Gå til innhold

Hvorfor? Selvmord. Valgkampen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det ingen i samfunnet som bryr seg om de som forsøker eller tar selvmord?? Det er faen meg ca 500 som tar selvmord i Norge vært år, og enda fler som forsøker. Hvor står det om i valgkampen? Ingen steder. Ingen prater om det. ingen politikere. Jeg blir irritert. Jeg vil stemme på et parti som vil få ned selvmord, men det er faen meg ingen partier som vil det eller ialfall prater om det!!

Hallo liksom, det er snakk om 500 mennesker!! Hvorfor får de ikke opp øynene?

Herregud jeg blir oppgitt..

Skrevet

Trodde du ikke likte innblanding i livet ditt, jeg... 

sur kjerring
Skrevet

Hvorfor er det ingen i samfunnet som bryr seg om de som forsøker eller tar selvmord?? Det er faen meg ca 500 som tar selvmord i Norge vært år, og enda fler som forsøker. Hvor står det om i valgkampen? Ingen steder. Ingen prater om det. ingen politikere. Jeg blir irritert. Jeg vil stemme på et parti som vil få ned selvmord, men det er faen meg ingen partier som vil det eller ialfall prater om det!!

Hallo liksom, det er snakk om 500 mennesker!! Hvorfor får de ikke opp øynene?

Herregud jeg blir oppgitt..

Hva skal politikerne GJØRE da?

Skrevet

Trodde du ikke likte innblanding i livet ditt, jeg... 

Jeg gjør ikke det, men snakker ikke om meg. Og snakker ikke om å gjøre mere tvang, men mer frivillig tilbud og mindre køer til psykolog.

Skrevet

Hva skal politikerne GJØRE da

DET JEG SA OVER!

Skrevet

Jeg gjør ikke det, men snakker ikke om meg. Og snakker ikke om å gjøre mere tvang, men mer frivillig tilbud og mindre køer til psykolog.

Det er kanskje ikke så mye snakk om det akkurat nå, men det er faktisk nøyaktig det som er "trenden" nå - opprette større og bedre poliklinisk tilbud, og legge ned flere døgnavdelinger.

Skrevet

Det er kanskje ikke så mye snakk om det akkurat nå, men det er faktisk nøyaktig det som er "trenden" nå - opprette større og bedre poliklinisk tilbud, og legge ned flere døgnavdelinger.

Høres bra ut :)

sur kjerring
Skrevet

DET JEG SA OVER!

Ja, i innlegget du postet ETTER mitt spørsmål. SKJERP DEG!

Skrevet (endret)

Ja, i innlegget du postet ETTER mitt spørsmål. SKJERP DEG!

SKJERP DEG SELV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -.-

Endret av Caylee
Skrevet

Hvorfor tror du noen er innlagt på psyk da, ofte under tvang? For at personalet skal ha noen å være ekle mot, og bestemme over - ødelegge livene til...

Når det er sagt, bør det definitivt gis større midler til psykiatrien (som mange andre områder i samfunnet), men det er jo ikke slik at INGEN bryr seg.

Skrevet

Høres bra ut :)

Det er det delte mening om i fagmiljøene, har jeg inntrykk av. Ikke at det skal bli bedre poliklinisk tilbud, selvfølgelig, men en nedprioritering av døgnavdeilnger.

Det er nok ikke alltid det har noen hensikt med polikliniske tilbud, all den tid det finnes folk som ikke ønsker å benytte seg av slikt.

Skrevet

Hvorfor tror du noen er innlagt på psyk da, ofte under tvang? For at personalet skal ha noen å være ekle mot, og bestemme over - ødelegge livene til...

Når det er sagt, bør det definitivt gis større midler til psykiatrien (som mange andre områder i samfunnet), men det er jo ikke slik at INGEN bryr seg.

I mange situasjoner er tvang unødevendig. Norge er det landet i verden som utøver mest tvang i psykriatien. Det har jeg ikke sagt.

Skrevet

Det er det delte mening om i fagmiljøene, har jeg inntrykk av. Ikke at det skal bli bedre poliklinisk tilbud, selvfølgelig, men en nedprioritering av døgnavdeilnger.

Det er nok ikke alltid det har noen hensikt med polikliniske tilbud, all den tid det finnes folk som ikke ønsker å benytte seg av slikt.

Så du mener du folk burde bli tvangsinnlagt på døgnopphold istedenfor siden de ikke vil på poliklinisk frivvilig?

Skrevet

I mange situasjoner er tvang unødevendig. Norge er det landet i verden som utøver mest tvang i psykriatien. Det har jeg ikke sagt.

Nå tuller du... dette er da ingen diskusjon om tvang... Du spurte, men jeg ser snart ingen hensikt i å bruke tid på å forsøke å gi deg noen svar.

Skrevet

Det stemmer, men det betyr ikke nødvendigvis at det er feil eller for mye.

Skrevet

Så du mener du folk burde bli tvangsinnlagt på døgnopphold istedenfor siden de ikke vil på poliklinisk frivvilig?

Ja, hvis de er suicidale, så. Det burde du ikke være uenig i, det er jo færre selvmord du etterlyser.

Skrevet

Tragisk sak, men jeg ser ikke helt hvorfor man skal ta utgangspunkt i hva foreldrene til noen som akkurat har tatt livet sitt mener.

Foreldrene har rett da. Hun ble ødelagt av psykriatien.

Skrevet

Foreldrene har rett da. Hun ble ødelagt av psykriatien.

Hvordan vet du dette? Du må lære deg å tenke!  ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...