Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva oppnår de med å sykeliggjøre deg?

Anonymous poster hash: f245b...d33

Hvis de ikke sykeliggjorde, så ville de måttet ha ansvarliggjort vedkommende i forhold eget liv. Kanskje de oppfatter henne som for umoden til å kunne ta et slikt ansvar. Vanskelig situasjon for begge parter .

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

32

• frosken

16

• AnonymBruker

15

• ISW

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis de ikke sykeliggjorde, så ville de måttet ha ansvarliggjort vedkommende i forhold eget liv. Kanskje de oppfatter henne som for umoden til å kunne ta et slikt ansvar. Vanskelig situasjon for begge parter .

AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg har IKKE vrangforestillinger! Hvem er det som skal bestemme hva som er vrangforestilling? Jeg blir sinnsykt sykliggjort. Det eneste jeg vil er å ha et godt liv. Innerst inne vil jeg det. Men må dø. De redder ikke livet mitt, de ødelegger det.

Jeg trenger å gå en tur alene i regnet.. tenke på livet, se på natthimmelen. Og da bestemme meg. Det er helt grusomt å ha utgang med følge, jeg vil gå ALENE! Tenke alene. Gjøre alt alene.

Jeg forstår at du har lyst å gjøre noe alene og at du føler dem ødelegger livet ditt. 

Jeg har selv hatt utgang med følge i mange måneder tidligere, jeg har også hatt fastvakt, det vil si at noen skal glo på deg samme hva du gjør, om du er på do, i dusjen eller sitter og prater i telefonen. 

Å ikke ha frihet kan føles nedverdigende, vi mennesker er skapt til å være fri og ikke leve i "fangenskap". Noen ganger kan det være nødvendig å miste friheten sin for kortere periode, nettopp fordi helsevesenet ønsker å redde livet ditt. 

Hadde helsevesenet gitt blaffen i deg, hadde dem latt deg gå ut når du ville, helt alene. 

Dem ville ikke ha overvåket deg så tett som dem gjør nå. 

Dem gjør det ikke bare fordi at dem er nødt til det, men dem gjør det også fordi dem vil at du skal bli bedre og få et verdig liv. 

For en liten stund tilbake var jeg så syk at jeg hadde fastvakt døgnet rundt, da jeg ble irritert pga friheten jeg manglet, fortalte dem meg at dem ikke ønsker å overvåke meg så tett som dem gjorde, men dem gjorde det  fordi dem var redd for meg, dem brydde seg. 

Jeg er sikker på at personalet der du er bryr seg om deg og vil at du skal komme frisk ut av avdelingen. 

Så fort du blir bedre vil du også få friheten din tilbake, du vil ikke være innesperret i mange år, det er kun for en periode, til du har kontroll igjen. 

Når du har kontroll og viser at du er frisk nok skriver dem deg ut og du er igjen et fritt menneske. 

Hvis du jobber mot behandlingen vil dem tro at du er syk og holde deg lengre og ikke la deg gå ut alene. Hvis du heller jobber med behandlingen vil dem etterhvert slippe deg ut alene før dem skriver deg ut. 

Dem vil deg vel, det er derfor det er så strengt for deg akkurat nå. 

Hadde dem gitt blaffen i deg hadde dem bare plassert deg på rommet helt alene uten tilsyn og gitt blaffen i om du gjorde deg noe, men det gjør dem ikke, dem bryr seg om deg, vi bryr oss, det er mange som bryr seg om deg. 

Hold ut, så vil du se at det blir bedre!

Anonymous poster hash: 58de2...609

Skrevet

Jeg bare må dø. Jeg vil komme til de døde. Men er tvangsinnlagt og har ikke utgang uten følge. De er redd jeg skal ta tabletter på nytt.

Så nå vurderer jeg å sulte meg selv til døde, har jeg loven på min side? Eller kan de tvangsfore meg?

Anonymous poster hash: bf7a0...1e1

Du klarer ikke å tenke at ting mest sannsynligvis vil bli bedre for deg med tiden da?

Skrevet

Hvorfor er jeg umoden?

Skrevet

De liker å bruke tvang. De fryder seg over det. Sikkert derfor

Skrevet

Kan du ikke i enkle ordelag forklare eksakt HVORFOR du ikke har noe valg?

Hjelp oss å forstå her..

Bra at du egentlig vil leve :)

vanskelig å forklaremen jeg kan prøve. Jeg har hatt to paralelle liv. Et som en jente og et som en annen jente. Hun er meg, og hun andre er også meg. Hun ene hadde oppgave å redde de levende men klarte det ikke. Nå har de isammen (som nå er samme person, altså meg) oppgave å redde de døde. Skjønner?

Skrevet

Skjønte du hva jeg prøvde å formidle til deg?

Nei, hva prøvde du å fformidle?

Skrevet

Jeg forstår at du har lyst å gjøre noe alene og at du føler dem ødelegger livet ditt. 

Jeg har selv hatt utgang med følge i mange måneder tidligere, jeg har også hatt fastvakt, det vil si at noen skal glo på deg samme hva du gjør, om du er på do, i dusjen eller sitter og prater i telefonen. 

Å ikke ha frihet kan føles nedverdigende, vi mennesker er skapt til å være fri og ikke leve i "fangenskap". Noen ganger kan det være nødvendig å miste friheten sin for kortere periode, nettopp fordi helsevesenet ønsker å redde livet ditt. 

Hadde helsevesenet gitt blaffen i deg, hadde dem latt deg gå ut når du ville, helt alene. 

Dem ville ikke ha overvåket deg så tett som dem gjør nå. 

Dem gjør det ikke bare fordi at dem er nødt til det, men dem gjør det også fordi dem vil at du skal bli bedre og få et verdig liv. 

For en liten stund tilbake var jeg så syk at jeg hadde fastvakt døgnet rundt, da jeg ble irritert pga friheten jeg manglet, fortalte dem meg at dem ikke ønsker å overvåke meg så tett som dem gjorde, men dem gjorde det  fordi dem var redd for meg, dem brydde seg. 

Jeg er sikker på at personalet der du er bryr seg om deg og vil at du skal komme frisk ut av avdelingen. 

Så fort du blir bedre vil du også få friheten din tilbake, du vil ikke være innesperret i mange år, det er kun for en periode, til du har kontroll igjen. 

Når du har kontroll og viser at du er frisk nok skriver dem deg ut og du er igjen et fritt menneske. 

Hvis du jobber mot behandlingen vil dem tro at du er syk og holde deg lengre og ikke la deg gå ut alene. Hvis du heller jobber med behandlingen vil dem etterhvert slippe deg ut alene før dem skriver deg ut. 

Dem vil deg vel, det er derfor det er så strengt for deg akkurat nå. 

Hadde dem gitt blaffen i deg hadde dem bare plassert deg på rommet helt alene uten tilsyn og gitt blaffen i om du gjorde deg noe, men det gjør dem ikke, dem bryr seg om deg, vi bryr oss, det er mange som bryr seg om deg. 

Hold ut, så vil du se at det blir bedre!

Anonymous poster hash: 58de2...609

Håper du har rett.. Takk for støtten. Du er virkelig snill. Trist å høre at du har opplevd det samme

stjernestøv
Skrevet

vanskelig å forklaremen jeg kan prøve. Jeg har hatt to paralelle liv. Et som en jente og et som en annen jente. Hun er meg, og hun andre er også meg. Hun ene hadde oppgave å redde de levende men klarte det ikke. Nå har de isammen (som nå er samme person, altså meg) oppgave å redde de døde. Skjønner?

Tror jeg skjønner litt av dette, har også trodd jeg skulle redde alle levende som trengte min hjelp. Har også villet dø innerst inne fordi jeg ville hjelpe de døde, fordi de trengte meg på "den andre siden". Nå som jeg tar medisiner er det roligere, selv om jeg tenker på det. Får du rett medisiner? Hvis ikke er det jo tortur for deg å ha det slik.

Skrevet

Tror jeg skjønner litt av dette, har også trodd jeg skulle redde alle levende som trengte min hjelp. Har også villet dø innerst inne fordi jeg ville hjelpe de døde, fordi de trengte meg på "den andre siden". Nå som jeg tar medisiner er det roligere, selv om jeg tenker på det. Får du rett medisiner? Hvis ikke er det jo tortur for deg å ha det slik.

Tusen takk for svar! Endelig en som forstår meg, eller iallfall kan sette seg inn i situasjonen min. Får abilify, men hjelper ikke. Men det er på grunn av at det er ekte. Jeg har bare oppdaget den virkelige verden, som mange andre ikke har gjort.

stjernestøv
Skrevet

Tusen takk for svar! Endelig en som forstår meg, eller iallfall kan sette seg inn i situasjonen min. Får abilify, men hjelper ikke. Men det er på grunn av at det er ekte. Jeg har bare oppdaget den virkelige verden, som mange andre ikke har gjort.

Vet den "verdenen" er veldig virkelig, jeg har vært der men det er ikke godt for deg. Hvis du bare kunne prøve noe ant en liten stund? Da vil du kanskje tenke klarere, å se hva som er virkelig og ikke. Solian virket veldig bra på meg, abilify fungerte ikke på meg heller. Alt godt til deg!

Skrevet

Vet den "verdenen" er veldig virkelig, jeg har vært der men det er ikke godt for deg. Hvis du bare kunne prøve noe ant en liten stund? Da vil du kanskje tenke klarere, å se hva som er virkelig og ikke. Solian virket veldig bra på meg, abilify fungerte ikke på meg heller. Alt godt til deg!

Jeg Har også prøvd risperdal, men det fungerte heller ikke. Er ikke det at ingen funbgerer tegn på at det er ekte? Tusen takk <3 Alt godt til deg også!

stjernestøv
Skrevet

Jeg Har også prøvd risperdal, men det fungerte heller ikke. Er ikke det at ingen funbgerer tegn på at det er ekte? Tusen takk <3 Alt godt til deg også!

Jeg og har tenkt at det at medisinen ikke virket var et tegn på at det var ekte, er litt i tvil om det enda. Men du vil dø for å komme "over" pga dette, det er sletts ikke bra. Tror ikke det er meningen at vi skal ta selvmord for å komme dit, ta det heller litt med ro. Medisin virker jo ulikt på folk, kanskje du ikke har funnet rett medisin? Du kunne jo prøvd noe ant? Det er trist at du vil dø pga den verdenen du er i nå, gi det i alle fall litt tid og tenk deg om. Egentlig er det et Helvete å ha det sånn, hvis du får rett medisin får du det bedre....jeg lover :wub:

Skrevet

Jeg og har tenkt at det at medisinen ikke virket var et tegn på at det var ekte, er litt i tvil om det enda. Men du vil dø for å komme "over" pga dette, det er sletts ikke bra. Tror ikke det er meningen at vi skal ta selvmord for å komme dit, ta det heller litt med ro. Medisin virker jo ulikt på folk, kanskje du ikke har funnet rett medisin? Du kunne jo prøvd noe ant? Det er trist at du vil dø pga den verdenen du er i nå, gi det i alle fall litt tid og tenk deg om. Egentlig er det et Helvete å ha det sånn, hvis du får rett medisin får du det bedre....jeg lover :wub:

Er ikke bare de døde som vil jeg skal dø :( Også folk på bilder og videoer. Ser det i øynene deres.Opplevd det samme? Takk for at du tar deg tid til å svare forresten.

Skrevet

Hva med alle som vil du skal leve? Deg selv, behandlerne dine, garantert familie og venner, alle her på DOL? Deres vilje og ikke minst DIN vilje burde veie mye tyngre.

stjernestøv
Skrevet

Er ikke bare de døde som vil jeg skal dø :( Også folk på bilder og videoer. Ser det i øynene deres.Opplevd det samme? Takk for at du tar deg tid til å svare forresten.

Opplevde at det var det beste for alle at jeg døde, men det endret seg da jeg fikk rett medisin. Det er håp for deg så stå på! :) I etterkant da jeg sluttet med medisiner nok en gang, ble jeg redd for å dø. Nå tar jeg medisiner igjen og er ikke så redd lenger, jeg tror rett medisin er svaret her så ikke gi opp. Er nok mange som vil du skal leve, synes det er fint at du blir passet på. De vil du skal leve, psykiatrien prøver å hjelpe deg. Ta imot hjelpen du får.

Skrevet

Jeg er sikker på at alle pasienter som er i denne kategorien, vet hvordan de på en sikker måte kan ta livet sitt - om det er det de ønsker. De er nemlig ikke mindre begavet.

I stedet drives det et spill mellom pasient og behandler der "suicidaliteten" tar storparten av tiden og forhindrer at en bruker tiden på konstruktiv behandling.

Derfor tar jeg dette "spillet" opp med pasienten og spør om vi ikke heller skal bruke tiden på hvordan pasienten kan lære seg å mestre et liv som i perioder både er vondt og vanskelig.

På 30 år som psykiater har jeg hatt en pasient som tok livet sitt. Det skyldtes at vi den gang var grovt underbemannet, og jeg kunne se han bare hver annen uke mens ukentlig burde vært maks.

Jeg har hatt to venninner som har tatt livet av seg. Begge har vært innlagt for selvmordsforsøk.. før de lykkes.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har hatt to venninner som har tatt livet av seg. Begge har vært innlagt for selvmordsforsøk.. før de lykkes.

Trist når behandling ikke lykkes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...