Gå til innhold

Hva koster en tur til London:-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2000-2500 pr pers i flybilletter, 1000-1500 pr natt for hotell pr rom. 

Typisk en del billigere å dra i januar enn desember, både fly og hotell, det er mange som vil til London i desember.

Vi pleier å bo på  http://www.premierinn.com/ - greie rom og godt renhold.

2000-2500 pr pers i flybilletter, 1000-1500 pr natt for hotell pr rom. 

Typisk en del billigere å dra i januar enn desember, både fly og hotell, det er mange som vil til London i desember.

Vi pleier å bo på  http://www.premierinn.com/ - greie rom og godt renhold.

Hvis du ikke må reise helg, tror jeg du kan få langt billigere flybilletter. Jeg pleier å betale ca 1200-1400 kroner med BA eller SAS, men da enten reiser jeg til eller hjem på en ukedag. Norwegian har ofte kampanjer, så kan lønne seg å følge med litt.

Hotellstandarden i London er ganske dårlig, så ikke lurt å velge det billigste her. Sist jeg var der bodde jeg på Grand Plaza Serviced Appartments i Bayswater (sjekk priser på Finn.no - billigere å bestiller der enn gjennom hotellets nettside), og var veldig fornøyd. Store rom, rent og vi hadde et nyoppusset rom. Beliggenheten var også super (nært Kensington Gardens og Notting Hill, mange restauranter rundt hotellet, to t-bane stasjoner veldig nært som går til mange steder man gjerne besøker..)

Hvis du ikke må reise helg, tror jeg du kan få langt billigere flybilletter. Jeg pleier å betale ca 1200-1400 kroner med BA eller SAS, men da enten reiser jeg til eller hjem på en ukedag. Norwegian har ofte kampanjer, så kan lønne seg å følge med litt.

Selvfølgelig, men nå var en langhelg i desember det var spørsmål om... I fjor slet jeg med å komme under 8000 for fire, vi endte opp med å dra i januar og betalte halvparten, selv for helg.

AnonymBruker

Vi er to som reiser en langhelg i høstferien, 3 overnattinger sentralt hotell.

1900.- tur retur med fly for to + en innsjekket koffert.

3000 for hotellet.

Synes ikke 5000 for to var så galt i høstferien :))

Anonymous poster hash: 1baf1...801
  • 2 uker senere...

Annonse

Og hva burde man ha i lommepenger?

Dette har vi drømt om lenge, nå må vi spare...:-)

Anonymous poster hash: 8b72e...64a

Som de andre har nevnt, går det an å finne rimelige flybilletter hvis dere er fleksible mht. avreisedager.  Styr unna de aller billigste hotellene, de har en lite hyggelig standard og sikkerhet.  Hvis dere vurderer noe som ligger litt utenfor de dyreste områdene (noe man kan spare litt på), pass på at det er kort vei til en T-banestasjon.   

Men jeg vil kommentere det med lommepenger: Siden dere har drømt om denne reisen lenge, bør dere prøve å ha et budsjett som tillater litt pengebruk mens dere er der.  Selv om man ikke shopper noe særlig, og selv om det finnes hyggelige ting å gjøre der som ikke koster så mye, er det også veldig mange fristende tilbud som koster en god del. 

Det jeg forsøker å si, er at det er litt trist å være på en sånn drømmetur hvis man hele tiden føler at det renner ut altfor mye penger og at man burde holdt seg mer på hotellrommet ;)  London har omtrent alt, så det kommer an på interessene deres hva dere skal finne på.  Men jeg vil tro at fjortisen har noen ønsker, og de er sikkert ikke gratis :)  Det er mange her som har vært i London med barn og ungdom, så bare still konkrete spørsmål hvis du lurer på noe mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...