Gå til innhold

Synskorigerende laserbehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg hadde tenkt å ta dette, men nå har jeg forstått at det gjøres i våken tilstand.

Det er umulig for meg av flere grunner.

Vet noen om muligheten noe sted til å få gjort dette i narkose?

Takknemlig for svar.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde tenkt å ta dette, men nå har jeg forstått at det gjøres i våken tilstand.

Takknemlig for svar.

Det er muligens vanskelig, men kanskje det kan ordnes via et sykehus. Laserklinikkene er jo ikke sykehus, og har ikke utstyr eller mannskap for å utføre noen narkose. Men ta kontakt med en klinikk og undersøk muligheten...

Skrevet

Hei!

Takknemlig for svar.

Det tror jeg ikke er mulig.

Skrevet

Hei!

Jeg finner på nettet at man kan få innvilget dette på sykehus, men da er det dekket, da kan man jo få narkose.

Men jeg finner ikke regler for hvem som får det?

Kanskje jeg må til øyelege, jeg har pluss 5,5 og det er så plagsomt da briller ikke klarer korrigere det.

Jeg er født med det. Det står grensen fr laserbehandling er 6.

Men skulle gjerne funnet regler?

Jeg må ta av og på brillene, myse, sitte langt foran, likevel ser jeg dårlig.

Bare sterke briller over en bok hjelper :-(

Skrevet

Man opererer vel ikke øynene i våken tilstand? Sinnsvakt.

Skrevet

Hei,

Jo det er nettopp det de gjør!!!

Og jeg som må holdes bare for å se i øret!

Skrevet

Det er ikke snakk om noen operasjon i den forstand. Laser er jo lys, de bruker ikke kniver. :)

Skrevet

Det er ikke snakk om noen operasjon i den forstand. Laser er jo lys, de bruker ikke kniver. :)

Nja, de skjærer jo opp hornhinna da og legger den til side før de korrigerer synet - riktignok med laser det også, men det er snakk om et inngrep ja. I våken tilstand, jeg har gjort det jeg og det er veldig fascinerende, faktisk... :P

Skrevet

Jo visst, det verste er at det ikke var så ille som jeg hadde fryktet heller - ble rett og slett litt fascinert av å kunne ligge å "se" på jeg  B)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...