Gå til innhold

Dåpsgave...hvor stor pengegave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var i en babybutikk nå tror het " barnehuset" ikke sikker, men der hadde de noen så nydelige ullpledd til baby i Kashmir ull :-) fikk nesten lyst på baby da:-)

I vakker gaveeske, tror kostet 998.- rart at de ikke skriver 1000 kr

BrukerErAnonym

Hei!

Jeg var i en babybutikk nå tror het " barnehuset" ikke sikker, men der hadde de noen så nydelige ullpledd til baby i Kashmir ull :-) fikk nesten lyst på baby da:-)

I vakker gaveeske, tror kostet 998.- rart at de ikke skriver 1000 kr

998,- virker MYE billigere ;)

Annonse

Mitt første barnebarn skal døpes i oktober... :) Tenkte å sette inn penger på konto til pjokken...samt kjøpe et godt ullpledd eller noe sånt til han... Hvor mye er vanlig å gi i dåpsgave til barnebarn?  :)

Det kommer helt an på din egen økonomi. :) Et skikkelig ullpledd (Rørospledd e.l.) koster jo flesk også. Et pledd + en tusing?

Enig med Lillemus - reduser pengedelen og kjøp Røros Tweed sine pledd. Kjempefin, spesiell og koselig gave som varer! Selv liker jeg spesielt sauepleddene og hjertepleddene til barn :)

Enig med Lillemus - reduser pengedelen og kjøp Røros Tweed sine pledd. Kjempefin, spesiell og koselig gave som varer! Selv liker jeg spesielt sauepleddene og hjertepleddene til barn :)

Jepp. Om ungen får 1000 eller 2000 spiller ikke så stor rolle i det lange løp, men et skikkelig Rørospledd har han glede av fra nå og i mange år fremover. De fås jo i barnestørrelse også. Som mamma hadde jeg satt mer pris på det. :)

Jepp. Om ungen får 1000 eller 2000 spiller ikke så stor rolle i det lange løp, men et skikkelig Rørospledd har han glede av fra nå og i mange år fremover. De fås jo i barnestørrelse også. Som mamma hadde jeg satt mer pris på det. :)

Tenker akkurat som deg - og stoooor forskjell på et flott Rørospledd og et annet ullpledd. Rørospleddene er supert alternativ til dåpskje, sølvrangle og sånne andre "minner" som var vanligere før :)

Tenker akkurat som deg - og stoooor forskjell på et flott Rørospledd og et annet ullpledd. Rørospleddene er supert alternativ til dåpskje, sølvrangle og sånne andre "minner" som var vanligere før :)

Hva slags glede har et spedbarn av et stort rørospledd?

Et babypledd i Kashmir og silke vil jo baby ha glede av og ikke de voksne 20 år før vedkommende selv hygger seg med det .

Annonse

Hva slags glede har et spedbarn av et stort rørospledd?

Et babypledd i Kashmir og silke vil jo baby ha glede av og ikke de voksne 20 år før vedkommende selv hygger seg med det .

Spedbarn har vel liten glede av det meste som kjøpes som typiske dåpsgaver. Ranglene i sølv er direkte skumle siden barn tygger på dem, og barneskje i sølv - vel, ser ikke den helt store nytten i dem heller. Skumle er de også, siden sølv leder varme i mye større grad enn stål og barn fort kan brenne seg med dem. Med det sagt, barn vokser til og svært mange syns det er kos å ha en gave fra nær familie - spesielt besteforeldre og faddere. Gaven kjøpes derfor for å ha en glede på sikt, ikke bare som umiddelbar tilfredstillelse. Selv har jeg som Lillemus kjøpt pledd ved ett tilfelle, og jeg har kjøpt litografier både i dåps- og konfirmasjonsgave. I alle tilfeller er ungene nå tenåringer, og har disse tingene på rommene sine :)

Ad tekstilvalg: Ull er et godt materiale for babyhud, varmt og svalt alt etter behov. Barnepleddene fra Røros lages i barnestørrelse (feks 65 x 100/ 110 x 130), og er dermed ikke så store som et typisk sofapledd. De kan derfor brukes typisk i seng og vogn (etterhvert) eller til å ligge på når barnet leker på gulvet. Motivet er dessuten barnlig, og derfor ekstra kos som gave i anledning dåp. Har du sett dem? Anbefaler deg å google og ta en titt :)

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...