frosken Skrevet 30. juli 2013 Skrevet 30. juli 2013 Kan edderkopper bite? Jeg vet ikke om de kan bite eller ikke, men jeg har _mange_ edderkopper i mitt gamle hus, og jeg har aldri blitt bitt:-) Jeg har en veldig enkel strategi mht edderkopper og skapninger som kryper rundt her; jeg bare ignorerer dem og de forsvinner alltid igjen. Det mest irriterende er egentlig gresshopper, for de lager så mye lyd og gidder ikke alltid dra igjen før det har gått mange timer! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 Skrevet 30. juli 2013 Vær glad du ikke har kakkerlakker! Anonymous poster hash: 86c37...d56 0 Siter
Goliath Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Alle edderkopper biter og (nesten alle) er giftige, men de edderkopper som finnes i Norge har ikke lange nok "kjever" (eller "giftklør") til å trenge gjennom huden på et menneske - eller gift som er sterk nok til at den har noen merkbar effekt på mennesker. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Skrevet 31. juli 2013 Jeg vet ikke om de kan bite eller ikke, men jeg har _mange_ edderkopper i mitt gamle hus, og jeg har aldri blitt bitt:-) Jeg har en veldig enkel strategi mht edderkopper og skapninger som kryper rundt her; jeg bare ignorerer dem og de forsvinner alltid igjen. Det mest irriterende er egentlig gresshopper, for de lager så mye lyd og gidder ikke alltid dra igjen før det har gått mange timer! Så du lar dem leve ja, her har vi edderkoppskrekk. De kommer inn vinduet tror jeg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Skrevet 31. juli 2013 Alle edderkopper biter og (nesten alle) er giftige, men de edderkopper som finnes i Norge har ikke lange nok "kjever" (eller "giftklør") til å trenge gjennom huden på et menneske - eller gift som er sterk nok til at den har noen merkbar effekt på mennesker. Da vil jeg vel ikke merke noe til bittet da. 0 Siter
Goliath Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Da vil jeg vel ikke merke noe til bittet da. Det vil du nok ikke gjøre, så redselen mange har mot edderkopper i Norge (og norske edderkopper), er helt ubegrunnet. Du kan trygt la de gå på hånden din, uten at du risikerer noe som helst. Og dette sier jeg som har hatt fobi mot edderkopper i mange år, men som endelig kom meg over det - ikke minst gjennom nettopp å lære litt mer om dem, og la de gå på hånden/armen min 0 Siter
ecbole Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Vær glad du ikke har kakkerlakker! Anonymous poster hash: 86c37...d56 Siterer ikke bildet ditt. Vemmes. Avisredaktører som setter digre bilder av slanger og snigler og padder og sånt rett i glaningen på godtfolk, fortjener et kraftig et spark bak! 0 Siter
tonie Skrevet 31. juli 2013 Skrevet 31. juli 2013 Jeg har våknet et par ganger med bitt av et eller annet slag på foten. Jeg mistenker Hannibal, en diger gammel husedderkopp som bor under kjellertrappa vår, og som noen ganger er på vandring om natta, men jeg kan ikke bevise noe. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Skrevet 31. juli 2013 Det vil du nok ikke gjøre, så redselen mange har mot edderkopper i Norge (og norske edderkopper), er helt ubegrunnet. Du kan trygt la de gå på hånden din, uten at du risikerer noe som helst. Og dette sier jeg som har hatt fobi mot edderkopper i mange år, men som endelig kom meg over det - ikke minst gjennom nettopp å lære litt mer om dem, og la de gå på hånden/armen min La de gå på hånden? *Grøss* Er livredd dem jeg altså 0 Siter
Maglor Skrevet 2. august 2013 Skrevet 2. august 2013 Hvis du blit bitt kan du bli til SPIDERWOMAN! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. august 2013 Forfatter Skrevet 2. august 2013 Hvis du blit bitt kan du bli til SPIDERWOMAN! Hehe, nå måtte jeg le. Hele Norges spiderwoman 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.