Gå til innhold

Trenger hjelp med ny Dell laptop

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ny Laptop fra Dell i vår. Problemet er at den er helt annerledes lagt opp enn det jeg er vant med. De funksjonene som var på min gamle Laptop er ikke på den nye som f.eks. det å kunne legge ned internettsider jeg er på og veksle mellom dem, og det å dra bilder og plassere dem der man vil går ikke lenger. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393871-trenger-hjelp-med-ny-dell-laptop/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ny Laptop fra Dell i vår. Problemet er at den er helt annerledes lagt opp enn det jeg er vant med. De funksjonene som var på min gamle Laptop er ikke på den nye som f.eks. det å kunne legge ned internettsider jeg er på og veksle mellom dem, og det å dra bilder og plassere dem der man vil går ikke lenger. Noen som kan hjelpe meg?

Kjører den Windows 8?

Ja, det tror jeg.

Da anbefaler jeg å droppe det nye Metro-interfacet, og starte alle programmer fra skrivebordet/start-menyen som tidligere. Last ned ClassicShell. Dette vil få Windows 8 til å oppføre seg mer som tidligere versjoner av operativsystemet. 

Kan lastes ned fra:

Mer info her:

Da skal alt fungere som i gode gamle dager.
Endret av slabbedask

Da anbefaler jeg å droppe det nye Metro-interfacet, og starte alle programmer fra skrivebordet/start-menyen som tidligere. Last ned ClassicShell. Dette vil få Windows 8 til å oppføre seg mer som tidligere versjoner av operativsystemet. 

Kan lastes ned fra:

Mer info her:

Da skal alt fungere som i gode gamle dager.

Så det nye og moderne er ikke nødvendigvis det beste?

Annonse

Så med Windows 8 så kan man ikke trekke bilder dit man vil og ikke legge ned sider man er på på internett og veksle mellom dem?

Jo, men dette fungerer helt annerledes når du bruker Metro-apper. Du kan lese mer om det her: http://www.tomsguide.com/us/Using-Windows-8-Metro-UI,review-1702-6.html

Installerer du ClassicShell, vil Windows (og det er fortsatt Windows 8 du kjører) starte opp i skrivebord-modus, og vil fungere tilnærmet likt Windows 7 (så lenge du ikke starter en Metro-app).

Du kan skifte mellom Metro og Skrivebodet ved ganske enkelt å trykke Windows-knappen på tastaturet (dette fungerer også uten ClassicShell installert, men da er ikke Start-menyen tilgjengelig på Skrivebordet).

Jeg har windows 8. Jeg savner start knappen og å kunne dra bildene dit jeg vil ha dem. Jeg savner også å kunne skrive på et dokument, også savner jeg å kunne legge ned sider jeg er på på internett slik at jeg kan veksle mellom flere sider. Dette har jeg ikke fått til ennå.

Endret av tjohei1

Annonse

Jeg har windows 8. Jeg savner start knappen og å kunne dra bildene dit jeg vil ha dem. Jeg savner også å kunne skrive på et dokument, også savner jeg å kunne legge ned sider jeg er på på internett slik at jeg kan veksle mellom flere sider. Dette har jeg ikke fått til ennå.

Har du installert Classic Shell da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...