Gå til innhold

Utvikling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du i det hele tatt sikker på noe som helst?  :P

Nei!  :P

christensen1365381166
Skrevet

Nei!  :P

Må være slitsomt.

Skrevet

Må være slitsomt.

Nja, blir ganske neddopet av medisinene.

Det der har jeg tenkt endel på i det siste. Hva om psykiatrien overdefinerer og overdiagnostiserer fordi de er i lomma til legemiddelindustrien?

For 60-70 år siden var det ekstremt mye ondskap i vesten... er det ikke ganske naivt å tro at det har blitt så mye bedre?

Det bare antar nye former...

Dette vet jeg jo ingenting om, men hvorfor skal man være så naiv? Alt som ikke er naivt er jo liksom "sykt" i dag.

Samme med elektronisk overvåkning. Folk gir blaffen. Det er nok fordi de er lært opp til å tenke kritisk og være bekymret er sykelig...

For folk flest er det sikkert ingen fare så lenge de "adlyder"... men er det egentlig ålreit å leve i en illusjon?

For folk som bekymrer seg er det imidlertid fare, for de blir hjernevasket til å la seg dopes ned.

Tar man psykofarmaka er sjansen større for en tidlig(ere) død...

Man får egentlig ikke andre tanker av slike medisiner, man blir bare fordummet og nedsløvet.

Man ender opp med å vite ingenting... hvilket liv er det?

Det er samfunnet sin skyld at folk blir "syke". Da jeg hadde en periode hvor jeg trodde de hadde lobotomert meg hadde jeg i forkant blitt mobbet. Voksne mennesker! Fordi jeg oppførte meg litt anderledes ville de ikke vite noe av meg.

De lykkes med det, nå er jeg ikke en del av samfunnet lengre.

Skrevet

Nja, blir ganske neddopet av medisinene.

Det der har jeg tenkt endel på i det siste. Hva om psykiatrien overdefinerer og overdiagnostiserer fordi de er i lomma til legemiddelindustrien?

For 60-70 år siden var det ekstremt mye ondskap i vesten... er det ikke ganske naivt å tro at det har blitt så mye bedre?

Det bare antar nye former...

Dette vet jeg jo ingenting om, men hvorfor skal man være så naiv? Alt som ikke er naivt er jo liksom "sykt" i dag.

Samme med elektronisk overvåkning. Folk gir blaffen. Det er nok fordi de er lært opp til å tenke kritisk og være bekymret er sykelig...

For folk flest er det sikkert ingen fare så lenge de "adlyder"... men er det egentlig ålreit å leve i en illusjon?

For folk som bekymrer seg er det imidlertid fare, for de blir hjernevasket til å la seg dopes ned.

Dette høres ut som en artikkel fra Nyhetsspeilet.

Skrevet

Dette høres ut som en artikkel fra Nyhetsspeilet.

Hva folk ser på som virkeligheten henger veldig sammen med kulturell kontekst.

Det jeg sier kan like gjerne være helt korrekt. Det er bare din vanetekning som gjør at det høres feil ut for deg.

Skrevet

Hva folk ser på som virkeligheten henger veldig sammen med kulturell kontekst.

Det jeg sier kan like gjerne være helt korrekt. 

Nei, det kan det ikke.

Skrevet

Nei, det kan det ikke.

:P

Du tror det du ser er virkeligheten? Selvsagt er det mye som skjer bak kulissene...

Skulle gjerne sluttet på dopet, men jeg liker vel å dope meg, jeg, da.

Jeg gjentar det igjen; man blir ikke "frisk" av psykofarmaka, man blir dopet.

Høres sikkert ut som galskap det jeg sier, men jeg tror ikke det er det. Har du aldri hørt om korrupsjon?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...