Gå til innhold

Hvem skal du stemme?

Anbefalte innlegg

Det er ikke vanskeligere enn dette: Er du for sosialisme stemmer du AP, ellers stemmer du Høyre.Unntakene er som følger: Er du lærer eller sosionom stemmer du SV, faller du lett for autoritære bevegelser stemmer du Rødt, er du religiøs stemmer du Krf, er du bonde stemmer du SP, og er du idiot stemmer du Frp.

Anonymous poster hash: 79532...a9f

*knegg* :)

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

16

• Karamellis

9

• mammanito

7

• mariaflyfly

6

Jeg er veldig i tvil og stoler ikke på politikerne... 

men har så vidt begynt å sondere terrenget, tenkte litt på det nye partiet De grønne, men føler de fokuserer så mye på miljøpolitikken, hva mener de om alle de andre sakene?

Så leste jeg om venstre og må si de har mye bra... men hva syns dere?

Noe negativt om venstre?

Og hva med andre partier?

Det er spesielt det med barnetrygd, kollektivtrafikk, veiutbygging, bompenger, 

helse, miljøpolitikk osv som er viktig for meg. 

Hvorfor tenkte du på De Grønne, om du ikke er opptatt av miljøpolitikk? Det er jo det som er deres fanesak.

Selv heller jeg nok til Venstre. Liker deres fokus på frihet for den enkelte, entreprenørskap/verdiskapning, menneskeverd og bærekraftig utvikling.

Jeg er veldig i tvil og stoler ikke på politikerne...

men har så vidt begynt å sondere terrenget, tenkte litt på det nye partiet De grønne, men føler de fokuserer så mye på miljøpolitikken, hva mener de om alle de andre sakene?

Så leste jeg om venstre og må si de har mye bra... men hva syns dere?

Noe negativt om venstre?

Og hva med andre partier?

Det er spesielt det med barnetrygd, kollektivtrafikk, veiutbygging, bompenger,

helse, miljøpolitikk osv som er viktig for meg.

Hei!

Jeg stemmer De Grønne, gå på hjemmesiden deres, de står for mye bra, og mye mer enn miljø.

Det er et idealistisk parti, med engasjerte mennesker, godt utdannede og reflekterte.

Nå av andre grunner vil jeg selv stemme piratpartiet, men det fordi Internettfrihet og ikke overvåking er det viktigste for meg og en viktig sak både for fremtiden og fremtidige demokratier med rett til for det enkelte individ til frihet uten overvåking er viktig.

Andre viktige saker for meg er syntetisk heroin og andre stoffer på resept fra lege, ser dette som positivt for misbrukere og den eneste måte å bekjempe narkotikatrafikken.

Men de grønne har blitt store i flere europeiske land og det er egentlig partiet for meg :-)

Selv heller jeg nok til Venstre. Liker deres fokus på frihet for den enkelte, entreprenørskap/verdiskapning, menneskeverd og bærekraftig utvikling.

Jeg tenker som deg.. Har stemt Venstre i mange år, og ender vel opp med det denne gangen også. (Nei, alle lærere stemmer ikke SV! ;) )Men vurderer for første gang å stemme Ap. Vil mye heller ha Jens og co ved roret enn at FrP skal snuse på regjeringsmakt... :(

Selv heller jeg nok til Venstre. Liker deres fokus på frihet for den enkelte, entreprenørskap/verdiskapning, menneskeverd og bærekraftig utvikling.

Jeg tenker som deg.. Har stemt Venstre i mange år, og ender vel opp med det denne gangen også. (Nei, alle lærere stemmer ikke SV! ;) )Men vurderer for første gang å stemme Ap. Vil mye heller ha Jens og co ved roret enn at FrP skal snuse på regjeringsmakt... :(

Vi tenker likt ser jeg. Første valg på lenge at jeg ikke stemmer Venstre. Synd, for de promoterer verdier og ideologi som er nærmest mine. Håper forøvrig på ny Venstreleder etter valget, jeg syns ikke Skei Grande gjør en god nok jobb. Håper dessuten landsmøtet går for sentrum/ sosialistisk samarbeid etter valget i 2017, jeg gjetter at mange Venstrevelgere stemmer Ap/ De Grønne nå til høsten.

Endret av Kayia

Annonse

Vi tenker likt ser jeg. Første valg på lenge at jeg ikke stemmer Venstre. Synd, for de promoterer verdier og ideologi som er nærmest mine. Håper forøvrig på ny Venstreleder etter valget, jeg syns ikke Skei Grande gjør en god nok jobb. Håper dessuten landsmøtet går for sentrum/ sosialistisk samarbeid etter valget i 2017, jeg gjetter at mange Venstrevelgere stemmer Ap/ De Grønne nå til høsten.

Venstre har jo omtrent aldri hatt gode ledere. Ikke så rart, egentlig, å være heltidspolitiker strider litt mot den genuine venstresjelen ;).

Ønsker du en løsning som setter individet i sentrum. - En som vil at enkeltpersoner skal få gode vilkår til å etablere seg, økonomiske fordelaktige løsninger som gavner næring og gründere fremfor solidaritet og fellesskap. - Da stemmer du blå-grønt.

Vil du at fellesskapet skal bygge videre på en profil som gavner alle. - Også de med dårligst mulighet til å gjøre ting for fellesskapet, som setter arbeid og aktivitet foran kommersialisering og profitt. - Da stemmer du rød-grønt.

Hvorfor tenkte du på De Grønne, om du ikke er opptatt av miljøpolitikk? Det er jo det som er deres fanesak.

Selv heller jeg nok til Venstre. Liker deres fokus på frihet for den enkelte, entreprenørskap/verdiskapning, menneskeverd og bærekraftig utvikling.

Jo, jeg er opptatt av miljøpolitikk - men også andre saker... så viktig at de også er for andre saker jeg er opptatt av..... (krig, fred og sånn..........neida hehe, men du skjønner hva jeg mener) 

Ønsker du en løsning som setter individet i sentrum. - En som vil at enkeltpersoner skal få gode vilkår til å etablere seg, økonomiske fordelaktige løsninger som gavner næring og gründere fremfor solidaritet og fellesskap. - Da stemmer du blå-grønt.

Vil du at fellesskapet skal bygge videre på en profil som gavner alle. - Også de med dårligst mulighet til å gjøre ting for fellesskapet, som setter arbeid og aktivitet foran kommersialisering og profitt. - Da stemmer du rød-grønt.

Hvem er rød, grønn osv? Forstår ikke helt de fargekodene jeg... 

Annonse

Enig! Jeg er ellers veldig usikker på om jeg skal stemme AP.... For første gang vurderer jeg Venstre pga endel enkeltsaker som er viktige for meg, og fordi jeg ønsker Trine Skei Grande i posisjon.

Jeg skal stemme Arbeiderpartiet fordi:

1) Da er det minst risiko for Høyre/Frp-regjering (de er det eneste partiet som er store nok til å være et reelt alternativ til en blå/brun-regjering)

2) Det er et parti som vil ta vare på meg også om jeg blir arbeidsledig eller alvorlig syk/ufør.

3) Jeg ønsker at skoler og sykehus i all hovedsak skal fortsette å være offentlig, jeg vil ikke risikere å måtte betale for skoleplass til mine barn, eller måtte betale for god behandling dersom jeg/vi blir syke. (Men dette handler jo i grunn om punkt 2)

Høyre har alltid vært et parti for folk med mye penger - det kommer ikke til å endre seg etter valget.

Jeg skal stemme Arbeiderpartiet fordi:

1) Da er det minst risiko for Høyre/Frp-regjering (de er det eneste partiet som er store nok til å være et reelt alternativ til en blå/brun-regjering)

2) Det er et parti som vil ta vare på meg også om jeg blir arbeidsledig eller alvorlig syk/ufør.

3) Jeg ønsker at skoler og sykehus i all hovedsak skal fortsette å være offentlig, jeg vil ikke risikere å måtte betale for skoleplass til mine barn, eller måtte betale for god behandling dersom jeg/vi blir syke. (Men dette handler jo i grunn om punkt 2)

Høyre har alltid vært et parti for folk med mye penger - det kommer ikke til å endre seg etter valget.

Hvis jeg stemmer Venstre.... da er det større sjanse for Frp/Høyre-ledelse (fordi AP mister stemmen min til V).... Hm.... blir det feil å tenke slik eller? Det virker som du har bra peiling, så derfor spør jeg :)

Hvis jeg stemmer Venstre.... da er det større sjanse for Frp/Høyre-ledelse (fordi AP mister stemmen min til V).... Hm.... blir det feil å tenke slik eller? Det virker som du har bra peiling, så derfor spør jeg :)

Hm. vet ikke hvor mye peiling jeg har, men prøver meg.. :)

Det er mer sannsynlig at Venstre vil støtte en Høyre/Frp-regjering enn en regjering med Arbeiderpartiet. Og siden Høyre/Frp ligger an til å bli så store, vil en stemme til Venstre indirekte bli en stemme til dem. Man kan jo stemme SP eller SV, men siden de er så små, blir Arbeiderpartiet det "sikreste" kortet mot en regjering bestående av Frp/Høyre.

Problemet er at Venstre er litt for små. :(

En stemme til Venstre er en stemme til deres politikk og deres verdier. Det liker jeg. Men man kan ikke komme bort ifra at en regjering bestående av sentrum/Høyre vil måtte gå i budsjettforlik med FrP om enkeltsaker.

Samtidig: Venstre har vært ganske tydelige på at de ikke vil gå i regjering med FrP. Det var jo akkurat dette som antagelig var grunnen til det dårlige valget de gjorde sist - at folk var redde for at ikke dette skulle overholdes, og så stemte folk Ap i stedet.

Jeg er virkelig usikker denne gangen sjøl. Men jeg står veldig inne for at det er Venstre som er partiet jeg er mest enig med i de fleste saker. Jeg liker verdigrunnlaget deres. Så jeg ender vel opp med å stemme dem denne gangen også. Hvis mange venstrefolk begynner å stemme Ap av taktiske grunner, blir partiet dessverre altfor lite. Jeg hadde ideelt sett ønsket meg en regjering med Ap, Venstre og Høyre, men det er vel rein ønsketenkning. ;)

Jeg tror ikke på en regjering bestående av Høyre/sentrum alene. Har ikke Frp gjentatte ganger understreket at de ikke vil støtte en borgelig regjering de ikke selv er en del av? Og Høyre/sentrum blir vel ikke store nok til å klare seg uten Frp...? 

Jeg tror ikke på en regjering bestående av Høyre/sentrum alene. Har ikke Frp gjentatte ganger understreket at de ikke vil støtte en borgelig regjering de ikke selv er en del av? Og Høyre/sentrum blir vel ikke store nok til å klare seg uten Frp...? 

Jeg tror ikke ett sekund på at ikke Frp vil støtte enkeltsaker der de kan få noe innflytelse.

Men jeg er også usikker på om H/sentrum blir store nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...