Gå til innhold

Noen som har vært hos Kvakkestad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror ikke det var tilfeldig at jeg en gang forvekslet dere to :)  Verden er ikke sånn, og det er kanskje like greit å innse det?  Man mottar stort sett ikke bare støtte og hjelp. 

Noen ganger er klar tale den beste hjelpen, men det er ikke alltid så lett å se det der og da.

• Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

24

• christensen1365381166

12

• AnonymBruker

12

• stjernestøv

11

christensen1365381166
Skrevet

Det er ingen selvfølge at jeg har rett, men det er slik jeg oppfatter deg.  Du virker så hjelpeløs og prisgitt symptomer, diagnoser og "scores".  Hent fram det du har i deg selv!  Jeg unner deg alt godt, men evnen til å overleve og klare deg må du finne i deg selv.  INGEN - verken her eller i hjelpeapparatet kan skaffe deg den kompetansen.

Og der kom den vanlige fredagsrallingen om psykiatrien og hjelpeapparatet. Nyter du å sparke folk som ligger nede? Man kan virkelig begynne å lure slik som du holder på hver fredag.

Skrevet

Noen ganger er klar tale den beste hjelpen, men det er ikke alltid så lett å se det der og da.

Sånn er det bare.  Jatting og pjatting hjelper sjelden,,,,Det har blitt et mønster her på forumet at nesten alle støtter og trøster hww, og til og med  NHD deltar med sin rolle i dette evigvarende spillet, som har pågått i - det må da nærme seg 10 år?  Hvem hjelper det?  Jeg bare lurer...

Skrevet

Og der kom den vanlige fredagsrallingen om psykiatrien og hjelpeapparatet. Nyter du å sparke folk som ligger nede? Man kan virkelig begynne å lure slik som du holder på hver fredag.

Jeg nyter ikke noe som helst,  Og jeg beklager at jeg prøver noe annet enn det som har vært forsøkt her i mange år. Men jeg skal ikke prøve meg mer, og overlater rådene til dere som vet hvordan rallingen skal foregå. 

Skrevet

Jeg nyter ikke noe som helst,  Og jeg beklager at jeg prøver noe annet enn det som har vært forsøkt her i mange år. Men jeg skal ikke prøve meg mer, og overlater rådene til dere som vet hvordan rallingen skal foregå. 

Det du prøver har også vært forsøkt før. Mange ganger vil jeg tro.

Skrevet

Sånn er det bare.  Jatting og pjatting hjelper sjelden,,,,Det har blitt et mønster her på forumet at nesten alle støtter og trøster hww, og til og med  NHD deltar med sin rolle i dette evigvarende spillet, som har pågått i - det må da nærme seg 10 år?  Hvem hjelper det?  Jeg bare lurer.

Jeg har ikke fått med meg at han deltar særlig i disse trådene, men jeg har vel ikke akkurat fulgt så godt med i det siste. Jeg synes det ser ut som han stort sett dropper slike oppmerksomhetssøkende innlegg fra gamle kjenninger her? Jeg er enig med deg. Jeg tror man noen ganger gjør folk en bjørnetjeneste ved å trøste og jatte for mye, men man blir jo sett på som mye edlere hvis man duller.

Skrevet

Jeg har ikke fått med meg at han deltar særlig i disse trådene, men jeg har vel ikke akkurat fulgt så godt med i det siste. Jeg synes det ser ut som han stort sett dropper slike oppmerksomhetssøkende innlegg fra gamle kjenninger her? Jeg er enig med deg. Jeg tror man noen ganger gjør folk en bjørnetjeneste ved å trøste og jatte for mye, men man blir jo sett på som mye edlere hvis man duller.

Det er som det alltid har vært :huh: Og det forundrer meg.  Ingen forandring skjer fra noens side.  Alle sier det samme, og årene går....

Skrevet

Det du prøver har også vært forsøkt før. Mange ganger vil jeg tro.

Ja.  Mange ganger.

Skrevet

Tror ikke det var tilfeldig at jeg en gang forvekslet dere to :)  Verden er ikke sånn, og det er kanskje like greit å innse det?  Man mottar stort sett ikke bare støtte og hjelp.

Jeg kjente meg mye igjen hos hww fra jeg begynte på forumet så du har nok rett i at det ikke var tilfeldig at du tok feil. Vi har slitt mye med det samme, men har også mye som er forskjellig. Men ting som jeg selv har slitt med selv vet jeg hvor vondt og vanskelig det er, og det er ikke bare å ta seg sammen. Og jeg vet at slike svar gjør alt bare enda vondere og vanskeligere.

Jeg lurer litt på hva du mener med at verden ikke er sånn. Mener du at vi ikke skal støtte og hjelpe andre? De som er syke bør helst klare seg selv, de må bare ta seg sammen? At vi skal kjøre vårt eget løp, selv om vi vet at vi bryter andre ned.?

Skrevet

Jeg kjente meg mye igjen hos hww fra jeg begynte på forumet så du har nok rett i at det ikke var tilfeldig at du tok feil. Vi har slitt mye med det samme, men har også mye som er forskjellig. Men ting som jeg selv har slitt med selv vet jeg hvor vondt og vanskelig det er, og det er ikke bare å ta seg sammen. Og jeg vet at slike svar gjør alt bare enda vondere og vanskeligere.

Jeg lurer litt på hva du mener med at verden ikke er sånn. Mener du at vi ikke skal støtte og hjelpe andre? De som er syke bør helst klare seg selv, de må bare ta seg sammen? At vi skal kjøre vårt eget løp, selv om vi vet at vi bryter andre ned.?

Colette må forstå at alle ikke er like sterke.

Skrevet

Det tror jeg hun er fullt klar over. Mener dere at man heller bør holde munn hvis man ikke har noe snilt og trøstende å si i silke tilfeller? Jeg mener enkelte trenger reaksjoner og grensesetting selv om de har det tøft.

Skrevet

Vi burde støtte og hjelpe hverandre når det er nødvendig og bra,  Men ikke i dette tilfellet hvor all verdens støtte og hjelp ikke hjelper.  Dette har pågått i årevis, og de færreste ser noen endring eller bedre helse hos den det gjelder, med de vanlige reaksjonsmønstrene.

Jeg framstår sikkert som en liten hunndjevel her inne, men jeg unner folk flest det aller beste.  Verden er ikke sånn at folk flest kan forvente seg hjelp og støtte fra fremmede.  Det sier vel seg selv. Gjør det ikke?  For meg blir det naivt å tro, i og med at hjelp og støtte krever følelser/engasjement for den som blir rådspurt.  Og her inne er vi alle forskjellige :)

Skrevet

Jeg tror at enkelte ting må en ha kjent skikkelig på kroppen selv for å forstå, men det jeg ikke kan forstå er hvilken glede noen kan ha ved å bryte andre ned.

christensen1365381166
Skrevet

Vi burde støtte og hjelpe hverandre når det er nødvendig og bra,  Men ikke i dette tilfellet hvor all verdens støtte og hjelp ikke hjelper.  Dette har pågått i årevis, og de færreste ser noen endring eller bedre helse hos den det gjelder, med de vanlige reaksjonsmønstrene.

Jeg framstår sikkert som en liten hunndjevel her inne, men jeg unner folk flest det aller beste.  Verden er ikke sånn at folk flest kan forvente seg hjelp og støtte fra fremmede.  Det sier vel seg selv. Gjør det ikke?  For meg blir det naivt å tro, i og med at hjelp og støtte krever følelser/engasjement for den som blir rådspurt.  

Da er det bedre at du lar være å svare.

Skrevet

Hva er det å være sterk?  Jeg har vært hos tannlegen 25 ganger i løpet av 1,5 år med tannlegeskrekk, uten å be om råd her inne.  Er det å være sterk?  Jeg har sovet dårlig gjennom hele sommeren, og våkner hver time, uten å be om råd her inne.  Er det å være sterk?  Eller er det en form for ønske om selvstendighet?  Eller en form for resignasjon som forteller meg at jeg kun kan løse mine problemer selv?  Og at andre ikke kan løse dem for meg?

Skrevet

Det tror jeg hun er fullt klar over. Mener dere at man heller bør holde munn hvis man ikke har noe snilt og trøstende å si i silke tilfeller? Jeg mener enkelte trenger reaksjoner og grensesetting selv om de har det tøft.

Disse reaksjonene og grensesettingene bør kanskje settes av noen som vet hva som i lengden vil ha positiv effekt. Mye av de negative svarene som hww får virker på meg som er mer preget av irritasjon enn et ønske om å hjelpe.

Skrevet

Da er det bedre at du lar være å svare.

Mener du virkelig det?  Skal man holde munn når man ikke deler det vanlige A-4-synet?  Er det slik det skal være?

christensen1365381166
Skrevet

Mener du virkelig det?  Skal man holde munn når man ikke deler det vanlige A-4-synet?  Er det slik det skal være?

Hva er det du ønsker å oppnå da? Bortsett fra å sparke en som ligger nede.

Skrevet

Jeg tror at enkelte ting må en ha kjent skikkelig på kroppen selv for å forstå, men det jeg ikke kan forstå er hvilken glede noen kan ha ved å bryte andre ned.

Du vet ikke hva du snakker om når det gjelder meg,  Som jeg har sagt før:  Det er ikke alle som sitter og hyler på et forum hver  gang verden går dem i mot, eller at de føler ubehag eller lurer på noe. 

christensen1365381166
Skrevet

Hva er det å være sterk?  Jeg har vært hos tannlegen 25 ganger i løpet av 1,5 år med tannlegeskrekk, uten å be om råd her inne.  Er det å være sterk?  Jeg har sovet dårlig gjennom hele sommeren, og våkner hver time, uten å be om råd her inne.  Er det å være sterk?  Eller er det en form for ønske om selvstendighet?  Eller en form for resignasjon som forteller meg at jeg kun kan løse mine problemer selv?  Og at andre ikke kan løse dem for meg?

Dette er hverdagsproblemer som ikke kan sammenlignes med psykisk sykdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...