Gå til innhold

Hadde dere reagert?

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har en amerikansk dame som venn på facebook, hun bor også USA. De kom i snakk via en felles venn på facebook litt før han traff meg. På profilen hans før meg (ett halvt år) så er det en del hjerter osv fra denne damen. Han har også kommentert tongue0023.gif og skrevet hvor flott hun er på et bilde (det eneste bilde jeg kan se) på hennes profil etter at vi ble sammen.

Altså har det vært en flørtende tone mellom de, hvertfall tidligere. Han har fortalt meg at det ikke er noe som helst flørt mellom de nå men de prater en del om alt mulig. Hun beklager seg også til han om kjæresten sin, og de har en del humor sier han.

Jeg har egentlig ikke synes noe om dette og det kom frem her en dag da vi hadde en krangel. Etter dette har han pratet mye med hun ang. oss, han har fortalt hun at jeg ikke liker at de chatter så mye sammen på facebook, han har sagt til meg at hun kunne ikke skjønner at jeg ikke liker dette og hun hadde sagt at hun bodde jo altfor langt borte til at de i det hele tatt kunne møtes, derfor er hun ikke en trussel. Han sier at det er fint å ha en å prate med, høre en kvinnes synspunkt f.eks. om oss.

Jeg synes ikke dette er ok, hadde det vært en gammel venninne som KUN var en venninne så hadde jeg ikke sagt noe, men dette er en dame som han aldri har møtt, derfor vet han ikke om det kunne blitt noe hvis de hadde møttes, og ting kan vel utvikle seg på nett? de har hatt en flørtende tone og jeg synes det er ubehagelig å tenke at hver gang vi har hatt en diskusjon (ikke at det har vært så mange) så sitter han kanskje på facebook og legger ut om det til hun..

Hadde dere reagert på dette?

Anonymous poster hash: 89ae6...b5e
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh, du... hun bor i USA, langt borte... og de har aldri møttes. Om det var noe, så hadde de nok møttes før han møtte deg. At de har den tonen sammen er vel bare for moro skyld... 

Du bør ikke legge for mye i det. Og hvordan vet du så mye om hva de skriver om sammen, driver du og snoker på hans facebook? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492167
Del på andre sider

Eh, du... hun bor i USA, langt borte... og de har aldri møttes. Om det var noe, så hadde de nok møttes før han møtte deg. At de har den tonen sammen er vel bare for moro skyld... 

Du bør ikke legge for mye i det. Og hvordan vet du så mye om hva de skriver om sammen, driver du og snoker på hans facebook? 

Nei, det gjør jeg ikke. Han har fortalt om det, da jeg lurte pga hjerter osv mellom de to på facebook.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492185
Del på andre sider

Kjæresten min har en amerikansk dame som venn på facebook, hun bor også USA. De kom i snakk via en felles venn på facebook litt før han traff meg. På profilen hans før meg (ett halvt år) så er det en del hjerter osv fra denne damen. Han har også kommentert tongue0023.gif og skrevet hvor flott hun er på et bilde (det eneste bilde jeg kan se) på hennes profil etter at vi ble sammen.

Altså har det vært en flørtende tone mellom de, hvertfall tidligere. Han har fortalt meg at det ikke er noe som helst flørt mellom de nå men de prater en del om alt mulig. Hun beklager seg også til han om kjæresten sin, og de har en del humor sier han.

Jeg har egentlig ikke synes noe om dette og det kom frem her en dag da vi hadde en krangel. Etter dette har han pratet mye med hun ang. oss, han har fortalt hun at jeg ikke liker at de chatter så mye sammen på facebook, han har sagt til meg at hun kunne ikke skjønner at jeg ikke liker dette og hun hadde sagt at hun bodde jo altfor langt borte til at de i det hele tatt kunne møtes, derfor er hun ikke en trussel. Han sier at det er fint å ha en å prate med, høre en kvinnes synspunkt f.eks. om oss.

Jeg synes ikke dette er ok, hadde det vært en gammel venninne som KUN var en venninne så hadde jeg ikke sagt noe, men dette er en dame som han aldri har møtt, derfor vet han ikke om det kunne blitt noe hvis de hadde møttes, og ting kan vel utvikle seg på nett? de har hatt en flørtende tone og jeg synes det er ubehagelig å tenke at hver gang vi har hatt en diskusjon (ikke at det har vært så mange) så sitter han kanskje på facebook og legger ut om det til hun..

Det er vanskelig å vite sikkert hva man selv ville følt i tilsvarende situasjon, men prinsipielt så mener jeg at folk må få lov til å ha samtalepartnere av motsatt kjønn. Slik jeg forstår deg, så er det primært det at han kommuniserer på nettet med en kvinne som plager deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492190
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke ha reagert på det. Lurer på om ikke du burde få se litt på din egen tendens til sjalusi over dette. Du kunne jo valgt å reagere motsatt: tenkt at det var bra han hadde en å diskutere ting med og få kvinnelig innspill på, feks på forholdet deres. Kanskje hun faktisk kunne gi ham noen gode råd.

Det ser ut som om din måte å reagere på faktisk har hatt stikk motsatt virkning enn det du ønsket, nemlig at de nå har fått enda nærmere kontakt?

Jeg syns ikke det ser ut til å ligge noen som helst trussel i dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492220
Del på andre sider

Det er vel ikke så enkelt som at TS bare er sjalu og ikke takler at kjæresten snakker med en annen kvinne. Dette handler vel mer om at TS har behov for bekreftelse på kjærestens fortrolighet ovenfor henne og at hun er DEN ene spesielle for mannen. At han satser alt på henne, at de overgir seg fullstendige til hverandre og forholdet. Det kan jo kanskje virke som om han ikke er så god på å se dette og dermed gi TS den tryggheten hun behøver.

I en ideel verden er det vel åpenbart at dette ikke er noe å reagere på... de logiske grunnene som allerede er nevnt, hun bor i Usa osv.  

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492266
Del på andre sider

Det er vel ikke så enkelt som at TS bare er sjalu og ikke takler at kjæresten snakker med en annen kvinne. Dette handler vel mer om at TS har behov for bekreftelse på kjærestens fortrolighet ovenfor henne og at hun er DEN ene spesielle for mannen. At han satser alt på henne, at de overgir seg fullstendige til hverandre og forholdet. Det kan jo kanskje virke som om han ikke er så god på å se dette og dermed gi TS den tryggheten hun behøver.

I en ideel verden er det vel åpenbart at dette ikke er noe å reagere på... de logiske grunnene som allerede er nevnt, hun bor i Usa osv.  

Jeg tenker også som deg. Jeg leser TS som at dette har vært en flørt (nytt bekjentskap, hjerter i statusoppdateringer etc), og jeg kunne nok også tenkt at her holdes andre dører på gløtt om jeg gikk i TSs sko... Som deg tenker jeg at TS savner bekreftelse på at hun er den ene, og at chatte-forholdet er det motsatte av en sånn bekreftelse. Jeg ville sett annerledes på det om det var snakk om en god gammel venninne, men dette er tydeligvis en flørt av nyere dato.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492275
Del på andre sider

At man skal være den eneste kjæresten for mannen sin betyr vel ikke at han ikke skal få ha andre venner (også av motsatt kjønn) til å snakke fortrolig med! Jeg syns det er en holdning av eietrang som kanskje bunner i egen usikkerhet.

Jeg hadde aldri tålt det hvis jeg hadde en kjæreste som ikke tålte at jeg hadde venner og brevvenner av begge kjønn, som jeg også snakket personlig med. I dette tilfelle er det til og med snakk om en Facebook-venn han aldri har møtt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492326
Del på andre sider

At man skal være den eneste kjæresten for mannen sin betyr vel ikke at han ikke skal få ha andre venner (også av motsatt kjønn) til å snakke fortrolig med! Jeg syns det er en holdning av eietrang som kanskje bunner i egen usikkerhet.

Jeg hadde aldri tålt det hvis jeg hadde en kjæreste som ikke tålte at jeg hadde venner og brevvenner av begge kjønn, som jeg også snakket personlig med. I dette tilfelle er det til og med snakk om en Facebook-venn han aldri har møtt!

Jeg tror dette handler mer om trådstarters forhold til kjæresten enn om bekjentskaper på FB. Kayia er inn på det over - hun savner bekreftelse på at hun er den ENE i kjærestens liv, og da vil slike ting som dette FB-bekjentskapet fremstå som en trussel.

Må innrømme at også jeg ville vært skeptisk til at min kjæreste delte "hjerter" og fortrolige FB-meldinger med et nytt kvinnelig bekjentskap, selv om vedkommende befant seg i annet land, og det var lite trolig at det skulle føre til noe mer. Det er ikke snakk om utroskap, men snarere at det er lite respektfullt å pleie slike relasjoner når man tross alt er i et fast forhold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492327
Del på andre sider

Mitt svar ville vært et annet om det var en gammel venn fra way back, men det er en nyere flørt det er snakk om.

Mulig du og jeg er ulike på dette området, men i starten av et forhold forventer jeg at vi skal være oppslukt av hverandre, og ville blitt både overrasket og i tvil om hva min nye kjæreste egentlig hadde å tilby meg dersom han flørtet og sendte hjertemeldinger til andre nye bekjentskap i forelskelsesfasen. I tillegg forventer jeg - både i forhold og ellers - at folk har baller til å ta evt problem som omfatter meg opp med meg. Hva godt som skal komme ut av å diskutere en ny kjæreste med en ny flørt og ikke meg er for meg komplett uforståelig.

Jeg syns forøvrig enkelte av dere her på dol er snare med å gi andre merkelapper ved meningsforskjellighet. Det siste året har jeg blant annet blitt kalt prippen fordi jeg ikke barberer meg nedentil, ondskapsfull og en idiot fordi jeg hevdet et-eller-annet om debatteknikk i en muslimdiskusjon og nå usikker og eietrengende fordi jeg har motsatt mening enn deg om tidligfase i et forhold. Jeg syns man bør tåle at folk har ulike meninger uten å føle behov for å merkelappsette meningsmotfeller, spesielt på et debattfora.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492333
Del på andre sider

Kjæresten min har en amerikansk dame som venn på facebook, hun bor også USA. De kom i snakk via en felles venn på facebook litt før han traff meg. På profilen hans før meg (ett halvt år) så er det en del hjerter osv fra denne damen. Han har også kommentert tongue0023.gif og skrevet hvor flott hun er på et bilde (det eneste bilde jeg kan se) på hennes profil etter at vi ble sammen. Altså har det vært en flørtende tone mellom de, hvertfall tidligere. Han har fortalt meg at det ikke er noe som helst flørt mellom de nå men de prater en del om alt mulig. Hun beklager seg også til han om kjæresten sin, og de har en del humor sier han. Jeg har egentlig ikke synes noe om dette og det kom frem her en dag da vi hadde en krangel. Etter dette har han pratet mye med hun ang. oss, han har fortalt hun at jeg ikke liker at de chatter så mye sammen på facebook, han har sagt til meg at hun kunne ikke skjønner at jeg ikke liker dette og hun hadde sagt at hun bodde jo altfor langt borte til at de i det hele tatt kunne møtes, derfor er hun ikke en trussel. Han sier at det er fint å ha en å prate med, høre en kvinnes synspunkt f.eks. om oss. Jeg synes ikke dette er ok, hadde det vært en gammel venninne som KUN var en venninne så hadde jeg ikke sagt noe, men dette er en dame som han aldri har møtt, derfor vet han ikke om det kunne blitt noe hvis de hadde møttes, og ting kan vel utvikle seg på nett? de har hatt en flørtende tone og jeg synes det er ubehagelig å tenke at hver gang vi har hatt en diskusjon (ikke at det har vært så mange) så sitter han kanskje på facebook og legger ut om det til hun.. Hadde dere reagert på dette? Anonymous poster hash: 89ae6...b5e

Hei!

Nei det hadde jeg ikke ragert på.

Min mann har mange kvinnelige venner og kollegaer han også fester eller tar en kopp te med.

Det gjør han lykkelig, derfor er jeg glad.

Selv har jeg noen mannlige vennernjeg sporadisk drar til skogs med, og uten innvendinger fra min mann.

Å være i et forhold må være basert på lyst ansvar og forpliktelse og kjærlighet, og da er venner= venner og ikke kjønnsavhengig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492352
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gjør jeg ikke. Han har fortalt om det, da jeg lurte pga hjerter osv mellom de to på facebook.

Det er mange som bruker hjerter mye på FB uten å legge så alt for mye i det. Når man liker noe en har skrevet, når man skal vise omsorg ... etc etc ... Tror rett og slett du overtolker ting en smule.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492385
Del på andre sider

Jeg syns forøvrig enkelte av dere her på dol er snare med å gi andre merkelapper ved meningsforskjellighet. Det siste året har jeg blant annet blitt kalt prippen fordi jeg ikke barberer meg nedentil, ondskapsfull og en idiot fordi jeg hevdet et-eller-annet om debatteknikk i en muslimdiskusjon og nå usikker og eietrengende fordi jeg har motsatt mening enn deg om tidligfase i et forhold. Jeg syns man bør tåle at folk har ulike meninger uten å føle behov for å merkelappsette meningsmotfeller, spesielt på et debattfora.

I mitt hode er du en klok dame, so keep up the good work.  B)

Jeg er riktignok ikke enig med deg i denne tråden, men det betyr ikke at jeg syns du fortjener uhemmede karakteristikker av den grunn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492386
Del på andre sider

Det er mange som bruker hjerter mye på FB uten å legge så alt for mye i det. Når man liker noe en har skrevet, når man skal vise omsorg ... etc etc ... Tror rett og slett du overtolker ting en smule.

Venninna mi skriver <3 til meg uten grunn... folk kan jo tro at noe har hendt, for ser enkelte skriver d hvis noe tragisk har hendt (f.eks,. dødsfall i familien), men hun skriver det for å vise at hun tenker på meg. Hjerter kan bety så mangt :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492396
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke synes noe om det. Ikke fordi jeg hadde sett henne som en trussel, men fordi han diskuterte oss med henne så fort det var noe.

Jeg tror som flere andre her inne at det handler om forholdet dere i mellom. Jeg hadde ikke reagert så mye på en slik ting hvis forholdet samtidig var fult av kjærlighet og respekt. Hvis du hadde fått nok av bekreftelser fra ham i det daglige, ville slike ting ikke bety så mye. Men i et forhold meg mye usikkerhet så blir man fort utrygg, og jeg kan godt se for meg at jeg ikke hadde likt det i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492620
Del på andre sider

Ja jeg hadde reagert! Hadde han likt at du hadde hatt en type over there som du betror deg til om deres problemer... tror neppe han hadde likt det.

Det handler om respekt til forholdet deres. Det er lett for andre her inne og skrive at det er ok, men hadde det skjedd med dere selv så hadde nok pipa fått en annen lyd.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3492968
Del på andre sider

hei!

jeg hadde reagert på dette. dette er noe jeg syns er veldig unødvendig fra hans side!

for det første så har de aldri møttes, for det andre finner de hverandre tiltrekkende(ellers hadde det ikke blitt en flørt over nett) og for det tredje så liker ikke du at de har kontakt.

så han burde fjernet henne for lenge siden. null poeng i og ha hun på vennelisten sin.

det er som du sier, hvis det hadde vært en venninne hadde det vært en annen sak, men det er det ikke.

be han fjerne henne, kan ikke være SÅ vannskelig å fjerne en man aldri har møtt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3493619
Del på andre sider

Jeg tenker at i et forhold skal man være hverandres fortrolige. Å ha en av motsatt kjønn som sin nærmeste fortrolige i tillegg til sin partner...eh nei. Etter å ha blitt bedratt føler jeg enda sterkere på det. I dag skal man gi hverandre så mye frihet, og det er utrolig mye utroskap. 

http://www.goodreads.com/book/show/205641.Not_Just_Friends_

Anonymous poster hash: b2b9e...a47
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393922-hadde-dere-reagert/#findComment-3493667
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...