Madelenemie Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hei! Jeg inviterte dem på fest. De ble glade, men damen kan ikke komme? Da skrev jeg st hun ikke trenger komme tilbake noe mer. Vil skjerme mine barn fra overfladiskhet. Jeg skjønner ingenting av dette jeg er lei meg og fortvilt, nå har vi ikke barnehabiliteringen mer heller. Og bydelen har jeg skrevet ikke skal bry seg mer. Fordi jeg skjønner ikke ordene. Og jeg forstår at man ikke kan gå hjelp hvis msn har autisme :-( ja ja vi klarer oss vel likevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hei, De ansatte i hjelpeapparatet skal ikke gå på fest hos de de skal hjelpe. Når du inviterer til "fest" så innebærer det privat kontakt, noe som er mot regelverkene. Det blir det samme som da din psykiater sa nei takk til å gå i operaen sammen med deg. Du bør skrive tilbake til barnehabiliteringen og be dem om fortsatt å hjelpe dere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Hei, De ansatte i hjelpeapparatet skal ikke gå på fest hos de de skal hjelpe. Når du inviterer til "fest" så innebærer det privat kontakt, noe som er mot regelverkene. Det blir det samme som da din psykiater sa nei takk til å gå i operaen sammen med deg. Du bør skrive tilbake til barnehabiliteringen og be dem om fortsatt å hjelpe dere. Hei! Fest er konfirmasjon. Jeg vil ikke ha noe mer med dem å gjøre Heller ikke Nordvoll , vi klarer oss selv. Jeg orker ikke mer av alt dette rare :-( Jeg spurte mitt barn nå og syns helt greit at ikke kommer. Jeg må bare venne meg, og jeg Har skrevet til bydelen at jeg heller ikke vil ha noe med dem å gjøre , jeg vil kun ha kontakt med bydrlslegen. Har sendt han en søknad. Jeg vil ikke treffe han, kun ha mailkontakt, dette fordi jeg ikke flere ganger bil tro vi har fått venner :-( Jeg vil kun ha formell kontakt med han og ikke et personlig møte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hei! Fest er konfirmasjon. Jeg vil ikke ha noe mer med dem å gjøre Heller ikke Nordvoll , vi klarer oss selv. Jeg orker ikke mer av alt dette rare :-( Jeg spurte mitt barn nå og syns helt greit at ikke kommer. Jeg må bare venne meg, og jeg Har skrevet til bydelen at jeg heller ikke vil ha noe med dem å gjøre , jeg vil kun ha kontakt med bydrlslegen. Har sendt han en søknad. Jeg vil ikke treffe han, kun ha mailkontakt, dette fordi jeg ikke flere ganger bil tro vi har fått venner :-( Jeg vil kun ha formell kontakt med han og ikke et personlig møte. De aller aller fleste som jobber i hjelpeapparatet skiller strengt mellom jobb og privatliv. Konfirmasjoner tilhører privatlivet. Vennskap er også noe som forbindes med privatlivet, og profesjonelle hjelpere forsøker å skille mellom vennskap og relasjoner til klienter. . Jeg tror du gjør feil dersom du ikke lar hjelpeapparatet hjelpe til i forhold til dine barn. De trenger flere med kompetanse enn bare deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hei! Jeg inviterte dem på fest. De ble glade, men damen kan ikke komme? Da skrev jeg st hun ikke trenger komme tilbake noe mer. Vil skjerme mine barn fra overfladiskhet. Jeg skjønner ingenting av dette jeg er lei meg og fortvilt, nå har vi ikke barnehabiliteringen mer heller. Og bydelen har jeg skrevet ikke skal bry seg mer. Fordi jeg skjønner ikke ordene. Og jeg forstår at man ikke kan gå hjelp hvis msn har autisme :-( ja ja vi klarer oss vel likevel. Du kan ikke se på dem som venner, det er de sletts ikke. De gjør en jobb og det er alt, tenk om jeg skulle invitere legen min på kaffe....skulle tatt seg ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Man inviterer ikke hjelpeinstanser på private sammenkomster, enten det er konfirmasjoner eller vennefester. Det er helt naturlig for dem å svare nei, det er det de skal. Det kan være vanskelig å forstå og godta at det er forskjell på vennskap (og privat kjennskap) versus hjelpeinstanser. De SKAL svare nei til sånne invitasjoner. Så hvis jeg var deg, ville jeg skrevet et brev og beklaget din invitasjon, og bedt dem om å fortsatt hjelpe deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hei! Jeg inviterte dem på fest. De ble glade, men damen kan ikke komme? Da skrev jeg st hun ikke trenger komme tilbake noe mer. Vil skjerme mine barn fra overfladiskhet. Jeg skjønner ingenting av dette jeg er lei meg og fortvilt, nå har vi ikke barnehabiliteringen mer heller. Har du snakket med din mann om dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg tror også at du skal snakke med din mann om dette. Det er veldig dumt å bli såret av noe slik, fordi folk innen hjelpeapparatet rett og slett har retningslinjer som sier at de ikke skal involvere seg med pasienter/klienter på privat basis - de skal KUN opptre profesjonelt. De er ikke dine venner (selv om det selvfølgelig ikke betyr at de er uvenner), men de er et støtteapprat som du kun skal forholde deg til profesjonelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Uff, nå fikk jeg litt vondt av deg - men som alle de andre sier, man inviterer ikke behandlere til private arrangementer. Guttungen min har jo vært tett fulgt opp av stort sett en og samme kardiolog (hjertespesialist) fra han var nyfødt, men det kunne ikke falle meg inn å be henne i hans konfirmasjon av den grunn. Har du ikke snakket med mannen din om hvem dere skal be i konfirmasjonen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Kjære Madelenemie! Som de andre her sier, så er det ikke rett av mennesker i behandlingsinstitusjoner å komme til deg på private arrangement. Og en konfirmasjon er en privat festdag for barnet/ungdommen. Tror det er veldig viktig for deg at du diskuterer med mannen din om hvem det er naturlig og riktig å invitere til selskaper/fester/konfirmasjoner osv, og selvsagt også snakker med hovedpersonen (konfirmanten) om dette. Du må ikke si nei til hjelp fra dem fordi de har takket nei til konfirmasjonen. Skriv til dem og beklag det som skjedde, og si at du ønsker fortsatt samarbeid. For det tror jeg at du egentlig ønsker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 De aller aller fleste som jobber i hjelpeapparatet skiller strengt mellom jobb og privatliv. Konfirmasjoner tilhører privatlivet. Vennskap er også noe som forbindes med privatlivet, og profesjonelle hjelpere forsøker å skille mellom vennskap og relasjoner til klienter. . Jeg tror du gjør feil dersom du ikke lar hjelpeapparatet hjelpe til i forhold til dine barn. De trenger flere med kompetanse enn bare deg. Hei Ja jeg forstår det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Man inviterer ikke hjelpeinstanser på private sammenkomster, enten det er konfirmasjoner eller vennefester. Det er helt naturlig for dem å svare nei, det er det de skal. Det kan være vanskelig å forstå og godta at det er forskjell på vennskap (og privat kjennskap) versus hjelpeinstanser. De SKAL svare nei til sånne invitasjoner. Så hvis jeg var deg, ville jeg skrevet et brev og beklaget din invitasjon, og bedt dem om å fortsatt hjelpe deg. Hei! Jeg kan ikke beklage en invitasjon. Jeg ville de i dag skulle komme, så tror det ordner seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Har du snakket med din mann om dette? Hei! Nei, snakker ikke mye med han, glemmer meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Jeg tror også at du skal snakke med din mann om dette. Det er veldig dumt å bli såret av noe slik, fordi folk innen hjelpeapparatet rett og slett har retningslinjer som sier at de ikke skal involvere seg med pasienter/klienter på privat basis - de skal KUN opptre profesjonelt. De er ikke dine venner (selv om det selvfølgelig ikke betyr at de er uvenner), men de er et støtteapprat som du kun skal forholde deg til profesjonelt. Hei! Det viste seg etter dagens forklaring at de har det spesielt strengt her nettopp i forhold til retningslinjene :-) Damen skrev en hyggelig Mail til meg også om at hun vil fortsette å hjelpe meg :-) Hun er et vennlig menneske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Uff, nå fikk jeg litt vondt av deg - men som alle de andre sier, man inviterer ikke behandlere til private arrangementer. Guttungen min har jo vært tett fulgt opp av stort sett en og samme kardiolog (hjertespesialist) fra han var nyfødt, men det kunne ikke falle meg inn å be henne i hans konfirmasjon av den grunn. Har du ikke snakket med mannen din om hvem dere skal be i konfirmasjonen? Hei! Takk, jeg ble lei meg, trodde dette var en venn. Syns ofte situasjoner er ulike og flere i hjelpeapparatet er jo blitt mine venner, feks min osykiater og feks kjøpte min barnepsykolog mange ting til meg og kom alltid på min bursdag med gave fra jeg var 11 år. Til jeg var 22 år. De på mic waal kom ikke. Så derfor er praksis ulik. Jeg kjenner feks en psykolog som gjerne drikker alkohol med sine pasienter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Kjære Madelenemie! Som de andre her sier, så er det ikke rett av mennesker i behandlingsinstitusjoner å komme til deg på private arrangement. Og en konfirmasjon er en privat festdag for barnet/ungdommen. Tror det er veldig viktig for deg at du diskuterer med mannen din om hvem det er naturlig og riktig å invitere til selskaper/fester/konfirmasjoner osv, og selvsagt også snakker med hovedpersonen (konfirmanten) om dette. Du må ikke si nei til hjelp fra dem fordi de har takket nei til konfirmasjonen. Skriv til dem og beklag det som skjedde, og si at du ønsker fortsatt samarbeid. For det tror jeg at du egentlig ønsker. Hei! Nå er jeg over å være lei meg. Fikk hyggelig Mail i dag med forklaringer på situasjonen og :-) de vil fortsette å hjelpe :-) Jeg bør huske på å snakke med min mann også Det glemmer jeg fortsatt, ordner mye opp selv først. Jeg glemmer han ofte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Uff, nå fikk jeg litt vondt av deg - men som alle de andre sier, man inviterer ikke behandlere til private arrangementer. Guttungen min har jo vært tett fulgt opp av stort sett en og samme kardiolog (hjertespesialist) fra han var nyfødt, men det kunne ikke falle meg inn å be henne i hans konfirmasjon av den grunn. Har du ikke snakket med mannen din om hvem dere skal be i konfirmasjonen? Hei! Forresten var det hyggelig at du fikk vondt av meg:-) Det var vel sympati, jeg likte det. Jeg følte det lettere etter den mer detaljerte forklaringen på Mail i dag :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Hei! Jeg kan ikke beklage en invitasjon. Jeg ville de i dag skulle komme, så tror det ordner seg. Du trenger så avgjort ikke beklage invitasjonen. Den var jo positivt ment :-) Det du derimot kan forklare er hvorfor du reagerte som du gjøre og trekke tilbake det at dere ikke lenger vil motta hjelp derfra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Hei! Nå er jeg over å være lei meg. Fikk hyggelig Mail i dag med forklaringer på situasjonen og :-) de vil fortsette å hjelpe :-) Jeg bør huske på å snakke med min mann også Det glemmer jeg fortsatt, ordner mye opp selv først. Jeg glemmer han ofte. Så fint! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Så fint! Hei! Takk :-) håper du er glad på mine vegne. Jeg er selv glad :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.