Gå til innhold

Koster det mye å få fjernet et buskete tre?

Anbefalte innlegg

Vi lurer på å fjerne to større busker/trær fra tomten vårt. Det ene er som et lite tre, men tett i tett med stammer. Det andre er en forvokst Thuja.

Jeg antar at man først må hogge dem ned, deretter gravd opp rota, og deretter fjernet og kjørt bort.

Hvem kontakter man om sånt? Hva koster det sånn omtrent?

Anonymous poster hash: 52759...b47

Fortsetter under...

Hogge ned og kjøre bort klarer dere vel fint selv? Det krever ikke annet enn en sag og evt. en tilhenger. Tilhengere leies på nærmeste bensinstasjon for en billig penge om dere ikke har selv og den slags avfall er vel gjerne gratis å bli kvitt?

Deretter ville jeg prøvd selv å grave litt rundt restene og sett hvor mye røtter det er i bakken, kanskje er det mulig å fjerne også det selv?

Om man klarer det selv eller ikke kommer vel an på både funksjonsnivå og evner. Man kan jo ikke ta for gitt om den som spør ikke sitter i rullestol feks eller har senebetennelse i begge armer.

Det jeg spør om, er om noen vet prisen for å få noen (som kan slikt) til å gjøre det.

Annonse

Om man klarer det selv eller ikke kommer vel an på både funksjonsnivå og evner. Man kan jo ikke ta for gitt om den som spør ikke sitter i rullestol feks eller har senebetennelse i begge armer.

Det jeg spør om, er om noen vet prisen for å få noen (som kan slikt) til å gjøre det.

Joda, men samtidig - når man ikke sier noe om dette så må man nesten forvente å få svar der folk tipser om enkle måter å gjøre dette selv på også. :) Ring en anleggsgartner og spør, de må muligens komme på befaring og se trærne og hagen for å kunne komme med en prisoverslag.

Joda, men samtidig - når man ikke sier noe om dette så må man nesten forvente å få svar der folk tipser om enkle måter å gjøre dette selv på også. :) Ring en anleggsgartner og spør, de må muligens komme på befaring og se trærne og hagen for å kunne komme med en prisoverslag.

Og i det prisoverslaget inkluderes det følgende:

- moms

- fakturaavgift

- utstyr

- arbeidsomkostninger etter norsk standard

Men! Om man finner en polakk på skole, da slipper man rimeligere unna! Det er bare å ta ut et par hundringser som "takk for tjenesten"!

Gartner for å rive opp et tre? Morsomt!  :lol:

Og i det prisoverslaget inkluderes det følgende:

- moms

- fakturaavgift

- utstyr

- arbeidsomkostninger etter norsk standard

Men! Om man finner en polakk på skole, da slipper man rimeligere unna! :lol:

Si meg, oppforderer De til svart arbeid?

Anonymous poster hash: dde45...853

Enig med Lillemus - så lenge man ikke opplyser om dette i innlegget, tar jeg det for gitt at man ikke har fysiske hindre for å utføre dette selv. Jeg tar faktisk for gitt at folk er friske, enn at folk er syke - heldigvis...

Enig med Lillemus - så lenge man ikke opplyser om dette i innlegget, tar jeg det for gitt at man ikke har fysiske hindre for å utføre dette selv. Jeg tar faktisk for gitt at folk er friske, enn at folk er syke - heldigvis...

Enig i at en i utgangspunktet forutsetter at folk er forholdsvis friske, likevel synes jeg det er rart at så mange svarer helt på siden. Spørsmålet gjelder jo pris, ikke hvorvidt dette er en jobb man kan ta selv.

Men ok - innrømmer glatt at jeg ofte svarer på siden av tema selv, :P

Annonse

Vi lurer på å fjerne to større busker/trær fra tomten vårt. Det ene er som et lite tre, men tett i tett med stammer. Det andre er en forvokst Thuja.

Jeg antar at man først må hogge dem ned, deretter gravd opp rota, og deretter fjernet og kjørt bort.

Hvem kontakter man om sånt? Hva koster det sånn omtrent?

Kommer nok på en 3-4 laken.

Anonymous poster hash: dde45...853

Enig i at en i utgangspunktet forutsetter at folk er forholdsvis friske, likevel synes jeg det er rart at så mange svarer helt på siden. Spørsmålet gjelder jo pris, ikke hvorvidt dette er en jobb man kan ta selv.

Det blir vel litt som man velger å tolke det - det er jo strengt tatt et sparetips å informere om at det er fullt mulig å gjøre dette selv  :P

Jeg tenker som deg - med mindre de opplyser om at de er syke så går jeg ut fra at de er friske. Jeg blir like overrasket når jeg ser folk spørre hva det koster å få en maler til å male om stua - sånt gjør man da selv? Om man er frisk nok. :)

Jeg tenker som deg - med mindre de opplyser om at de er syke så går jeg ut fra at de er friske. Jeg blir like overrasket når jeg ser folk spørre hva det koster å få en maler til å male om stua - sånt gjør man da selv? Om man er frisk nok. :)

Jeg betaler ofte folk for å gjøre ting jeg kunne klare selv. Fagfolk gjør saker langt mer effektivt, antakelig penere, og vi har dessuten ganske god råd, mens (fri-)tid er en mangelvare. Dermed ønsker jeg ikke beskjed om at jeg kan gjøre det selv dersom jeg spør noen om pris.

Dette med å fortsette at folk er friske gjelder vel bare fysisk førlighet ;) DOL ass.

Ellers: "dette gjør man selv" av dette og hint. Det er jo mer enn bare fysisk førlighet som gjør om man kan fikse saker og ting i hus og hage. Kanskje er man klønete eller har mye å gjøre på jobben. Eller rett og slett synes slikt arbeid er kjedelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...