zoe2 Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Eg har hatt lavt stoffskifte i seks år, og slit med å halde det stabilt. Eg må stadig auke doseringa. Når eg auker dosen kan eg føle meg ganske bra i ein mnd-ein og ein halv, så går TSH opp igjen. Nokon som har erfaring med dette? Har spurt legen om eg bør ta noko tilskot el.l. men han seier det berre er medisin som hjelp. Eg står på Levaxin. Eg har konstantert lav ferritin og går fast på jerntablettar. Dette har byrja å stige. Eg har og byrja å ta multivitamin og tran/omega 3 i håp om at det vil hjelpe. Ein kan jo lese seg grønn på nettet om stoffskifte og kosthald. Ikkje minst alt ein bør halde seg unna, men eg orker ikkje gå på noko streng diett. Er det nokon som har erfaringar med kosthald i forhold til lavt stoffskifte? Nokon som har eit stabilt behandla stoffskifte som kanskje har erfaring med dette? Har ikkje lyst å halde meg unna noko om det ikkje er heilt nødvendig. På forhånd takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/393520-stoffskifte-og-kosthold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Hei Jeg har også et stoffskifte som det har vært vanskelig å regulere, uten at det synes å være knyttet til kosthold. Min lege mener at det skyldes at skjoldbruskkjertelen ikke har en stabil produksjon av tyroksin, men at den "skrur seg litt av og på". Jeg måler derfor hver 3 mnd og justerer medisinene deretter. Han har aldri sagt at det kan være en fordel å følge en spesiell diett, han har derimot nevnt at dersom det ikke stabiliserer seg, kan det i noen tilfeller være bedre å fjerne skjoldbruskkjertelen. Da har man null egenproduksjon av tyroksin og det er lettere å oppnå et stabilt nivå. Jeg synes foreløpig dette er et litt drastisk tiltak. Anonymous poster hash: c7740...3b0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/393520-stoffskifte-og-kosthold/#findComment-3489284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.