Gå til innhold

Barn som våkner og føler seg syk om kvelden

Anbefalte innlegg

Min datter har noen kvelder i det siste våknet opp omtrent rett etter at hun har sovnet, og føler seg helt elendig. Hun gråter og er bunn fortvilet, hun er kvalm, svetter og har sterk hodepine. Hun føler at hun er skikkelig dårlig og at hun må kaste opp. I går fikk hun også elveblest i nakken som sved og klødde.

Det tar ca 1,5 time før hun til slutt sovner med kald klut på panna.

Har noen opplevd lignende?

Mine teorier er, for det ene, at hun liker å sove med dyna helt opp til nesa, og at hun blir altfor varm og svett. Og våkner opp med et slags varmeanfall...

For det andre har hun opplevd ganske store endringer de siste par månedene. Vi har flyttet (vekk fra venninnene), hun har sluttet i barnehagen og nå begynt på SFO. Hun har gruet seg en del til SFO/skolen gjennom sommeren, og er redd for å ikke klare leksene, gjøre ting riktig, osv. Hun er en typisk "flink pike" som vil være snill og god.

Jeg er derfor bekymret for at angst kan være en del av årsaken her. Nå har hun imidlertid begynt på SFO, og hun stortrives. Men spenningen er antakelig ikke helt utløst likevel, og sånt kan jo sitte lenge i kroppen.

Hva tror dere?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...