altså viktigere med en sydentur? Når man trenger pacemaker så er det jo en grunn til det, og det er vel en viss ventetid og... Og jeg tror nok at forsikringen dekker det om man må innlegges pga noe slikt. Men men, her er det snakk om prioriteringer. Hjertet kan da alltids vente, stanser det i utlandet så har de vel gode leger der og? Eller? Anonymous poster hash: a55a3...7be 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.