Gå til innhold

Tjostolv er død :(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

9

• BrukerErAnonym

7

• Madelenemie

6

• TulleKoppen

4

Dette ventet jeg på, både fordi det vil underbygge bildet av M&F som brutale drapsmaskiner, men også som spioner på vegne av nasjonen Norge.

Det at Norge ønsker F utlevert begrunnet i at han skal kunne være med i  begravelsen underbygger dette ytterligere. Det er jo ikke akkurat vanlig praksis at fager i utenlandske (eller norske) fengsler får perm for å være med i begravelser (jf. feks Breivik som ikke deltok i sin mors bisettelse), så jeg undres ikke over at kongolesere tenker at dette har vært en stategisk - kanskje også beordret - handling fra Fs side. Selv tror jeg imidlertid ikke på denne teorien, bare så det er sagt, men skjønner altså at det kan se sånn ut fra kongolesisk hold.

Syns ellers det er rart at det uttrykkes fra myndighetshold at "når vi først har F her har vi et annet forhandlingsutgangspunkt" i norske medier. Det er naivt å tenke at ingen varsler kongolesiske myndigheter om hva som står i norske medier om denne saken.

Dette ventet jeg på, både fordi det vil underbygge bildet av M&F som brutale drapsmaskiner, men også som spioner på vegne av nasjonen Norge.

Det at Norge ønsker F utlevert begrunnet i at han skal kunne være med i  begravelsen underbygger dette ytterligere. Det er jo ikke akkurat vanlig praksis at fager i utenlandske (eller norske) fengsler får perm for å være med i begravelser (jf. feks Breivik som ikke deltok i sin mors bisettelse), så jeg undres ikke over at kongolesere tenker at dette har vært en stategisk - kanskje også beordret - handling fra Fs side. Selv tror jeg imidlertid ikke på denne teorien, bare så det er sagt, men skjønner altså at det kan se sånn ut fra kongolesisk hold.

Syns ellers det er rart at det uttrykkes fra myndighetshold at "når vi først har F her har vi et annet forhandlingsutgangspunkt" i norske medier. Det er naivt å tenke at ingen varsler kongolesiske myndigheter om hva som står i norske medier om denne saken.

Jeg tenkte tanken her når jeg hørte om dødsfallet jeg, at F ville bli mistenkt for det, men håpet at det ikke ville skje. Og jeg har ingen tro på at han drepte kameraten sin. Men må si jeg er nysgjerrig på hva han døde av, håper de finner ut av det. Men det går jo ikke med lynets hastighet i Kongo akkurat.........

Det du nevner om at det er naivt å tro at det som står i norske medier og varsling til kongolesiske myndigheter - synes som du her

Anonymous poster hash: 1be8b...a3a

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/advokat-kongo-ser-paa-french-som-mulig-mistenkt-4106891.html

Dette blir jo bare mer og mer latterlig!!

Anonymous poster hash: 1be8b...a3a

Mulig mistenkt ja... Det var de to alene på cella når Moland døde, så det er jo ikke veldig merkelig at det undersøkes, egentlig! Alt i forhold til dødsårsaken. Heldigvis sender Kripos representanter, slik at vi forhåpentligvis får riktig svar på hva som var årsaken til dødsfallet.

Annonse

Det var en komedie av en rettsak, uten snev av bevis!

Minte meg aller mest om scener fra Alice i Eventyrland: "Off with their heads!"

Om de er skyldige, og i så fall i hva, aner jeg ikke. Men jeg synes soningsforholdene virker forferdelige.

BrukerErAnonym

Om de er skyldige, og i så fall i hva, aner jeg ikke. Men jeg synes soningsforholdene virker forferdelige.

Ja, disse soningsforholdene er barbariske. Det er merkelig at Madelenemie ikke er opptatt av dette, når hun er så bekymret for soringsforholdene til ABB og mener han utsettes for tortur. Dette er jo rente luksusfengselet i forhold. 

Hei,

Norge skal ikke gripe inn når kriminelle nordmenn sitter fengslet i utlandet.

Det de to mennene gjorde er fryktelig og de bør sone sine straffer og uten at norske myndigheter griper inn.

Jeg husker enda bilde der de vasker en blodig bil etter å ha drept en sjåfør, forsørger og noen barns far, aldri om jeg vil ofre slike kriminelle banditter en tanke.

Jeg har ikke fulgt veldig nøye med i saken og det er bare de selv om vet sikkert hva de har gjort, men det du sier her Madelenemie hører ingensteds hjemme. Sånt sier man bare ikke! Hva om det var dine barn som uskyldig havnet i en forferdelig situasjon og andre satt på nettet og sa slike ting om dem som du gjør her? Hadde du sagt det samme om dine egne også?

Grunnen til gliset var visstnok at Tjostolv var i sjokk da bildet ble tatt og det er ikke det minste rart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...