Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne dere ikke heller krangle i en annen tråd. Tipsene om musikk kommer til å drukne i krangelen :)

Kanskje dette passer! Ganske avslappende vokalbruk. De sier egentlig bare nonsens, da. Men det spiller ingen rolle for min del...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• TulleKoppen

28

• Colette

27

• AnonymBruker

15

Skrevet

Liker du rolig jazz? Jeg blir svæært rolig av å høre på det. Anonymous poster hash: 4e822...732

Jeg vet ikke helt. Hvis du har noen å anbefale så kan jeg høre i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt. Hvis du har noen å anbefale så kan jeg høre i morgen.

Har egentlig ikke så veldig mye peil på jazz men nyter det av og til likevel....hører på nrk jazz, der er det noen ganger avslappende og rolig.

Anonymous poster hash: 4e822...732

Skrevet

Det er den gruppen av faste skribenter som jevnt over holder meget høy kvalitet på innlegg og råd, men som lar dette gå til hodet sitt, og blir for selvsikre.

Du får ramse opp hvem det er da.

Skrevet

Du får ramse opp hvem det er da.

Du vet jo de finnes. Alle vet de finnes. De er overalt, og ser alt. Men de vet ikke alt.

Skrevet

Du vet jo de finnes. Alle vet de finnes. De er overalt, og ser alt. Men de vet ikke alt.

Når du nevner en egen elite her inne, så synes jeg også at du bør fortelle hvem du mener at det er.

Skrevet

Når du nevner en egen elite her inne, så synes jeg også at du bør fortelle hvem du mener at det er.

Det er kanskje bare snakk om noen få personer. Jeg har reagert på at det enkelte ganger utvises for stor sikkerhet i tolkning av situasjon, som da altså tolkes på bakgrunn av nettkommunikasjon. Jeg mener nettkommunikasjon gir altfor stor rom for mistolkninger til at man kan gi altfor bestemte råd. Jeg nevnte jo "frosken", og det står jeg for. NHD er jo den desiderte kongen på haugen, selvsagt. Om du er inkludert begynte jeg faktisk å tvile mer på nå. Det er ikke så ofte du skriver her, og ja, jeg tok kanskje feil. Jeg lot meg rive med litt.

Skrevet

Det er kanskje bare snakk om noen få personer. Jeg har reagert på at det enkelte ganger utvises for stor sikkerhet i tolkning av situasjon, som da altså tolkes på bakgrunn av nettkommunikasjon. Jeg mener nettkommunikasjon gir altfor stor rom for mistolkninger til at man kan gi altfor bestemte råd. Jeg nevnte jo "frosken", og det står jeg for. NHD er jo den desiderte kongen på haugen, selvsagt. Om du er inkludert begynte jeg faktisk å tvile mer på nå. Det er ikke så ofte du skriver her, og ja, jeg tok kanskje feil. Jeg lot meg rive med litt.

Ok.  Nei, jeg skriver ikke så ofte her inne lenger. Men jeg er lei av å stikke innom å bli kalt drittkjerring fordi om jeg sier hva jeg mener. Jeg opplever det nesten hver gang jeg er innom her.  Og det frister ikke til gjentagelse.  Vi er alle sårbare for personlige angrep, vil jeg tro, og det er ikke noe man oppsøker frivillig. Noen kan skrive hva de vil her inne uten å bli motsagt, mens andre kan stikke nesa innom å få passet sitt påskrevet umiddelbart.  Skjønner at det må ha noe med meg å gjøre, men jeg har ikke gjort noe annet enn å si hva jeg mener.

Skrevet

Ok.  Nei, jeg skriver ikke så ofte her inne lenger. Men jeg er lei av å stikke innom å bli kalt drittkjerring fordi om jeg sier hva jeg mener. Jeg opplever det nesten hver gang jeg er innom her.  Og det frister ikke til gjentagelse.  Vi er alle sårbare for personlige angrep, vil jeg tro, og det er ikke noe man oppsøker frivillig. Noen kan skrive hva de vil her inne uten å bli motsagt, mens andre kan stikke nesa innom å få passet sitt påskrevet umiddelbart.  Skjønner at det må ha noe med meg å gjøre, men jeg har ikke gjort noe annet enn å si hva jeg mener.

Det er jo veldig synd det skal være slik. Jeg vet ikke om du sikter til meg, men jeg håper jo ikke det. Det der med "online kommunikasjon gir store rom for mistolkninger" har på en måte blitt min kjernesak. Men jeg gikk vel over streken.

Det har sikkert noe med janteloven å gjøre - du skal ikke tro du er noe.

Skrevet

Det er jo veldig synd det skal være slik. Jeg vet ikke om du sikter til meg, men jeg håper jo ikke det. Det der med "online kommunikasjon gir store rom for mistolkninger" har på en måte blitt min kjernesak. Men jeg gikk vel over streken.

Det har sikkert noe med janteloven å gjøre - du skal ikke tro du er noe.

Nei, det var ikke deg jeg siktet til :)   Det er de anonyme som svarer sånn her inne. Men det er ikke så viktig, selv om det er sånn det er.  Jeg holder meg bare unna hvis det blir for ubehagelig.

Skrevet

Nei, det var ikke deg jeg siktet til :)   Det er de anonyme som svarer sånn her inne. Men det er ikke så viktig, selv om det er sånn det er.  Jeg holder meg bare unna hvis det blir for ubehagelig.

Ang. det du sier med at man ikke nødvendigvis trenger å søke hjelp om man har problemer, da det er menneskelig å ha problemer, så syns jeg det er en fin ting. Tror nok økningen av psykisk lidelse kommer mest av utvidede områder for diagnostikk og samfunnets forventninger til livet (barn vokser jo opp og tror de kan bli hva de vil. Når de synger i dusjen kommer foreldrene støttende til med løfter om karriere som popstjerne).

Jeg har selv søkt hjelp, men det ser jeg mest på som et slags utslag av svakhet. Kunne nok klart meg med færre samtaler - de kan jo ha bivirkninger også, som du hinter til.

Misunner de sterke litt, selv om det nok er slitsomt.

Skrevet

Ang. det du sier med at man ikke nødvendigvis trenger å søke hjelp om man har problemer, da det er menneskelig å ha problemer, så syns jeg det er en fin ting. Tror nok økningen av psykisk lidelse kommer mest av utvidede områder for diagnostikk og samfunnets forventninger til livet (barn vokser jo opp og tror de kan bli hva de vil. Når de synger i dusjen kommer foreldrene støttende til med løfter om karriere som popstjerne).

Jeg har selv søkt hjelp, men det ser jeg mest på som et slags utslag av svakhet. Kunne nok klart meg med færre samtaler - de kan jo ha bivirkninger også, som du hinter til.

Misunner de sterke litt, selv om det nok er slitsomt.

Samfunnets forventninger til individet, som skal fungere slik at samfunnet tjener mest mulig penger,  Slik er det kapitalistiske systemet, og USA er helten vår på det området.  A4-mennesker fungerer best i et slikt system.  Og da vil de som ikke tilfredsstiller dette kravet fort falle utenom og bli vraket - som syke.  Det er et brutalt system, rent menneskelig sett. 

Muligens en brannfakkel, men slik ser jeg det, i hvert fall. 

Skrevet

Samfunnets forventninger til individet, som skal fungere slik at samfunnet tjener mest mulig penger,  Slik er det kapitalistiske systemet, og USA er helten vår på det området.  A4-mennesker fungerer best i et slikt system.  Og da vil de som ikke tilfredsstiller dette kravet fort falle utenom og bli vraket - som syke.  Det er et brutalt system, rent menneskelig sett. 

Muligens en brannfakkel, men slik ser jeg det, i hvert fall. 

Bra sagt.

Det paradoksale er når "de pengesterke" klager over sånne som meg, som forsørges av staten. Lite vet de om at den trygda er et hjul i systemet som hjelper de til ytterligere rikdom, og samfunnets "vekst".

Jeg foretrekker den trygda alenemoren som pleier sin døende tante fremfor millionæren som "jobbet og sleit" med å veksle aksjer.

Mye råttenhet, ja. Men jeg tror jeg skiller meg fra deg ved at jeg syns mennesket er råttent i utgangspunktet. Men råte - mikroorganismers nedbryting - kan også bli til vin og god ost.

:-)

Skrevet

Bra sagt.

Det paradoksale er når "de pengesterke" klager over sånne som meg, som forsørges av staten. Lite vet de om at den trygda er et hjul i systemet som hjelper de til ytterligere rikdom, og samfunnets "vekst".

Jeg foretrekker den trygda alenemoren som pleier sin døende tante fremfor millionæren som "jobbet og sleit" med å veksle aksjer.

Mye råttenhet, ja. Men jeg tror jeg skiller meg fra deg ved at jeg syns mennesket er råttent i utgangspunktet. Men råte - mikroorganismers nedbryting - kan også bli til vin og god ost.

:-)

Alt er bare en del av systemet som til 7. og sist gagner oss mest,   Som samfunn, rent økonomisk.  Ingen bryr seg om enkeltskjebner, tror jeg.  De har sin plass  i dette systemet som skal gå rundt med fortjeneste, men "kjærligheten og omsorgen" for befolkningen  stopper nok der.

Men nå er det vel på tide å komme seg i seng :-)

Skrevet

Alt er bare en del av systemet som til 7. og sist gagner oss mest,   Som samfunn, rent økonomisk.  Ingen bryr seg om enkeltskjebner, tror jeg.  De har sin plass  i dette systemet som skal gå rundt med fortjeneste, men "kjærligheten og omsorgen" for befolkningen  stopper nok der.

Men nå er det vel på tide å komme seg i seng :-)

Mja. Og det går ikke an å snu. Nå er det jo sånn at alt må ekspandere. Alternativet er kollaps...

Men jeg får bare ikke dette ut av hodet. De "normale" klager over at jeg får penger fra staten, fordi de mener jeg tar deres penger. De er rett og slett ikke klar over hvor positivt det er for "veksten" at alle har en viss kjøpekraft.

Men ja, du sier noe, natta. :-)

Skrevet

Jeg liker noe klassisk, men misliker Mozart sterkt. Alt for mange noter.

Prøv Elgar: Serenade for strings, 2. sats og cellokonserten.

Eller Faures requiem.

Hvis du synes dette også har mange toner, kan du forsøke Palestrina: Misa Papae Marcelli eller Tomas Luis de Victoria: Ne timeas, Maria

Skrevet

Ok.  Nei, jeg skriver ikke så ofte her inne lenger. Men jeg er lei av å stikke innom å bli kalt drittkjerring fordi om jeg sier hva jeg mener. Jeg opplever det nesten hver gang jeg er innom her.  

Fordi man er lei av din ensidige kritikk vaksiner, medisiner og folk som søker hjelp i helsevesenet. Det virker som du har forlest deg på skrullete alternative teorier.

Anonymous poster hash: 703f5...722

Skrevet (endret)

Du har en uro som fører til destruktive handlinger, og det er sikkert vanskelig. Min uro fører bare til plagsomme symptomer som jeg hele tiden føler at jeg må få under kontroll. Men jeg kunne ikke tenke meg å medisinere meg av den grunn, siden jeg ikke liker å være "neddopet" :)

Har du trodd at alle som blir medisinert for psykiske plager blir neddopet? Jeg har iallefall ikke merket noe til det. Men det jeg ser er at jeg nå har fått et mye bedre liv på medisinene.

Når det gjelder uro så er det forskjellige typer uro. Du kan ha en uro som gjør at du ikke kan være i ro, men må gjøre noe hele tiden. Og så har du den indre uroen som kan være veldig intens og er til stede hele tiden.

Jeg har lest igjennom tråden igjen idag og ser jo at det er raskt å bli engstelig, og jeg burde kanskje holdt det for meg selv, men hensikten med tråden var å få tips til beroligene musikk. Og det har jeg fått :)

Endret av toyan
Skrevet

Mine tips:

Dire Straits - Brothers in arms

Scorpions - Winds of change

Beach Boys - Kokomo

Lana Del Rey - National Anthem (evt Video Games men den er litt depressiv)

Takk for tips. Har bare hørt den første til nå, og det er en musikk jeg har hørt før, men har ikke visst navnet, og har glemt den. Det er bra og beroligende musikk og kjekt å høre den igjen. Jeg skal høre de andre også, men nå hører jeg på Dire Straits.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...