tjohei1 Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 (endret) Hva er det med folk som hele tiden legger ut skrytebilder av hvor lykkelige og heldige de er på facebook? Det er jo direkte slitsomt for oss som sliter psykisk å få slengt lykkebilder på oss hele tiden. Vet at jeg kan unngå dette ved å ikke følge med på folk, men hva er vitsen med å bli venner med meg for så å legge ut skrytebilder og ikke ha noe kontakt ellers? Endret 15. august 2013 av tjohei1 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Du får tenke at det er en form for moderne narsissisme som de fleste lider av. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Hva er det med folk som hele tiden legger ut skrytebilder av hvor lykkelige og heldige de er på facebook? Det er jo direkte slitsomt for oss som sliter psykisk å få slengt lykkebilder på oss hele tiden. Vet at jeg kan unngå dette ved å ikke følge med på folk, men hva er vitsen med å bli venner med meg for så å legge ut skrytebilder og ikke ha noe kontakt ellers? Skalkeskjul. 0 Siter
slabbedask Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Hva er det med folk som hele tiden legger ut skrytebilder av hvor lykkelige og heldige de er på facebook? Det er jo direkte slitsomt for oss som sliter psykisk å få slengt lykkebilder på oss hele tiden. Vet at jeg kan unngå dette ved å ikke følge med på folk, men hva er vitsen med å bli venner med meg for så å legge ut skrytebilder og ikke ha noe kontakt ellers? Fatter ikke i det hele tatt at folk gidder å bruke tid på FB. 0 Siter
sur kjerring Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 (endret) Du får tenke at det er en form for moderne narsissisme som de fleste lider av. Du har nok rett i det tullekoppen: http://www.kristinaandersen.no/ Endret 15. august 2013 av sur kjerring 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Du har nok rett i det tullekoppen: http://www.kristinaandersen.no/ Hehe, nå minte du meg på denne: http://sisteplass.blogg.no Morsomt å lese litt i den av og til. 0 Siter
Gjest Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 (endret) Hva er det med folk som hele tiden legger ut skrytebilder av hvor lykkelige og heldige de er på facebook? Det er jo direkte slitsomt for oss som sliter psykisk å få slengt lykkebilder på oss hele tiden. Vet at jeg kan unngå dette ved å ikke følge med på folk, men hva er vitsen med å bli venner med meg for så å legge ut skrytebilder og ikke ha noe kontakt ellers? Jeg har aldri tenkt på det. Begynte å tenke på hva jeg selv har skrevet. Hvis jeg skriver er det de positive tingene jeg skriver om. Aldri de negative. Jeg tror at det positive er med på å bygge opp deg selv og andre, men jeg forstår at det også kan forsterke det vonde og vanskelige. Mesteparten har sitt å stri med så selv om de skriver om at de er heldige og lykkelige, så har mange noe som er vanskelig som de ikke skriver om. Du får heller lese på dol hvis det blir for mye. Det er der vi legger frem det som er mindre bra. Endret 15. august 2013 av toyan 0 Siter
tjohei1 Skrevet 15. august 2013 Forfatter Skrevet 15. august 2013 (endret) Det er jo fint at folk har det bra, men jeg kjenner jeg blir litt irritert noen ganger. Endret 15. august 2013 av tjohei1 0 Siter
Bookworm Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Jeg har merket meg at jeg faktisk blir mer irritert over de som bare klager, jeg da. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Facebook er og blir narsisisstenes lekeplass: http://www.forskning.no/artikler/2008/oktober/197284 Av det følger naturlignok at mye av "lykken" er pyntede fasader: http://rt.com/news/facebook-makes-unhappy-study-528/ Anonymous poster hash: 8076c...da4 0 Siter
tonie Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Enig i at det kan bli i overkant mye skryting og lykke fra enkelte, men jeg synes det er hakket verre med de som bare sutrer og klager og aldri er fornøyde. Nå når så mange av oss har både kolleger, jobbkontakter og bekjente i tillegg til virkelige venner på vennelista, blir det vel kanskje til at man helst legger ut positive ting, og heller tar det negative i RL med de nærmeste. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Enig i at det kan bli i overkant mye skryting og lykke fra enkelte, men jeg synes det er hakket verre med de som bare sutrer og klager og aldri er fornøyde. Nå når så mange av oss har både kolleger, jobbkontakter og bekjente i tillegg til virkelige venner på vennelista, blir det vel kanskje til at man helst legger ut positive ting, og heller tar det negative i RL med de nærmeste. Liker :-) 0 Siter
Angustia1 Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Enig i at det kan bli i overkant mye skryting og lykke fra enkelte, men jeg synes det er hakket verre med de som bare sutrer og klager og aldri er fornøyde. Nå når så mange av oss har både kolleger, jobbkontakter og bekjente i tillegg til virkelige venner på vennelista, blir det vel kanskje til at man helst legger ut positive ting, og heller tar det negative i RL med de nærmeste. Enig med deg. Nå er jeg riktig nok relativt fersk på FB, men tror du er inne på noe vesentlig her. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Hva er det med folk som hele tiden legger ut skrytebilder av hvor lykkelige og heldige de er på facebook? Det er jo direkte slitsomt for oss som sliter psykisk å få slengt lykkebilder på oss hele tiden. Vet at jeg kan unngå dette ved å ikke følge med på folk, men hva er vitsen med å bli venner med meg for så å legge ut skrytebilder og ikke ha noe kontakt ellers? Hører ut som om du ikke har noe på facebook å gjøre. Liker du ikke slikt, så får du bare komme deg ut, tenker jeg. Anonymous poster hash: 62ca6...7ca 0 Siter
Togli Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Blir man lykkelig av å fokusere på det negative i livet sitt da? Å attpåtil SKRIVE ned det negative som skjer i hverdagen er jo den perfekte oppskriften på å bli deprimert Jeg kan forresten legge ut negative statuser, men da med humor..som f.eks. i forrige uke der jeg klaget min nød over hvor lite husmoderlig jeg er når det kommer til bærplukking "Alle" la ut statuser med bilder av ripsbærene de hadde plukka osv Jeg er jammen glad folk flest helst legger ut koselige statuser, så kan vi prøve å glede oss med dem Absolutt alle kan greie å skrive _noe_ positivt som skjer i løpet av dagen - og det blusset av positivitet du vil føle av å skrive ned det - ja, det er bra for deg Det motsatte skjer om du skriver negative statuser.... Det er altså ditt valg, så velg klokt 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Det er ikke bra å bruke facebook så ukritisk som mange gjør på dette området. Man blir mer og mer avhengig av hva andre mener / respons fra andre, og mindre selvstendig. Man begynner å se seg selv, og andre, mer og mer ut i fra hvordan man umiddelbart fremstår. Så det er skadelig for den enkelte. Da har jeg ikke begynt på de negative samfunnskonsekvensene... 0 Siter
Togli Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Det er ikke bra å bruke facebook så ukritisk som mange gjør på dette området. Man blir mer og mer avhengig av hva andre mener / respons fra andre, og mindre selvstendig. Man begynner å se seg selv, og andre, mer og mer ut i fra hvordan man umiddelbart fremstår. Så det er skadelig for den enkelte. Da har jeg ikke begynt på de negative samfunnskonsekvensene... Er det ikke slik i RL også da? Om ti år så ler vi av "skremselspropaganden" rundt sosiale medier Jeg er rimelig sikker på det er minst like mange positive sider ved sosiale medier som det er negative - på samme måten som det kan være både pos og neg å kommunisere med folk i RL 0 Siter
PandaAmanda Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Det er mye skryt og lykke på facebook, men det irriterer meg ikke halvparten så mye som enkelte kryptiske statusoppdateringer gjør. Kan ikke tenke meg noe verre enn statuser som skriker etter at folk skal spørre hva som foregår.Det kunne heller ikke falle meg inn å dele mine dårlige dager på facebook, med mindre det handler om helt trivielle ting. Og da helst med en dose humor inkludert. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Er det ikke slik i RL også da? Om ti år så ler vi av "skremselspropaganden" rundt sosiale medier Jeg er rimelig sikker på det er minst like mange positive sider ved sosiale medier som det er negative - på samme måten som det kan være både pos og neg å kommunisere med folk i RL Det er ikke "skremselspropaganda", det er seriøs forskning... Men for all del, det er ikke som å stikke heroin. 0 Siter
Togli Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Det er mye skryt og lykke på facebook, men det irriterer meg ikke halvparten så mye som enkelte kryptiske statusoppdateringer gjør. Kan ikke tenke meg noe verre enn statuser som skriker etter at folk skal spørre hva som foregår. Det kunne heller ikke falle meg inn å dele mine dårlige dager på facebook, med mindre det handler om helt trivielle ting. Og da helst med en dose humor inkludert. Haha, sant! Utrolig teit å f.eks. skrive bare: "For noe dritt!" eller "?"........ Da ignorerer jeg glatt Humor er bra! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.