Gå til innhold

Piano i blokkleilighet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Er det noen som vet om jeg kan spille piano i blokk? Jeg tenker da på at det kan være lytt og vil helst ikke plage naboene for mye med å oppta gamle kunster (!)

Er det noen som vet om jeg kan spille piano i blokk? Jeg tenker da på at det kan være lytt og vil helst ikke plage naboene for mye med å oppta gamle kunster (!)

Det håper jeg virkerlig for jeg har også tenkt å hente pianoet mitt, så datteren får øvd her hos meg.

AnonymBruker

Du kan jo spille på elpiano/keyboard, eventuelt med hodetelefoner.

Anonymous poster hash: b8c56...f4f

De kan ikke nekte folk å øve på et instrument innen rimelighetens grenser. (Altså hobbyøving, ikke øving 10 timer om dagen for å debutere som pianist.) Men som Dorthe nevner, er det vanlig at det er noen timers forbud på ettermiddagstid. Ellers er det jo en fordel hvis pianoet har sånn dempepedal som kan settes på "fast" (du skjønner hva jeg mener hvis du har den). Den tar mye av den lyden som går gjennom betong og "alt" annet.

Annonse

En digresjon. Når Arve Tellefsen skal øve på hotellrommet sitt, setter han på tv så høyt som lyden blir når han spiller fiolin. Når han har spilt litt slår han av tv og fortsetter med spillingen, dette fører til ingen klager. Dersom han begynner med bare fiolinen, blir det masse naboklager på hotellet. Så man lærer seg noen triks når man skal øve uten å forstyrre naboene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...