Gå til innhold

Dott i øret

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt over midtveis (håper jeg) i en lang historie med bronkitt og bihulebetennelse, er jeg blitt nesten helt døv på det ene øret.  Kan huske at som ungjente hendte dette engang i en liknende situasjon, det gikk visst over av seg sjøl. Gjør det alltid det? Nå har jeg nesten ikke hørsel på det øret og det er gått to uker (med mye hosting og elendighet, så jeg skjønner at jeg ikke er ute av det ennå). Men hvis det ikke gir seg når sykefølelsen og snørra og hosten gir seg, hva gjør jeg da? Legen kan jo ikke nå inn der den dotten i øret sitter.

Anonymous poster hash: 79056...8a4
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393599-dott-i-%C3%B8ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt over midtveis (håper jeg) i en lang historie med bronkitt og bihulebetennelse, er jeg blitt nesten helt døv på det ene øret.  Kan huske at som ungjente hendte dette engang i en liknende situasjon, det gikk visst over av seg sjøl. Gjør det alltid det? Nå har jeg nesten ikke hørsel på det øret og det er gått to uker (med mye hosting og elendighet, så jeg skjønner at jeg ikke er ute av det ennå). Men hvis det ikke gir seg når sykefølelsen og snørra og hosten gir seg, hva gjør jeg da? Legen kan jo ikke nå inn der den dotten i øret sitter.

Anonymous poster hash: 79056...8a4

Det kommer vel an på om dotten er væske i mellomøret (da må det gå seg til av seg selv, evt. en lege må stikke hull på trommehinnen) eller om det er ørevoks rett og slett. Da heller du bare en bitteliten skvett lunken matolje i øret, ligger på siden med øret opp en liten stund og masserer gjerne litt bak øret så saker og ting inni der løsner. Du kan jo bare prøve med matolje og om det ikke funker får du legen til å se på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393599-dott-i-%C3%B8ret/#findComment-3489089
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...