Gå til innhold

Hvem skal du stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig i tvil og stoler ikke på politikerne... 

men har så vidt begynt å sondere terrenget, tenkte litt på det nye partiet De grønne, men føler de fokuserer så mye på miljøpolitikken, hva mener de om alle de andre sakene?
Så leste jeg om venstre og må si de har mye bra... men hva syns dere?
Noe negativt om venstre?
Og hva med andre partier?

Det er spesielt det med barnetrygd, kollektivtrafikk, veiutbygging, bompenger, 

helse, miljøpolitikk osv som er viktig for meg. 

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

16

• Karamellis

9

• mammanito

7

• Togli

6

stjernestøv
Skrevet

men har så vidt begynt å sondere terrenget, tenkte litt på det nye partiet De grønne, men føler de fokuserer så mye på miljøpolitikken, hva mener de om alle de andre sakene?

Noe negativt om venstre?

Jeg liker Erna jeg "Heia høyre" :)

Skrevet

Anbefaler denne: http://www.nrk.no/valg2013/valgomat

Jeg skal stemme på Arbeiderpartiet.  

Åh tusen takk, den var super :-)

FOrtsatt litt i tvil. Nå fikk jeg FRP på 1. plass, KRF på 2. plass og Venstre på 3. plass... Kjenner for øvrig et par stk som er medlem i KRF..... Hmmmmmmmmm

AnonymBruker
Skrevet

Noe negativt om venstre?

Det er ikke vanskeligere enn dette: Er du for sosialisme stemmer du AP, ellers stemmer du Høyre.Unntakene er som følger: Er du lærer eller sosionom stemmer du SV, faller du lett for autoritære bevegelser stemmer du Rødt, er du religiøs stemmer du Krf, er du bonde stemmer du SP, og er du idiot stemmer du Frp.

Anonymous poster hash: 79532...a9f

Skrevet

Jeg liker Erna jeg "Heia høyre" :)

Hvordan vil det være å være 100% ufør under Ernas regjering mon tro?

Usikker og spørrende...

AnonymBruker
Skrevet

Går for demokratene. 

Anonymous poster hash: 11896...d92
stjernestøv
Skrevet

Hvordan vil det være å være 100% ufør under Ernas regjering mon tro?

Usikker og spørrende...

Blir det noen forandring på det da?

Landet trenger i alle fall forandring.

Skrevet

Vet ikke. Har aldri vært så mye i tvil som nå.

Ingen av partiene på Stortinget som faller særlig i smak. Valgomatene gir ikke svar på alt jeg synes er viktig, så da blir det å pløye partiprogrammer i stedet.

Skrevet

Som bedriftseier og arbeidsgiver har jeg lyst å stemme høyre. Som privatperson er mine sympatier hos Venstre.

Det blir ikke AP eller SV.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er folket så misfornøyd med ap? Tror dere virkelig det blir bedre med høyre / FrP?

AnonymBruker
Skrevet

Regn med kutt i trygeytelsene slik at millionærerene kan få senket formuesskatten.

AnonymBruker
Skrevet
Som "less fortunate" så blir det for min del i område SV. MDG fortjener forsåvidt også livets rett.
Men, så svake myndighetene har blitt rundt aktuelle problemstillinger omhandlende bl.a overvåking og personvern, så frister det med noe i retning av Venstre eller kanskje t.o.m Piratpartiet.
Denne "forandringen" som flere trekker frem med jevne mellomrom har jeg store utfordringer med å forestille meg grunnlaget for.
Verdensøkonomien har f.eks i senere tid vært igjennom to alvorlige finanskriser – takket være de blåe og dems "visjoner". Jeg kan ikke annet en å prise meg lykkelig både på egne, men også på landet forøvrig sine vegne, for at vi her på berget ikke har blitt nevneverdig påvirket. Noe man helt klart bør kunne takke de som har styrt skuten så langt for. Man trenger ikke se lengre enn til f.eks boligsituasjonen for ikke-ubetydelig andeler av den nord-amerikanske befolkningens del, restene av Island eller Hellas for å nevne noe.
At andre svakere-stilte type eldre, syke, uføre, alenemødre o.l – uten sammenligning forøvrig – i det hele tatt kan drømme om at tilværelsen vil bli bedre for disse, under et borgerlig styre er for meg en relativt ubegripelig gåte. Det hele fremstår temmelig absurd igrunn.
For la en ting være sikkert, de borgerlige sørger først og fremst for seg selv og sine, og skulle det bli noen smuler til overs, ja så kan du ta deg f*** på at de tar de òg.

Et par kjappe linker for å underbygge hører med:

Anonymous poster hash: 05068...6e4
annlovindaen
Skrevet

Så enig, så enig

AnonymBruker
Skrevet

Noe negativt om venstre?

Miljøvern er viktig, men det klarer også andre partier enn De grønne bra.

Venstre? Har mye bra, imot datalagringsdirektivet, imotarveskatt, men et rotehus på etikk. Jeg vil at  Norge reforhandler Schengenavtalen og EØS-avtalen slik sistnevnte bare omfatter bare varehandel og ikke tjenstedirektivet, ikke datalagringsdirektivet heller. Venstre vil beholde EØS og utvide den. Da får de ikke min stemme.

Høyre? mye likt som Venstre, bare enda verre, for datalagringsdirektiv og EU-medlemsskap. FY!

Frp? Noen lyspunkt i tunnelen. vil reforhandle EØS-avtalen. Vingler om EU. En katastrofe på etikk og omsorg for fattige. De som er avhengig av ytelser fra NAV går triste tider i møte med Frp. Uaktuelt for meg.

Krf? Vingleparti. Fløtepus til partileder. Urk. I de minstre er de imot EU-medlemsskap. Og de slår de ikke hånden av fattigfolk. Arveskatten vil de dempe, det er bra. Normal forståelse av hvordan markedsøkonomi funker. Misliker partiet, men muligens det minste onde av borgerlige alternativer.

Anonymous poster hash: 2d33f...ed0

stjernestøv
Skrevet

Regn med kutt i trygeytelsene slik at millionærerene kan få senket formuesskatten.

Kutt? Erna vil det? Da er jeg i tvil :mellow:

AnonymBruker
Skrevet

Kutt? Erna vil det? Da er jeg i tvil :mellow:

Med en flertallsregjering utgått fra Høyre og Frp, må du regne med det.

stjernestøv
Skrevet

Med en flertallsregjering utgått fra Høyre og Frp, må du regne med det.

Hva er det lurt å stemme da? Jeg tror høyre vinner valget uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det lurt å stemme da? Jeg tror høyre vinner valget uansett.

Venstre eller Krf (for å demme opp for Frp).

Skrevet

jeg ønsker meg et stort Ap og Høyre sammen i regjering jeg :) , - men det er jo utopi da... Jeg er jo Venstre i hjertet, men de er så små at jeg føler det bortkastet å stemme på de, så jeg vipper nok over på høyresiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...