Gå til innhold

Har jeg fått loppestikk? Bør jeg klage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var på et overnattingssted sist natt, et pensjonat med elendige senger. Det var relativt rimelig da. Men undermåls for hva vi trodde i alle fall. I dag har jeg hatt små stikk tett i tett på deler av kroppen. Det er minst 3 ved siden av hverandre, men noen steder er de mange.

Er det slik loppestikk ser ut? 

Jeg har dusjet, vasket håret og skiftet. Er det tilstrekkelig til å bli kvitt det?

Det var som sagt et rimelig overnattingssted, vanligvis driver de leirskole for ungdom, men om sommeren leier de til turister.

Bør jeg si fra? Klage og få pengene igjen? Eller bare drite i det?

Anonymous poster hash: 10932...3f6

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her fant jeg en side om loppebitt (fuglelopper). Men de ser absolutt ikke slik ut, de jeg har fått. De er mye mindre og ser ut som myggstikk, bare at de er tett i tett og flere sammen. Det er helt sikkert ikke myggstikk.

Kjedelig, men tror ikke en slik klage når frem. Det finnes jo ikke bevis for at du er smittet i sengen - kanskje du var ute i skogen den dagen? Om overnattingsstedet gir deg erstatning er jo det det samme som å innrømme at de har utøy i sengene.

AnonymBruker

Jeg kommer til å sende dem en mail og gjøre dem oppmerksom på saken i alle fall.

Dessuten kommer jeg til å advare mot dem. Kanskje det går som i denne saken:

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Lene-ble-skambitt-av-lopper-2686870.html#.Uf9kW3CD5c0 

" Kvinnenes advarsel mot Geilo Camping får imidlertid konsekvenser. Etter over 50 år med drift, skal campingen nemlig legges ned fra 1. mai. "

AnonymBruker

De negative opplevelsene gjelder (navn fjernet av Admin). Jeg anbefaler ingen å dra dit før de har byttet ut de elendige sengene og fjernet alt som er av lopper i sengene. Det er fryktelig å komme hjem full av loppestikk og å måtte vaske mange ganger alt man har med hjem av klær for å prøve å bli kvitt problemet. 

Veldig synd at et sted med så fin beliggenhet og så stort potensiale skal være ha så elendig kvalitet ellers. Det finnes mange mye bedre overnattingssteder enn dette, bra leirskoler også, for dem som vil på det.

Hm... synes du virker veldig bitter/skadefro nå... som outer navnet på leirskolen også? Ingen dør av loppebitt, og man kan ikke bevise at loppene var i senga på leiskolen. På en leirskole kan man ikke forvente hotellstandard og må tåle litt.....  Loppebitt er vel ikke verre enn myggstikk? Ille nok, men det går over - og man kan vel sjelden skylde på andre for dette?

Annonse

Var på et overnattingssted sist natt, et pensjonat med elendige senger. Det var relativt rimelig da. Men undermåls for hva vi trodde i alle fall. I dag har jeg hatt små stikk tett i tett på deler av kroppen. Det er minst 3 ved siden av hverandre, men noen steder er de mange.

Er det slik loppestikk ser ut? 

Jeg har dusjet, vasket håret og skiftet. Er det tilstrekkelig til å bli kvitt det?

Det var som sagt et rimelig overnattingssted, vanligvis driver de leirskole for ungdom, men om sommeren leier de til turister.

Bør jeg si fra? Klage og få pengene igjen? Eller bare drite i det?

Du kan ikke vite sikkert at det var på pensjonatet du fikk stikkene. De er fult mulig å bli bitt andre steder også. Samboer og jeg stoppet en gang langs veien og ble begge bitt av gresslopper flere steder på kroppen. Synes du tar litt for mye på vei, loppebitt, ( hvis det er der) går fort over og er neppe farlig. Synes du bør være litt sikrere, evt hørt fra andre gjester at de også har blitt bitt, før du foretar deg noe.

AnonymBruker

Loppebitt er vel ikke verre enn myggstikk?

Du har tydeligvis aldri fått loppebitt, hvis du tror det er som myggestikk. Det kan ikke sammenliknes en gang, det er langt langt verre! Over hele kroppen, klør noe i helsiki, og kløen blir verre og verre for hver dag. (Myggestikk er bare peanuts i forhold).

På en leirskole kan man ikke forvente hotellstandard og må tåle litt.....  

.. man kan vel sjelden skylde på andre for dette?

Er du seriøs, med at man skal godta å få lopper på et overnattingssted? Man betaler for overnattingen, og en viss minumumsstandard må man kunne kreve uansett. I dette tilfelle var det tydelig urenslighet som lå bak (jeg fikk en gammel skitten sovesofa å ligge på, med gamle klær som lå under madrassen, tydelligvis ingen som hadde rengjort der på en stund).

Jeg syns at hverken sommerturister eller leirskole-deltakere skal godta sånt. Stakkars barn som skal dit på leirskole, jeg får sannelig ikke lyst til å sende mine barn på leirskole hvis sånt noe skal være "akseptabelt".

Lurer på hvor jeg kan  finne regler omkring minstestandard på overnattingssteder, og om det finnes noen  som har tilsyn med sånt, som jeg kan tipse om saken. De bør jo få ordnet opp i dette.

Du har tydeligvis aldri fått loppebitt, hvis du tror det er som myggestikk. Det kan ikke sammenliknes en gang, det er langt langt verre! Over hele kroppen, klør noe i helsiki, og kløen blir verre og verre for hver dag. (Myggestikk er bare peanuts i forhold).

Er du seriøs, med at man skal godta å få lopper på et overnattingssted? Man betaler for overnattingen, og en viss minumumsstandard må man kunne kreve uansett. I dette tilfelle var det tydelig urenslighet som lå bak (jeg fikk en gammel skitten sovesofa å ligge på, med gamle klær som lå under madrassen, tydelligvis ingen som hadde rengjort der på en stund).

Jeg syns at hverken sommerturister eller leirskole-deltakere skal godta sånt. Stakkars barn som skal dit på leirskole, jeg får sannelig ikke lyst til å sende mine barn på leirskole hvis sånt noe skal være "akseptabelt".

Lurer på hvor jeg kan  finne regler omkring minstestandard på overnattingssteder, og om det finnes noen  som har tilsyn med sånt, som jeg kan tipse om saken. De bør jo få ordnet opp i dette.

Jo, jeg har fått loppebitt før - og hos meg klør det ikke verre enn myggstikk (men dette varierer sikkert fra person til person).

Det eneste du bør gjøre er å varsle leirstedet om at du fikk loppebitt der, og at du mistenker at det kom fra senga (det kan du sikkert ikke bevise uansett?)

Nå vet jeg ikke hva som er forskjellen på vanlige lopper og fuglelopper, men jeg vet iallefall at om f.eks en fugl har et reir i takrenna rett over et vindu, så kommer det lett lopper inn akkurat dette vinduet. Det er nærmest umulig for et overnattingssted å ha garantier for at slikt ikke skal skje... Av den grunn synes jeg ikke man skal lage så stort rabalder ut av det, men kun gi dem beskjed slik at de er klar over at problemet eksisterer.

AnonymBruker

Jeg har tellet loppebittene mine nå. Rundt 30 på en arm, 19 på den andre, 118 i ansiktet, halsen og den ene skulderen. Ca 170 stikk!  Og fy f... som det klør!!! Innimellom demper det seg, men så begynner det igjen et annet sted. Nå er det fire dager siden jeg fikk dem. Aldri visst hva lopper kunne gjøre jeg, før dette her. 

Var hos hudlege i går og han sa det var usikkert om det bitt var fuglelopper, muselopper eller veggdyr. Men sistnevnte er ikke så vanlig i Norge da, sa han. Han sa hvis det var lopper så forsvinner de av seg selv i løpet av 1-2 uker (!). Hvis det er veggdyr så vil det kunne oppstå en veggdyrkoloni hjemme hos meg men det ville jeg ikke merke noe til før om ca 6 mnd sa han !!! Men han trodde som sagt det var mindre sannsynlig.

Er det forrsten vanlig at man føler seg kvalm og slapp pga loppebitt? For det gjør jeg. Glemte å spørre legen om det. Det er jo ganske mye gift man får i seg så det ville ikke være så rart forresten. Hviler mye i disse dager. Men kanskje det bare er fordi jeg blir så sliten av å klø?

Jeg har tellet loppebittene mine nå. Rundt 30 på en arm, 19 på den andre, 118 i ansiktet, halsen og den ene skulderen. Ca 170 stikk!  Og fy f... som det klør!!! Innimellom demper det seg, men så begynner det igjen et annet sted. Nå er det fire dager siden jeg fikk dem. Aldri visst hva lopper kunne gjøre jeg, før dette her. 

Var hos hudlege i går og han sa det var usikkert om det bitt var fuglelopper, muselopper eller veggdyr. Men sistnevnte er ikke så vanlig i Norge da, sa han. Han sa hvis det var lopper så forsvinner de av seg selv i løpet av 1-2 uker (!). Hvis det er veggdyr så vil det kunne oppstå en veggdyrkoloni hjemme hos meg men det ville jeg ikke merke noe til før om ca 6 mnd sa han !!! Men han trodde som sagt det var mindre sannsynlig.

Er det forrsten vanlig at man føler seg kvalm og slapp pga loppebitt? For det gjør jeg. Glemte å spørre legen om det. Det er jo ganske mye gift man får i seg så det ville ikke være så rart forresten. Hviler mye i disse dager. Men kanskje det bare er fordi jeg blir så sliten av å klø?

Det er ikke uvanlig å få feber og bli slapp om man har fått svært mange stikk. Det opplevde jeg en gang i Karibien etter stor mengde myggestikk. Det gikk imidlertid over på en dag eller to, så vidt jeg husker.

Du kan prøve om allergitabletter hjelper på kløen. Zyrtec får du reseptfritt på apotek. Det virker i hvert fall bra på myggestikk, det har jeg hatt som en hyggelig bivirkning :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...