Gå til innhold

Venter innkalling til undersøkelse - hvor lenge vente før man maser

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er blitt henvist av lege til biopsi av en kul jeg har på halsen. 

Fikk brev fra sykhuset om at de hadde mottatt henvisningen, og at behandling vil starte innen 2 mnd etter de mottok henvisningen. 

Nå er det passert 2 mnd siden de mottok henvisningen, men noe innkalling har jeg fortsatt ikke mottatt, da er det kanskje på sin plass å mase litt, eller er det bare å sitte og vente på time?

Må jo innrømme at jeg er jo litt spent og engstelig for resultatet av denne undersøkelsen..... Selv om blodprøvene jeg har tatt hos fastlegen var fine. 

Også lurer jeg på - om man f.eks skulle ha kreft, ville det ha vist seg på blodprøvene jeg tok hos fastlegen???

Anonymous poster hash: c7e02...54d

Fortsetter under...

Hei

Jeg er blitt henvist av lege til biopsi av en kul jeg har på halsen. 

Fikk brev fra sykhuset om at de hadde mottatt henvisningen, og at behandling vil starte innen 2 mnd etter de mottok henvisningen. 

Nå er det passert 2 mnd siden de mottok henvisningen, men noe innkalling har jeg fortsatt ikke mottatt, da er det kanskje på sin plass å mase litt, eller er det bare å sitte og vente på time?

Må jo innrømme at jeg er jo litt spent og engstelig for resultatet av denne undersøkelsen..... Selv om blodprøvene jeg har tatt hos fastlegen var fine. 

Også lurer jeg på - om man f.eks skulle ha kreft, ville det ha vist seg på blodprøvene jeg tok hos fastlegen???

Det er bare å ringe å mase - fortrinnsvis til pasientkoordinator, som vel finnes ved de fleste sykehus.

Kreft avsløres nok ikke på vanlige blodprøver, tror jeg, da må det nok biopsi til. Men husk at de aller fleste kuler er godartede og ikke farlige i det hele tatt.

Men husk at de aller fleste kuler er godartede og ikke farlige i det hele tatt.

Fastlegen min passet også på å fortelle meg dette  :)

Jeg tror jo selv ikke at det er noe galt, føler meg i ganske god form ellers, bortsett fra at det er litt vondt i og rundt denne kulen. Som visstnok er på skjoldbruskkjertelen. Men så er det det da, at jeg har søsken som har hatt kreft i skjoldbruskkjertelen...

Men jeg er OPTIMIST  :)

Får finne fram brevet i ettermiddag, og ringe i morgen

Tusen takk for svar  :)

Hei Jeg er blitt henvist av lege til biopsi av en kul jeg har på halsen.  Fikk brev fra sykhuset om at de hadde mottatt henvisningen, og at behandling vil starte innen 2 mnd etter de mottok henvisningen.  Nå er det passert 2 mnd siden de mottok henvisningen, men noe innkalling har jeg fortsatt ikke mottatt, da er det kanskje på sin plass å mase litt, eller er det bare å sitte og vente på time? Må jo innrømme at jeg er jo litt spent og engstelig for resultatet av denne undersøkelsen..... Selv om blodprøvene jeg har tatt hos fastlegen var fine.  Også lurer jeg på - om man f.eks skulle ha kreft, ville det ha vist seg på blodprøvene jeg tok hos fastlegen??? Anonymous poster hash: c7e02...54d

Dette er fristbrudd. Kontakt nav pasientformidling - de vil hjelpe deg slik at du kommer inn kjapt der du er henvist eller et annet sykehus

Dette er fristbrudd. Kontakt nav pasientformidling - de vil hjelpe deg slik at du kommer inn kjapt der du er henvist eller et annet sykehus

Skal finne fram brevet jeg fikk, og ringe i morgen.   :)

Var redd jeg ville bli for masete om jeg ringte, og ikke bare satt og ventet jeg  :) men spiller jo ingen rolle om de synes jeg er masete heller  :)

Takk for svar. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...