Gå til innhold

Dåpsgave...hvor stor pengegave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spedbarn har vel liten glede av det meste som kjøpes som typiske dåpsgaver. Ranglene i sølv er direkte skumle siden barn tygger på dem, og barneskje i sølv - vel, ser ikke den helt store nytten i dem heller. Skumle er de også, siden sølv leder varme i mye større grad enn stål og barn fort kan brenne seg med dem. Med det sagt, barn vokser til og svært mange syns det er kos å ha en gave fra nær familie - spesielt besteforeldre og faddere. Gaven kjøpes derfor for å ha en glede på sikt, ikke bare som umiddelbar tilfredstillelse. Selv har jeg som Lillemus kjøpt pledd ved ett tilfelle, og jeg har kjøpt litografier både i dåps- og konfirmasjonsgave. I alle tilfeller er ungene nå tenåringer, og har disse tingene på rommene sine :)

Ad tekstilvalg: Ull er et godt materiale for babyhud, varmt og svalt alt etter behov. Barnepleddene fra Røros lages i barnestørrelse (feks 65 x 100/ 110 x 130), og er dermed ikke så store som et typisk sofapledd. De kan derfor brukes typisk i seng og vogn (etterhvert) eller til å ligge på når barnet leker på gulvet. Motivet er dessuten barnlig, og derfor ekstra kos som gave i anledning dåp. Har du sett dem? Anbefaler deg å google og ta en titt :)

Hei!

Ok skal se, viste ikke de lagde babypedd.

Men ull klør og stikker gjennom alt. Eneste ull som ikke klør er Kashmir , vi kan ikke bruke annen ull, men silke går også.

Helios har feks sine ullbodyer blandet med silke, da klør de ikke.

På husfliden har vi feks kjøpt tøfler i ull, de klør også, men det klør mindre når det er tøfler man ikke har rett på huden.

Baby hud er sart derfor mener jeg man bør være obs på hvordan ull kan stikke som nåler for babyhud.

Da er det bedre å bruke Kashmir ull som er myk og ikke klør :-)

Hvem er "vi"?

Antagelig Madelenemie og hennes familie. :) Jeg hadde blitt overlykkelig om jeg eller ungene hadde fått et Rørospledd! *ønsker seg* De rørospleddene jeg har vært borti har vært myke og fine og slettes ikke stikkete og kløete i det hele tatt.

Annonse

Men det var vel ikke de som skulle få dåpsgave?

Det er mange av oss som bruker oss selv som referanseramme når vi gir gode råd.  Ser ikke noe galt om hun f.eks. forklarer at barna i hennes familie ikke trives med vanlig ull. Det er jo en god del både barn og voksne som alltid mener at ull klør, og da er det greit å vite at noen av disse kanskje allikevel ville tolerert Kashmir.

Det er mange av oss som bruker oss selv som referanseramme når vi gir gode råd.  Ser ikke noe galt om hun f.eks. forklarer at barna i hennes familie ikke trives med vanlig ull. Det er jo en god del både barn og voksne som alltid mener at ull klør, og da er det greit å vite at noen av disse kanskje allikevel ville tolerert Kashmir.

Men da er det bedre å skrive "min familie".

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...