Gå til innhold

Noen som har vært hos Kvakkestad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge man må vente avhenger av hvordan henvisningen blir vurdert, men i følge ventetidene oppgitt på Fritt Sykehusvalg sin hjemmeside, så er det ikke snakk om så mange uker.

De der sidene stoler jeg ikke på lenger. Det har aldri stemt.

Men jeg vil ikke snakke mer om den saken, jeg har så dårlige erfaringer med det at det gjør vondt å ta det frem igjen.

• Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

24

• christensen1365381166

12

• AnonymBruker

12

• stjernestøv

11

motorPrøysen
Skrevet

Hvorfor mener du at akkurat litium vil hjelpe deg?

Skrevet

De der sidene stoler jeg ikke på lenger. Det har aldri stemt.

Men jeg vil ikke snakke mer om den saken, jeg har så dårlige erfaringer med det at det gjør vondt å ta det frem igjen.

Du trenger ikke å snakke mer om dette, men det er ingen grunn til at du skal påstå at du er nødt til å bruke det helprivate markedet for å få hjelp. Det er tull.

Skrevet

Nei, jeg er ikke på hugget i forhold til deg når du skriver om dine erfaringer.  Det er hyggelig at du har hatt så god virkning av litium. Generelt sett mener jeg det skal svært gode grunner til før man benytter litium, men det er fordi jeg har sett noen tilfeller med alvorlige bivirkninger. Når det gjelder hww spesielt, så har jeg ingen oppfatning av hvorvidt hun bør få prøve litium eller ikke, det må være opp til en psykiater å vurdere. Jeg synes imidlertid det er uklokt å låne penger for å benytte f.eks. dr. Kvakkestand for å få gjort en vurdering, da det finnes mange psykiatere innen det offentlige helsevesen som er kompetent til å gjøre en slik vurdering, og evt. behandling med litium bør følges opp også i etterkant.

Det var bra.

Jeg lurte litt på hvilke alvorlige bivirkninger de hadde fått på lithium.

Skrevet

Det var bra.

Jeg lurte litt på hvilke alvorlige bivirkninger de hadde fått på lithium.

Litium er ENESTE medisin som ikke gir meg bivirkninger og jeg har prøvd MANGE. :)

Skrevet

Litium er ENESTE medisin som ikke gir meg bivirkninger og jeg har prøvd MANGE. :)

Jeg har ikke merket noen bivirkninger til nå jeg heller. Bare positive virkninger:) Men det er likevel en medisin jeg har veldig respekt for.

Skrevet

Ja, det er kun en psykiater der.

Det er Lithium jeg kunne tenke meg å prøve. Men da må jeg til psykiater. Skal jeg henvises til et nytt dps må jeg sikkert vente mange nye mnd slik som alle ganger før.

Hvorfor så negativ til alle gode konstruktive forslag?

Skrevet

Hvorfor så negativ til alle gode konstruktive forslag?

Jeg har vært positiv til slike gode forslag før og blitt like skuffet hver gang jeg har søkt hjelp. Det er ikke overdrivelse en gang.

Skrevet

Tusen takk til dere alle for at dere tror neg og tar meg alvorlig. Jeg vet at dette er depresjon fordi det er flere ting son tyder på det. Og der er en ny depresjon jeg er så redd for.. jeg gjør alt for å hindre at det skjer, for det tok meg så mange år å bli frisk og jeg begynte å få tilbake livet mitt igjen (i fritiden).

Skrevet

Jeg har vært positiv til slike gode forslag før og blitt like skuffet hver gang jeg har søkt hjelp. Det er ikke overdrivelse en gang.

Stakkars deg. Du drukner i selvmedlidenhet på alle måter.

Anonymous poster hash: 9abdc...478

Skrevet

Stakkars deg. Du drukner i selvmedlidenhet på alle måter.

Anonymous poster hash: 9abdc...478

Kunne ikke vært mer enig.  Offer/selvmedlidenhets- rollen er utrolig lite kledelig. 

Skrevet (endret)

Kunne ikke vært mer enig. Offer/selvmedlidenhets- rollen er utrolig lite kledelig.

Bare kjør på med kritikk og bryt meg ytterlige ned.

Det var for godt til å være sant at ingen hadde kritisert meg enda men det er jo fredag og som vanlig dukker du opp på dol hver frdag og i mine tråder der du kan finne noe å kritisere. Unnskyld at jeg sier det men jeg klarte ikke holde det inne lenger.

Endret av hww
Skrevet

Dette er et forum på internett hvor man ber om en meningsutveksling rundt det man skriver.  Dette er ikke ditt private psykiatriforum, og det er ingen her inne som har et ansvar for hvordan du føler deg fra dag til dag. 

Du kverner og kverner nesten hver dag, som om det ikke faller deg inn at andre her i verden har problemer.  På meg virker det som ren grensetøying.  Hvor langt kan jeg gå før noen reagerer og blir forbannet?  Det eneste som er konstant er at du har problemer i en eller annen form, og at du vil ha bekreftelser på at det du føler alltid stemmer.  Råd tar du ikke i mot, og hvis Nhd svarer deg så oppstår det bare nye problematiske følelser,  og du føler deg enda verre. 

Eller tar jeg feil?

Skrevet

Det var for godt til å være sant at ingen hadde kritisert meg enda men det er jo fredag og som vanlig dukker du opp på dol hver frdag og i mine tråder der du kan finne noe å kritisere. Unnskyld at jeg sier det men jeg klarte ikke holde det inne lenger.

Jeg har ikke kommentert dine tråder på mange uker.  Er du alltid så lemfeldig med sannheten?  Sier du bare hva du vil, når det passer deg?

Skrevet

Dette er et forum på internett hvor man ber om en meningsutveksling rundt det man skriver. Dette er ikke ditt private psykiatriforum, og det er ingen her inne som har et ansvar for hvordan du føler deg fra dag til dag.

Du kverner og kverner nesten hver dag, som om det ikke faller deg inn at andre her i verden har problemer. På meg virker det som ren grensetøying. Hvor langt kan jeg gå før noen reagerer og blir forbannet? Det eneste som er konstant er at du har problemer i en eller annen form, og at du vil ha bekreftelser på at det du føler alltid stemmer. Råd tar du ikke i mot, og hvis Nhd svarer deg så oppstår det bare nye problematiske følelser, og du føler deg enda verre.

Eller tar jeg feil?

Du har selvsagt helt rett.

Skrevet

Det er rart at du ikke  ser at du selv er fanget i negativ tankespiral. Plutselig har du en depresjon og du må gå til en lege som koster  sykt mye penger når du kan få fastlegen til å kontakte noen som kan gi deg like god hjelp. Det er det samme som når du må skrive her på forumet fordi det er så ekstremt viktig at du gjør det likevel. Spørmålet du stiDet skjer flere ganger og det fremstår rart at du ikke ser det mønsteret selv.

Kan virke som at når du er i det moduset så klarer du ikke å huske at du beskrev lignende kriser for få uker siden og at du også da så på situasjonen som noe helt nytt og annerledes.

Anonymous poster hash: a8dd1...433
Skrevet

Stakkars deg. Du drukner i selvmedlidenhet på alle måter. Anonymous poster hash: 9abdc...478

Hvis du hadde søkt hjelp flere ganger slik jeg har gjort og blitt avvist selv da du var alvorlig deprimert (med en score på 50-55 på MADRS scoret av en kompetent behandler ett år senere) - da tror jeg ikke du hadde skrevet det du skriver nå.

Skrevet

Dette er et forum på internett hvor man ber om en meningsutveksling rundt det man skriver.  Dette er ikke ditt private psykiatriforum, og det er ingen her inne som har et ansvar for hvordan du føler deg fra dag til dag. 

Du kverner og kverner nesten hver dag, som om det ikke faller deg inn at andre her i verden har problemer.  På meg virker det som ren grensetøying.  Hvor langt kan jeg gå før noen reagerer og blir forbannet?  Det eneste som er konstant er at du har problemer i en eller annen form, og at du vil ha bekreftelser på at det du føler alltid stemmer.  Råd tar du ikke i mot, og hvis Nhd svarer deg så oppstår det bare nye problematiske følelser,  og du føler deg enda verre. 

Eller tar jeg feil?

Det er kanskje ingen her som har ansvar hvordan andre føler seg, men et psykiatriforum trodde jeg skulle være til støtte og hjelp. Hvilke glede har du av å bryte andre ned? Kanskje har du noen svakheter selv som du stadig faller tilbake i.

Skrevet

Du har selvsagt helt rett.

Det er ingen selvfølge at jeg har rett, men det er slik jeg oppfatter deg.  Du virker så hjelpeløs og prisgitt symptomer, diagnoser og "scores".  Hent fram det du har i deg selv!  Jeg unner deg alt godt, men evnen til å overleve og klare deg må du finne i deg selv.  INGEN - verken her eller i hjelpeapparatet kan skaffe deg den kompetansen.

Skrevet

Det er kanskje ingen her som har ansvar hvordan andre føler seg, men et psykiatriforum trodde jeg skulle være til støtte og hjelp. Hvilke glede har du av å bryte andre ned? Kanskje har du noen svakheter selv som du stadig faller tilbake i.

Tror ikke det var tilfeldig at jeg en gang forvekslet dere to :)  Verden er ikke sånn, og det er kanskje like greit å innse det?  Man mottar stort sett ikke bare støtte og hjelp. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...