tonie Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Hvis alle trøster, støtter og aldri ytrer et kritisk ord, hvordan skal man da forstå at man trenger å justere oppførselen sin? Og er det ikke en viss fare for at man blir hekta på denne omsorgen, og utagerer mer for å få mer av den? Kritikerne mine har hjulpet meg mye mer enn jatterne. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Hvis alle trøster, støtter og aldri ytrer et kritisk ord, hvordan skal man da forstå at man trenger å justere oppførselen sin? Og er det ikke en viss fare for at man blir hekta på denne omsorgen, og utagerer mer for å få mer av den? Kritikerne mine har hjulpet meg mye mer enn jatterne. Jeg er faktisk ikke så flink til å ta til meg støtten jeg får på dol, selv om dere tror noe annet. 0 Siter
Colette Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Hva er det du ønsker å oppnå da? Bortsett fra å sparke en som ligger nede. Hva vet du om hvem som ligger nede? Jeg ønsker å tilføre folk sunn fornuft i den grad det er mulig. 0 Siter
christensen1365381166 Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Hvis alle trøster, støtter og aldri ytrer et kritisk ord Det er da jaggu mange nok som har gjort det stikk motsatte. Har DET hjulpet? 0 Siter
christensen1365381166 Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Hva vet du om hvem som ligger nede? Jeg ønsker å tilføre folk sunn fornuft i den grad det er mulig. Du utøver ikke akkurat sunn fornuft selv. 0 Siter
tonie Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Disse reaksjonene og grensesettingene bør kanskje settes av noen som vet hva som i lengden vil ha positiv effekt. Mye av de negative svarene som hww får virker på meg som er mer preget av irritasjon enn et ønske om å hjelpe. Hun er på et åpent forum. Hvis hun ikke tåler tilbakemeldinger som ikke er utelukkende positive bør hun kanskje heller ta opp disse tingene med behandler? Noen ganger får jeg inntrykk av at hun provoserer nettopp for å få denne typen tilbakemeldinger, og nå en eller annen slags selvmedlidenhetstopp før hun kan falle til ro igjen. 0 Siter
Colette Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Dette er hverdagsproblemer som ikke kan sammenlignes med psykisk sykdom. Æsj. Jeg har hatt angst i 40 år. Jeg fikk agorafobi da jeg var ungdom og kunne ikke gå i Oslos gater , i butikker, stå i kø eller ta t-banen på mange år. Frisør og tannlege var en umulighet. Helt til jeg bestemte meg for å gi faen i voksen alder. Jeg flyttet til en mindre by, og symptomene ble mildere. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Jeg nyter ikke noe som helst, Og jeg beklager at jeg prøver noe annet enn det som har vært forsøkt her i mange år. Men jeg skal ikke prøve meg mer, og overlater rådene til dere som vet hvordan rallingen skal foregå. Det er en sånn helt rar massespsykose når det gjelder denne doleren i grunn som også NHD deltar på. Pussig fenomen og det har holdt på sånn i nesten 10 år. Anonymous poster hash: a8dd1...433 0 Siter
tonie Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Det er da jaggu mange nok som har gjort det stikk motsatte. Har DET hjulpet? Jeg pleier å overse en god del av disse trådene, så jeg har nok ikke fått med meg alt, men jeg har inntrykk av at hun har veldig mange flere støttespillere enn kritikere her inne. Stemmer ikke det? Hvis det blir veldig mye negativ respons og lite oppbacking er det selvsagt dumt, men det pleier nå som regel å være en god balanse her på DOL. 0 Siter
Colette Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Du utøver ikke akkurat sunn fornuft selv. Jeg har prøvd i hvert fall, og det var ikke vondt ment. Jeg har aldri blitt pjattet og jattet med rundt min angst, og jeg takker for det. For det førte til at jeg måtte ta min egen fornuft i bruk. Og det er den jeg prøver å videreføre til andre. Bortkastet, tydeligvis 0 Siter
Colette Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Det er en sånn helt rar massespsykose når det gjelder denne doleren i grunn som også NHD deltar på. Pussig fenomen og det har holdt på sånn i nesten 10 år. Anonymous poster hash: a8dd1...433 Helt riktig. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Vi burde støtte og hjelpe hverandre når det er nødvendig og bra, Men ikke i dette tilfellet hvor all verdens støtte og hjelp ikke hjelper. Dette har pågått i årevis, og de færreste ser noen endring eller bedre helse hos den det gjelder, med de vanlige reaksjonsmønstrene. Jeg framstår sikkert som en liten hunndjevel her inne, men jeg unner folk flest det aller beste. Verden er ikke sånn at folk flest kan forvente seg hjelp og støtte fra fremmede. Det sier vel seg selv. Gjør det ikke? For meg blir det naivt å tro, i og med at hjelp og støtte krever følelser/engasjement for den som blir rådspurt. Og her inne er vi alle forskjellige Alle mennesker har sine svakheter. Alt fra å baksnakke andre til å bruke narkotika. Når den som er avhengig av narkotika prøver å slutte men etter en stund faller tilbake igjen. Og den som baksnakker, bestemmer seg for å slutte, men faller tilbake igjen. Har den som baksnakker grunn til å føle seg så mye bedre. Han faller tilbake i sin egen svakhet han også. Hww har sine svakheter. Hun reiser seg og faller igjen.Og jeg beundrer hver gang hun igjen kommer seg på bena. Det har pågått i årevis sier du, men en sykdom kan vare i årevis, den kan vare hele livet. Jeg tror vi alle skal gå inn i våre egne svakheter å se om vi ikke lett faller tilbake igjen før vi kritiserer andre. 0 Siter
christensen1365381166 Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 (endret) Æsj. Jeg har hatt angst i 40 år. Jeg fikk agorafobi da jeg var ungdom og kunne ikke gå i Oslos gater , i butikker, stå i kø eller ta t-banen på mange år. Frisør og tannlege var en umulighet. Helt til jeg bestemte meg for å gi faen i voksen alder. Jeg flyttet til en mindre by, og symptomene ble mildere. Flott for deg da. Jeg hadde det samme, og ble ikke bra før jeg gikk til lege og fikk medisin. Og "bare gi faen" fungerte i hvertfall ikke for meg. Er det veldig v*a*n*s*k*e*l*i*g for deg å forstå at alle ikke er som deg? Endret 23. august 2013 av christensen1365381166 0 Siter
christensen1365381166 Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Jeg pleier å overse en god del av disse trådene, så jeg har nok ikke fått med meg alt, men jeg har inntrykk av at hun har veldig mange flere støttespillere enn kritikere her inne. Stemmer ikke det? Hvis det blir veldig mye negativ respons og lite oppbacking er det selvsagt dumt, men det pleier nå som regel å være en god balanse her på DOL. Jeg har aldri holdt opptelling, men hun har da truet med å boikotte DOL veldig mange ganger pga "negative" tilbakemeldinger. 0 Siter
Colette Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Flott for deg da. Jeg hadde det samme, og ble ikke bra før jeg gikk til lege og fikk medisin. Er det veldig v*a*n*s*k*e*l*i*g for deg å forstå at alle ikke er som deg? Nei, det er ikke vanskelig å forstå. Men ikke trekk forhastede slutninger om brukere her inne som du ikke har fotutsetning for å gjøre. Min angst har preget hele mitt liv. Og ødelagt store deler av det. Så slutt med dine nedvurderende kommentarer. 0 Siter
tonie Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Jeg er faktisk ikke så flink til å ta til meg støtten jeg får på dol, selv om dere tror noe annet. Det har jeg merket. Hvorfor gjør du dette, egentlig? Hva er det du håper vi skal svare, og hvor vil du med alle disse innleggene dine? Jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden setter i gang slike negative spiraler når du bare blir verre av dem. 0 Siter
Colette Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Alle mennesker har sine svakheter. Alt fra å baksnakke andre til å bruke narkotika. Når den som er avhengig av narkotika prøver å slutte men etter en stund faller tilbake igjen. Og den som baksnakker, bestemmer seg for å slutte, men faller tilbake igjen. Har den som baksnakker grunn til å føle seg så mye bedre. Han faller tilbake i sin egen svakhet han også. Hww har sine svakheter. Hun reiser seg og faller igjen.Og jeg beundrer hver gang hun igjen kommer seg på bena. Det har pågått i årevis sier du, men en sykdom kan vare i årevis, den kan vare hele livet. Jeg tror vi alle skal gå inn i våre egne svakheter å se om vi ikke lett faller tilbake igjen før vi kritiserer andre. Jeg har ikke kritisert noen. Jeg har kun forsøkt å gi henne råd utover å henfalle til diagnoser og symptomer, som virker å være en besettelse. Hun må bli mer selvstendig. Det er ment som et GODT råd fra min side, og ikke kritikk. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Du vet ikke hva du snakker om når det gjelder meg, Som jeg har sagt før: Det er ikke alle som sitter og hyler på et forum hver gang verden går dem i mot, eller at de føler ubehag eller lurer på noe. Jeg har ikke uttalt meg om hva du har kjent på vonde og vanskelige ting, men når jeg ser svarene dine så tviler jeg på at det er det samme. 0 Siter
christensen1365381166 Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 (endret) Nei, det er ikke vanskelig å forstå. Men ikke trekk forhastede slutninger om brukere her inne som du ikke har fotutsetning for å gjøre. Min angst har preget hele mitt liv. Og ødelagt store deler av det. Så slutt med dine nedvurderende kommentarer. Jeg hadde sannsynlig ligger 6 fot under i dag hvis jeg ikke hadde fått profesjonell hjelp, inkludert antidepresiva. Mantraet ditt om at det bare er å ta seg sammen er rett og slett pinlig ignoranse fra din side. Hvilken glede har du av å oppføre deg som en drittkjerring her hver eneste fredag? Endret 23. august 2013 av christensen1365381166 0 Siter
Gjest Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Nei, det er ikke vanskelig å forstå. Men ikke trekk forhastede slutninger om brukere her inne som du ikke har fotutsetning for å gjøre. Min angst har preget hele mitt liv. Og ødelagt store deler av det. Så slutt med dine nedvurderende kommentarer. Tenk om alle hadde vært som deg. Da hadde vi ikke trengt psuøykiatrien. Det gikk mange år før jeg innså at jeg hadde psykiske problemer. 30 år. Så tok jeg mot til meg å søkte hjelp. Det var først de siste to årene at jeg fikk hjelp fast. Før det måtte jeg kjempe på egen hånd og jeg brukte dol. At jeg gjorde det på riktig måte og har tatt til meg alle råd jeg har fått påstår jeg ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.