Gå til innhold

Venter innkalling til undersøkelse - hvor lenge vente før man maser

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er blitt henvist av lege til biopsi av en kul jeg har på halsen. 

Fikk brev fra sykhuset om at de hadde mottatt henvisningen, og at behandling vil starte innen 2 mnd etter de mottok henvisningen. 

Nå er det passert 2 mnd siden de mottok henvisningen, men noe innkalling har jeg fortsatt ikke mottatt, da er det kanskje på sin plass å mase litt, eller er det bare å sitte og vente på time?

Må jo innrømme at jeg er jo litt spent og engstelig for resultatet av denne undersøkelsen..... Selv om blodprøvene jeg har tatt hos fastlegen var fine. 

Også lurer jeg på - om man f.eks skulle ha kreft, ville det ha vist seg på blodprøvene jeg tok hos fastlegen???

Anonymous poster hash: c7e02...54d

Fortsetter under...

Hei

Jeg er blitt henvist av lege til biopsi av en kul jeg har på halsen. 

Fikk brev fra sykhuset om at de hadde mottatt henvisningen, og at behandling vil starte innen 2 mnd etter de mottok henvisningen. 

Nå er det passert 2 mnd siden de mottok henvisningen, men noe innkalling har jeg fortsatt ikke mottatt, da er det kanskje på sin plass å mase litt, eller er det bare å sitte og vente på time?

Må jo innrømme at jeg er jo litt spent og engstelig for resultatet av denne undersøkelsen..... Selv om blodprøvene jeg har tatt hos fastlegen var fine. 

Også lurer jeg på - om man f.eks skulle ha kreft, ville det ha vist seg på blodprøvene jeg tok hos fastlegen???

Det er bare å ringe å mase - fortrinnsvis til pasientkoordinator, som vel finnes ved de fleste sykehus.

Kreft avsløres nok ikke på vanlige blodprøver, tror jeg, da må det nok biopsi til. Men husk at de aller fleste kuler er godartede og ikke farlige i det hele tatt.

Men husk at de aller fleste kuler er godartede og ikke farlige i det hele tatt.

Fastlegen min passet også på å fortelle meg dette  :)