Gå til innhold

Fakturaprogrammet er borte - enkeltmannsforetak

Anbefalte innlegg

Jeg har et enkeltmannsforetak der jeg fører alle fakturaene mine inn i et program, men nå har dette programmet, i likhet med flere andre programmer plutselig forsvunnet fra pc'en min?!? Ikke vet jeg hvordan, men alle fakturaene fra de siste 3 årene er borte. Jeg har likevel kopiene av fakturaene på PDF, og spørsmålet mitt er om dette holder som dokumentasjon ved en evt. regnskapskontroll? Noen som vet?

Fortsetter under...

Du plikter å ha backup av regnskaps- og fakturaprogrammene dine.  Jeg har hatt lignende problemer, men har da bare kontaktet kundeservice for mitt regnskapsprogram og fått det gjenopprettet.  Tror ikke det holder med pdf-utgaver ved kontroll, uten at jeg vet det sikkert.

Jeg har et enkeltmannsforetak der jeg fører alle fakturaene mine inn i et program, men nå har dette programmet, i likhet med flere andre programmer plutselig forsvunnet fra pc'en min?!? Ikke vet jeg hvordan, men alle fakturaene fra de siste 3 årene er borte.

Hvorfor i alle dager tar du ikke backup????

Anonymous poster hash: b71e6...b53

Hvorfor i alle dager tar du ikke backup????

Anonymous poster hash: b71e6...b53

Jeg installerte programmet på nytt, og heldigvis har historikken blitt liggende på maskina :)

Jeg har tatt back-up av selve program-mappen, men var usikker på om dette holdt når programmet plutselig ble borte. 

Tar dette som en lærepenge og innfører en grundigere form for månedlig backup...

Et lite spørsmål ang dette: Er man pliktig til å føre regnskap hvis man har et enkeltpersonforetak, eller gjelder det bare hvis det er snakk om inntjening over en viss sum? Jeg spør fordi noen har jo foretak som gir svært liten bi-inntekt (5-10.000 kr pr år). Lurer på om samme regler gjelder disse.

Anonymous poster hash: 65f18...0ce

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...