Gå til innhold

Bedre enn tanntråd

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Vil anbefale vannspyleautomat istedenfor tanntråd. Mer effektiv og man får lettere bort alle rester.

De har feks på chlas Olsson koster ca 1000kr og blir anbefalt av amerikanske tannleger. Så jeg skal kjøpe en.

Jeg viste ikke om at dette fantes.

Hvordan vet du at den er mer effektiv?

Ser du skriver at du SKAL kjøpe en, derfor lurte jeg. Har du brukt slike?

Hei!

Vil anbefale vannspyleautomat istedenfor tanntråd. Mer effektiv og man får lettere bort alle rester.

De har feks på chlas Olsson koster ca 1000kr og blir anbefalt av amerikanske tannleger.

Hvor mye har de fått betalt for å si det?

Anonymous poster hash: 2edf9...936

Hvordan vet du at den er mer effektiv?

Ser du skriver at du SKAL kjøpe en, derfor lurte jeg. Har du brukt slike?

Hei!

Jeg snakket med tannlegen om dette, han ar positiv, lite kjent i Norgensa han.

Han kjente selv ikke til det, men syns det hørtes lovende ut :-)

Hvis man er flink på tanntrådbruk, er det sikkert like bra, men spyling med vann er enklere.

For oss med lite mellomrom mellom tennene blir spyling enklere.

Annonse

Hei!

De har feks på chlas Olsson koster ca 1000kr og blir anbefalt av amerikanske tannleger. Så jeg skal kjøpe en.

Jeg viste ikke om at dette fantes.

Jeg har en sånn, og den er grei nok til spyling.  Men den er plasskrevende/stor og klumpete, og er avhengig av stikkontakt. Jeg liker bedre min "air-floss" som kan lades og settes inn i skapet når den ikke er i bruk ;)

Jeg har en sånn, og den er grei nok til spyling. Men den er plasskrevende/stor og klumpete, og er avhengig av stikkontakt. Jeg liker bedre min "air-floss" som kan lades og settes inn i skapet når den ikke er i bruk ;)

Hei!

Vet ikke om air floss, er det enda bedre/ like bra?

Hvor får man kjøpt en sånn?

Ja de er plasskrevende, men alle tannbørster i en familie krever jo strøm.

:-)

Jeg liker air-floss bedre.  Man fyller tanken med vann eller munnskyllevann, og plasserer den mellom tennene.  Og alt som finnes av matrester skytes ut :D med en viss kraft.  Jeg har skrytt av den før her inne, men gjør det gjerne igjen:

http://www.usa.philips.com/c/airfloss/287417/cat/en/

Den koster også rundt 1000 kr.  Jeg ble anbefalt den av tannlegen og har brukt den i et år nå.  Klart at alt slikt utstyr krever strøm, men det er forskjell på det som må være tilkoplet strøm når det brukes, og det som kan lades.  Denne air-flossen holder i ca. 2 uker før den må lades - ved bruk 2 ganger om dagen.

Jeg liker air-floss bedre. Man fyller tanken med vann eller munnskyllevann, og plasserer den mellom tennene. Og alt som finnes av matrester skytes ut :D med en viss kraft. Jeg har skrytt av den før her inne, men gjør det gjerne igjen:

http://www.usa.philips.com/c/airfloss/287417/cat/en/

Den koster også rundt 1000 kr. Jeg ble anbefalt den av tannlegen og har brukt den i et år nå. Klart at alt slikt utstyr krever strøm, men det er forskjell på det som må være tilkoplet strøm når det brukes, og det som kan lades. Denne air-flossen holder i ca. 2 uker før den må lades - ved bruk 2 ganger om dagen.

Hei!

Supert takk :-)

Jeg syns den lille interesse for alternativer til tanntråd var merkelig for jeg leser jo den er anbefalt av tannleger...:-)

Hei!

Supert takk :-)

Jeg syns den lille interesse for alternativer til tanntråd var merkelig for jeg leser jo den er anbefalt av tannleger...:-)

Ja, merkelig...Finnes det noe kjedeligere og mer tungvint enn å sitte å tukle med tanntråd? Det er jo derfor så mange sluntrer unna , tror jeg.  Jeg bruker også vanlige manuelle mellomromsbørster, og har i grunnen litt av et regime rundt dette :) Men airflossen min kan jeg ikke unnvære lenger, og min tannlege var rask til å anbefale den til meg.  Det tar litt tid å venne seg til den.  Man skyter seg i tunga, og det kan være litt vondt.  Og så har det en tendens til å sprute litt der det ikke skal, men man lærer fort hvordan man skal innrette seg ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...