rose23 Skrevet 5. august 2013 Skrevet 5. august 2013 Dakkar Anders Behring Breivik. Ingenting gjør meg så pisst som norsk rettsvesen!!! Grunnet overgrep sitter jeg med null papirer og 150.000 i studielån. Jeg får ikke noe støtte til å gå på skole. Jeg har ikke helse til å samle studiepoeng, og erstatningen jeg etterpå fikk var en vits. Jeg har ingen personer som er der for meg hver dag,,,, Jeg har et tilbud om en halvtime hver tredje uke med fastlegen. Dette tenker jeg på når jeg nå skal åpne brevet fra Statens innkrevingssentral som jeg er krav om studielån. Jeg har det og er ikke bitter i hverdagen, men blir så jævlig provosert over den klysa som får så mye oppmerksomhet. Det burde ikke lønne seg å havne i fengsel i dette landet!!! Jeg kan med handen på hjertet si at broren min begikk alvorlige og idiotiske lovbrudd som brannstifiting og drapstrusler, kun for å få hjelp. Det frister av og til å gå i samme baner. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. august 2013 Skrevet 5. august 2013 Du har hørt om den norske politikeren som fant en halvt ihjelslått mann i rennestenen. "Stakkar, han må ha hatt det fælt han som gjorde dette", var politikerens reaksjon. 0 Siter
Marie Mel Skrevet 5. august 2013 Skrevet 5. august 2013 Ja, nør oppunder du Nils Håvard Jeg skal gjøre det jeg også! Rose 23, Så har du god samvittighet og selvrespekten i behold som ikke har gjort noe kriminelt. Jeg kunne ønske du fikk mer hjelp, for jeg er helt enig i det du skriver. En journalist gjorde en undersøkelse på rettigheter og livsstil i fengselet i Fredrikstad kontra gamlehjemmet i nærheten. De innsatte fikk dusje hver dag, mot hver fjortende dag på gamlehjemmet. De innsatte fikk lovbestemt rett til eget rom, mens de gamle lå på tomannsrom og ektepar ofte ble separert. De innsatte ble luftet regelmessig ute, mens de eldre ble sjeldent det. De innsatte kunne være lenge oppe på kveldstid og hadde aktivitetsrom, mens de gamle ofte ble lagt på ettermiddagen. Det var også store ulikheter vedr. aktiviteter, juridiske lovbestemte rettigheter, tilgang på tv/internett og mat. Noen gamle fleipet om at de burde gjøre noe straffbart for å få enerom og dusj De var redd sakene ville bli henlagt hos politiet om de forstod hensikten Det skal ikke være lønnsomt å sone i Norge framfor lovlig adferd. Jeg forstår at fanger ikke skal behandles galt og at det må være lover som ivaretar dem. Så ønsker jeg bedre ordninger for overgrepsofre og for Rose 0 Siter
rose23 Skrevet 5. august 2013 Forfatter Skrevet 5. august 2013 Ja, men hvem faen gjør noe med det? Finnes det noen politikere som forstår virkeligheten i det hele tatt? Etter min mening burde Brevik sone resten av livet på en celle på 4 kvadrat, en celle med dryppendes vann, tikkende klokke og sangen "life is life" hvert 10 minutt. Kosten burde bestått av lunken vann med myrsmak og First price-lappskaus resten av livet. Skrev et innlegg for en tid tilbake om en politimann i USA som sa disse ordene til meg: This is USA mam, not Norway. He`s going to be in jail for a long time! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 Skrevet 5. august 2013 FRP er ordenspartiet. Jeg har lenge hatt en mistanke om att her tillands, så er utøvende og dømmende makt ofte eiet av gamle raddisser. En mellomting mellom slik det er her og slik det er i U.S.A hadde vært å foretrekke. Mange kommer nok med argumenter om att det er like mye kriminalitet i amerika som her hjemme til tross for straffenivået. Da parerer jeg ofte med att U.S.A er ett hardt land å leve i for de som faller utenfor, mens her på berget er det rimelig grei standard for 95% av befolkningen. Man må slutte å dulle for psykopater, som en del av de kriminelle er. Men her tillands, så har det blitt slik att man er så redd for å virke reaksjonær att man slutter å reagere i det hele tatt. Anonymous poster hash: d5631...08d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Send de gamle i fengsel, og de kriminelle på gamlehjem (så får de straff som fortjent). Anonymous poster hash: 072d5...e20 0 Siter
ISW Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Her var det jo en salig sammenblanding av hummer og kanari, beklager for å si det. Til TS: Du har dine rettigheter hva angår Lånekassen og SI. Du har rett til å søke om ettergivelse av lånet på økonomisk grunnlag, og du har rett til å søke om rentefritak og/eller ettergivelse av lånet pga helsemessige årsaker. Videre, dersom erstatningen du fikk var urimelig lav, ville du hatt rett til å anke saken. Du har også rett til å søke annen hjelp enn fastlegen, dersom din situasjon ikke bedres hos fastlegen. Så må selvsagt fastlege og spesialisthelsevesen ta stilling til om sykdommen er alvorlig nok til å tilby deg hjelp, akkurat som Lånekassen og SI vurderer om situasjonen din er alvorlig nok til å ettergi lånet ditt. Om hhv. Lånekasse og helsevesen IKKE finner situasjonen din alvorlig nok, så må du forholde deg til det og søke andre muligheter. F.eks en jobb som lar deg betjene dine utgifter. Norge har dessverre verken fengsler eller straffer tilpasset folk som "skal sitte i et hull og råtne". Poenget med fengsel er at man skal tilpasses samfunnet, for å slippe ut av fengsel som et ikke kriminelt menneske. Det er ikke at man skal lide mest mulig. Men jf. ovenfor, så er kanskje ikke norske fengsler tilpasset folk som aldri skal slippe ut igjen. Jeg vet ikke om dette gjelder Breivik eller ikke, men hvis han skal slippe ut, skal han fortrinnsvis/helst ikke gjøre samme forbrytelse igjen. Da er det nok greit at han ikke bare sitter bitter i et hull og tortureres. Tanken har slått meg når angsten min er på det verste: Det må være utrolig behagelig å ligge innlagt og føle meg trygg! Da kunne jeg fått sykepenger også. I stedet må jeg jobbe 50 timer i uka, lage mat, vaske og engste meg. Imidlertid ser jeg at noe er utrolig snevert med akkurat denne tanken. Og det får meg til å innse at jeg egentlig er nokså heldig. Ta tak i situasjonen din og benytt de rettigheter og muligheter du faktisk har.. Mvh siv.øk / "spesialist" i privatøkonomi 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Dakkar Anders Behring Breivik. Ingenting gjør meg så pisst som norsk rettsvesen!!! Grunnet overgrep sitter jeg med null papirer og 150.000 i studielån. Jeg får ikke noe støtte til å gå på skole. Jeg har ikke helse til å samle studiepoeng, og erstatningen jeg etterpå fikk var en vits. Jeg har ingen personer som er der for meg hver dag,,,, Jeg har et tilbud om en halvtime hver tredje uke med fastlegen. Dette tenker jeg på når jeg nå skal åpne brevet fra Statens innkrevingssentral som jeg er krav om studielån. Jeg har det og er ikke bitter i hverdagen, men blir så jævlig provosert over den klysa som får så mye oppmerksomhet. Det burde ikke lønne seg å havne i fengsel i dette landet!!! Jeg kan med handen på hjertet si at broren min begikk alvorlige og idiotiske lovbrudd som brannstifiting og drapstrusler, kun for å få hjelp. Det frister av og til å gå i samme baner. Hei! Abb blir allerede utsatt for tortur, det fins ingen lovhjemmel for den. Så han har det alt annet enn bra. Videre til din sak, støtteordninger til overgrepsofre er dårlige. Det er skremmlig videre hvilke straffenivåer vi har på overgrep mot barn og kvinner kontra økonomisk kriminalitet. ( høyre vil nå skjerpe forfølgelsen av småpenger/ navklienter, der det er penger å hente fins velgerne så der vil ikke høyre sette inn kreftene) Du vil ikke få det bedre ved at fanger blir torturert. Du vil få det bedre kun når fornuften vinner over uforstanden, det kan hende du aldri får oppleve. Fortsatt drepes mishandles misbrukes barn i vårt land uten at foreldre og mødre straffeforfølges for det, barn er en salgsvare og noe alle har rett på akkurat når behovet melder seg. Det er noe av problemet! 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Hei! Abb blir allerede utsatt for tortur, det fins ingen lovhjemmel for den. Så han har det alt annet enn bra. Jeg er nysgjerring på hvorfor du mener han utsettes for tortur? 0 Siter
ARK/ml Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Hei! Abb blir allerede utsatt for tortur, På hvilken måte da? 0 Siter
rose23 Skrevet 6. august 2013 Forfatter Skrevet 6. august 2013 Her var det jo en salig sammenblanding av hummer og kanari, beklager for å si det. Til TS: Du har dine rettigheter hva angår Lånekassen og SI. Du har rett til å søke om ettergivelse av lånet på økonomisk grunnlag, og du har rett til å søke om rentefritak og/eller ettergivelse av lånet pga helsemessige årsaker. Videre, dersom erstatningen du fikk var urimelig lav, ville du hatt rett til å anke saken. Du har også rett til å søke annen hjelp enn fastlegen, dersom din situasjon ikke bedres hos fastlegen. Så må selvsagt fastlege og spesialisthelsevesen ta stilling til om sykdommen er alvorlig nok til å tilby deg hjelp, akkurat som Lånekassen og SI vurderer om situasjonen din er alvorlig nok til å ettergi lånet ditt. Om hhv. Lånekasse og helsevesen IKKE finner situasjonen din alvorlig nok, så må du forholde deg til det og søke andre muligheter. F.eks en jobb som lar deg betjene dine utgifter. Norge har dessverre verken fengsler eller straffer tilpasset folk som "skal sitte i et hull og råtne". Poenget med fengsel er at man skal tilpasses samfunnet, for å slippe ut av fengsel som et ikke kriminelt menneske. Det er ikke at man skal lide mest mulig. Men jf. ovenfor, så er kanskje ikke norske fengsler tilpasset folk som aldri skal slippe ut igjen. Jeg vet ikke om dette gjelder Breivik eller ikke, men hvis han skal slippe ut, skal han fortrinnsvis/helst ikke gjøre samme forbrytelse igjen. Da er det nok greit at han ikke bare sitter bitter i et hull og tortureres. Tanken har slått meg når angsten min er på det verste: Det må være utrolig behagelig å ligge innlagt og føle meg trygg! Da kunne jeg fått sykepenger også. I stedet må jeg jobbe 50 timer i uka, lage mat, vaske og engste meg. Imidlertid ser jeg at noe er utrolig snevert med akkurat denne tanken. Og det får meg til å innse at jeg egentlig er nokså heldig. Ta tak i situasjonen din og benytt de rettigheter og muligheter du faktisk har.. Mvh siv.øk / "spesialist" i privatøkonomi Belive me. Jeg har ikke rett til mere stipend grunnet tre år som gikk til h.... Jeg får ikke flere betalingsutsettelser eller ettergivelse. Har søkt flere ganger. Men siden jeg skal søke om uføretrygd, delt, så kanskje det er håp for å få slettet noe av den. Klaget også på erstatningen og fikk da etter to år med saksbehandling 50.000 ekstra, selv om kravet var på over en mill. Orker rett og slett ikke ta opp saken lengre. Jeg er ferdig med det :-) 0 Siter
rose23 Skrevet 6. august 2013 Forfatter Skrevet 6. august 2013 Ja, men hvem hjelper offer for overgrep, kriminalitet og vold tilbake til en normal hverdag? 0 Siter
ISW Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Belive me. Jeg har ikke rett til mere stipend grunnet tre år som gikk til h.... Jeg får ikke flere betalingsutsettelser eller ettergivelse. Har søkt flere ganger. Men siden jeg skal søke om uføretrygd, delt, så kanskje det er håp for å få slettet noe av den. Klaget også på erstatningen og fikk da etter to år med saksbehandling 50.000 ekstra, selv om kravet var på over en mill. Orker rett og slett ikke ta opp saken lengre. Jeg er ferdig med det :-) OK, bra du har tatt noen grep her! http://www.lanekassen.no/nb-NO/Hovedmeny/Tilbakebetaling/Sletting-av-gjeld/Uforhet/ Her ser du reglene for ettergivelse av gjeld ved uførhet. Hvordan ligger lånet ditt an hos SI? Er det tatt grep for inndrivelse (lønnstrekk, etc.?) 0 Siter
ISW Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Det som var litt av poenget mitt med svaret mitt var jo også: Vi må glede oss over de goder vi har. Altfor ofte neglisjerer vi dem, og ser at andre har det "bedre" på enkelte parametre. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Jeg er nysgjerring på hvorfor du mener han utsettes for tortur? Hei! Feks daglige kroppsvisiteringer. De er både ydmykende og grunnløse. De foregår som enhver kroppsvisitering , men abb sitter isolert... Så det er lite grunnlag for dem. I tillegg kommer alt annet: respektløs behandling fra de ansatte ( unntatt presten som jeg vet er god, kompromissløs og standhaftig og som ikke gir etter for det kollektive hevnbehovet) Måten han blir behandlet og utsatt for dårlig behandling av vokterne har både sjokkerende og overraskende. Jeg trodde prinsipper og rettigheter gjaldt alle, men så ligger hevnen som et motiv under menneskeligheten, det finner jeg skuffende og tankevekkende. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Hei! Feks daglige kroppsvisiteringer. De er både ydmykende og grunnløse. De foregår som enhver kroppsvisitering , men abb sitter isolert... Så det er lite grunnlag for dem. I tillegg kommer alt annet: respektløs behandling fra de ansatte ( unntatt presten som jeg vet er god, kompromissløs og standhaftig og som ikke gir etter for det kollektive hevnbehovet) Måten han blir behandlet og utsatt for dårlig behandling av vokterne har både sjokkerende og overraskende. Jeg trodde prinsipper og rettigheter gjaldt alle, men så ligger hevnen som et motiv under menneskeligheten, det finner jeg skuffende og tankevekkende. 0 Siter
Løvemamma Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Hei! Feks daglige kroppsvisiteringer. De er både ydmykende og grunnløse. De foregår som enhver kroppsvisitering , men abb sitter isolert... Så det er lite grunnlag for dem. I tillegg kommer alt annet: respektløs behandling fra de ansatte ( unntatt presten som jeg vet er god, kompromissløs og standhaftig og som ikke gir etter for det kollektive hevnbehovet) Måten han blir behandlet og utsatt for dårlig behandling av vokterne har både sjokkerende og overraskende. Jeg trodde prinsipper og rettigheter gjaldt alle, men så ligger hevnen som et motiv under menneskeligheten, det finner jeg skuffende og tankevekkende.Hvordan vet du egentlig dette? Vet at ABB bar klaget inn den norske stat for tortur, men vi har vel strengt tatt bare hans versjon av hvordan han blir behandlet. Det er nok mange av oss som ikke ønsker han noe godt, men som et sivilisert, demokratisk samfunn må vi akseptere at vi må følge de menneskerettighetene som er fastsatt. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Hvordan vet du egentlig dette? Vet at ABB bar klaget inn den norske stat for tortur, men vi har vel strengt tatt bare hans versjon av hvordan han blir behandlet. Det er nok mange av oss som ikke ønsker han noe godt, men som et sivilisert, demokratisk samfunn må vi akseptere at vi må følge de menneskerettighetene som er fastsatt. Hei! Jeg vet det meste Pga av hans klage. Den er ganske utfyllende og beskrivende. Jeg kjenner i tillegg presten, men selvsagt snakker ikke denne og bryter taushetsplikten. Isolasjonen strider med menneskerettigheter, men mulig de ikke gjelder når en stat vil ha hevn. Feks er det tale om å frata han muligheter og rett til utdanning. Så man går langt i sin hevneettferdiggjørelse. Men at han daglig kroppsvisiteres og utsettes for å fryse, er tortur. 0 Siter
Caylee Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Hvorfor er det ingen som bryr seg om alle de andre morderene der ute? Og ikke Bare abb? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 Skrevet 6. august 2013 Hei! Jeg vet det meste Pga av hans klage. Den er ganske utfyllende og beskrivende. Jeg kjenner i tillegg presten, men selvsagt snakker ikke denne og bryter taushetsplikten. Isolasjonen strider med menneskerettigheter, men mulig de ikke gjelder når en stat vil ha hevn. Feks er det tale om å frata han muligheter og rett til utdanning. Så man går langt i sin hevneettferdiggjørelse. Men at han daglig kroppsvisiteres og utsettes for å fryse, er tortur. Merkelig så stor sympati du har for ABB (både nå, og også tidligere). Anonymous poster hash: 971b6...413 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.