Gå til innhold

Tjostolv er død :(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

9

• BrukerErAnonym

7

• Madelenemie

6

• TulleKoppen

4

Det har jeg ikke sagt. Jeg sier at et smil på et bilde ikke beviser noe som helst.

Hei,

Det er mer enn man i mange saker har av bevis :-(

Kjenner du og har du lest deg opp på hvorfor hvite mennesker drar inn i krigsherjede og lovløse land?

Tror du de drev veldedighet ?

Hei,

Kjenner du og har du lest deg opp på hvorfor hvite mennesker drar inn i krigsherjede og lovløse land?

Så du mener det at de dro inn i et krigsherjet og lovløst land automatisk betyr at de fortjener dødsstraff?

Ganske spesielt...... Din generalsiering her, hvor du gir disse to skylden for alt hva andre måtte finne på av uloveligheter når de reiser til et slikt sted, er vel litt "drastisk" - for å si det mildt.

Rettssaken var en eneste stor farse, og de klarte ikke en gang å avklare hva slags våpen sjåføren var skutt med (rifle, hagle eller håndvåpen).

Annonse

BrukerErAnonym

Hei,

Nei, men det betyr ikke automatisk at de er mordere.

BrukerErAnonym

Jiiiiizes, du glemte spioner. Hvor har du alt dette fra, eller var det ting som ikke har kommet frem?

Anonymous poster hash: fa62a...a02

At de er  overgripere, voldtektsmenn og narkotikakjøpere er nytt for meg. Dog, at det drev med diamantsmuglig er godt mulig.

Kjenner ikke så godt til det, men det er jo litt spesielt om de er dumme nok til å ta "feriebilder" av drap de begår... virker ikke som de er dumme nok til det. Men jeg vet lite om saken.

At de har tatt "feriebilde" av drap de har begått, må være helt ny informasjon.

Jeg har sett flere bilder av de to, som de har tatt sellv, og av andre.

Jeg har sett at Moland tørker blod av en bildør. Og at han gliser på dette bildet.

Dette forklarte de med at de var lettet av å ha unsluppet soldatene som angrep de.

Når dette er sagt, så er her medlemmer på DOL som kan vise til at de av og til smiler/ler/gliser i "feil" settinger.

Her finnes litt synpunker og informasjon om saken på denne siden : http://www.freefrenchandmoland.com/no

Anonymous poster hash: 0288e...54d

At de har tatt "feriebilde" av drap de har begått, må være helt ny informasjon.

Jeg har sett flere bilder av de to, som de har tatt sellv, og av andre.

Jeg har sett at Moland tørker blod av en bildør. Og at han gliser på dette bildet.

Dette forklarte de med at de var lettet av å ha unsluppet soldatene som angrep de.

Anonymous poster hash: 0288e...54d

Så de dokumenterte forbrytelsen sin? Nei det tror jeg ikke noe på.

Så de dokumenterte forbrytelsen sin? Nei det tror jeg ikke noe på.

Det er en grunn til at de begge var i telemarksbatajonen, French ble kastet ut, drev som sikkerhetsagenter i krigsherjede området, og hadde kontakter i kongos mafia verden.

De driver utstrakt terror av lokalbefolkningen i sin brutale jakt etter slaver til diamantgruvene:-(

Det er en grunn til at de begge var i telemarksbatajonen, French ble kastet ut, drev som sikkerhetsagenter i krigsherjede området, og hadde kontakter i kongos mafia verden.

De driver utstrakt terror av lokalbefolkningen i sin brutale jakt etter slaver til diamantgruvene:-(

Ja, vel, men det du sier her er jo ikke noe svar på den undringen jeg utrykker overfor det at de angivelig skal ha dokumentert sin egen dødsstraffbare forbrytelse. De var vel "leiesoldater", ja, men det taler jo egentlig bare for at de er rutinerte og effektive, ikke at de surrer rundt og morer seg med drapene deres.

Annonse

Helt enig at det er trist at saken har fått et så tragisk utfall.  Ikke minst for de pårørende som har gjennomgått mer enn nok. 

Men jeg synes det er rart at mange har så sterke meninger om hvordan denne saken heller burde vært håndtert eller løst.  Jeg tviler på at det er så enkelt, det er mange ting som spiller inn - alt fra gamle kulturkollisjoner fra kolonitiden, til prestisje for presidenten og myndighetene som vil framstå som sterke.

Tomm Kristiansen sa mye som for meg hørtes fornuftig ut, mot slutten av Dagsrevyen i dag.  Her er noen  av momentene hans:  http://www.nrk.no/ytring/guttene-som-krenket-kongo-1.11190514

christensen1365381166

Hei!

Hm den forklaringen gir meg ubehagelige følelser.

Av typen" nordmenn i utlandet gjør ikke noe galt"

Men de er både overgripere voldtektsmenn narkotikakjøpere og diamanttradere....

Og er man det skal man fengsles og rettsforfølges uten formildende omstendigheter eks er hvit.

Håper Norge står steilt, la French sone sine kriminelle handlinger.

Det er påfallende hvor hatsk du er overfor Moland & French som er dømt til døden i en farse av en rettsak på meget tynne "bevis" i en sak som er helt åpen. ABB derimot, som uomtvistelig drepte 77 mennesker, i tillegg til å skade og lemleste mange flere, virker det som du føler veldig sympati for. Det virker litt "merkelig"...  :wacko: 

Endret av christensen1365381166

Helt enig at det er trist at saken har fått et så tragisk utfall. Ikke minst for de pårørende som har gjennomgått mer enn nok.

Men jeg synes det er rart at mange har så sterke meninger om hvordan denne saken heller burde vært håndtert eller løst. Jeg tviler på at det er så enkelt, det er mange ting som spiller inn - alt fra gamle kulturkollisjoner fra kolonitiden, til prestisje for presidenten og myndighetene som vil framstå som sterke.

Tomm Kristiansen sa mye som for meg hørtes fornuftig ut, mot slutten av Dagsrevyen i dag. Her er noen av momentene hans: http://www.nrk.no/ytring/guttene-som-krenket-kongo-1.11190514

Bra skrevet og bra av Tomm.

Ja, vel, men det du sier her er jo ikke noe svar på den undringen jeg utrykker overfor det at de angivelig skal ha dokumentert sin egen dødsstraffbare forbrytelse. De var vel "leiesoldater", ja, men det taler jo egentlig bare for at de er rutinerte og effektive, ikke at de surrer rundt og morer seg med drapene deres.

Det er helt vanlig "å dokumentere" sin forbrytelser. Bilder,ting fra offrene eller rett og slett tatoo som "beviser" ugjerningen. At de dokumenterer sin egen døds straff betyr lite. Da er symbolene mer ansett av med sammensvorne. Halsbånd av barns tenner er vist svært populært :(

christensen1365381166

Det er helt vanlig "å dokumentere" sin forbrytelser. Bilder,ting fra offrene eller rett og slett tatoo som "beviser" ugjerningen. At de dokumenterer sin egen døds straff betyr lite. Da er symbolene mer ansett av med sammensvorne. Halsbånd av barns tenner er vist svært populært :(

Nå fantaserer du.

Hei,

Norge skal ikke gripe inn når kriminelle nordmenn sitter fengslet i utlandet.

Det de to mennene gjorde er fryktelig og de bør sone sine straffer og uten at norske myndigheter griper inn.

Jeg husker enda bilde der de vasker en blodig bil etter å ha drept en sjåfør, forsørger og noen barns far, aldri om jeg vil ofre slike kriminelle banditter en tanke.

Hvordan vet du at de gjorde noe fryktelig? Regner med at du er sikker på at de drepte denne mannen??

Jeg har fulgt saken ganske så nøye, og jeg er sikker på at de er uskyldig dømt. Et av vitnene mot dem har også endret forklaring i ettertid. I denne rettsaken var det MANGE som ville sko seg på disse unge guttene. 

Det var en komedie av en rettsak, uten snev av bevis!

Anonymous poster hash: 1be8b...a3a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...