Gå til innhold

Noen som har vært hos Kvakkestad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke uttalt meg om hva du har kjent på vonde og vanskelige ting, men når jeg ser svarene dine så tviler jeg på at det er det samme.

Har skjønt det.  Men kommer det ikke like mye an på hvordan vi tar det som hvordan vi har det? Jeg roper aldri høyt om noe som plager meg, og det kunne ikke falle meg inn å bruke NHD som min rådgiver/psykiater hvis det dreide seg om noe min egen lege kunne ha opplyst meg om.  Eller andre svært spesielle situasjoner.

• Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

24

• christensen1365381166

12

• AnonymBruker

12

• stjernestøv

11

christensen1365381166
Skrevet

Tenk om alle hadde vært som deg. Da hadde vi ikke trengt psuøykiatrien.

Det har du helt rett i. NHD hadde måttet sitte i kassa på REMA i steden.

christensen1365381166
Skrevet

Nei, hvorfor legger man ikke like godt ned hele dette forumet?

Skrevet

Jeg hadde sannsynlig ligger 6 fot under i dag hvis jeg ikke hadde fått profesjonell hjelp, inkludert antidepresiva. Mantraet ditt om at det bare er å ta seg sammen er rett og slett pinlig ignoranse fra din side.

Hvilken glede har du av å oppføre deg som en drittkjerring her hver eneste fredag?

Jeg er ikke deg.  Og jeg er ingen drittkjerring.  Ikke en gang hver fredag,  Selv om det er den eneste kvelden jeg tar meg tid til å tilbringe her inne.  Men din empati sier jo mest om deg - når det gjelder meg.  Fuck off.

Skrevet

Ærlig talt alle sammen!

@Colette: Dette var ikke en diskusjon om HWW sine sterke og svake sider. Hun spurte et helt legitimt spørsmål, om noen hadde erfaringer med dr. Kvakkestad. Jeg føler at du bidrar en del til å dra denne diskusjonen over i personlig retning. Jeg bryr meg ikke om noen har X års erfaring med ditt og datt her på forumet, la oss holde det on-topic. 

@Frosken: Diskusjonen her gikk på behandling av bipolar sykdom. Der er dr. Kvakkestad blant landets fremste etter hva jeg forstår. Det gjaldt ikke behandling av personlighetsforstyrrelser. Hvordan dr. Kvakkestad er der, aner jeg ikke.

Generelt: Det er vel sånn at dersom vi ikke kan si noe positivt om noen, bør vi holde kjeft? Jeg er helt sikker på at HWW kjenner sine sterke og svake sider nå, så må svakhetene påpekes i hver ENESTE tråd? Liker dere ikke det dere leser, så les noe annet, anbefaler jeg.

Skrevet

Jeg har ikke kritisert noen.  Jeg har kun forsøkt å gi henne råd utover å henfalle til diagnoser og symptomer, som virker å være en besettelse.  Hun må bli mer selvstendig.  Det er ment som et GODT råd fra min side, og ikke kritikk.

Ok. Men når du prøver å gi råd så tenk godt igjennom om det vil hjelpe eller bryte ned. Vi skal ikke bare klappe hverandre på skuldrene, men det er mange måter å si noe på, og ikke alltid vi trenger å si alt.

christensen1365381166
Skrevet (endret)

Jeg er ikke deg.  

Takk, så der gikk poenget endelig inn.

Og jeg er ingen drittkjerring.  

Du bare later som?

Ikke en gang hver fredag,  Selv om det er den eneste kvelden jeg tar meg tid til å tilbringe her inne.  Men din empati sier jo mest om deg - når det gjelder meg.  Fuck off.

Det var så lite så. Og en god aften til Dem og.

Endret av christensen1365381166
Skrevet

Jeg gir meg nå.  ISSW har gitt oss beskjed om at ting må være annerledes her inne, så da må det vel bli sånn :)  

Skrevet

Det har jeg merket. Hvorfor gjør du dette, egentlig? Hva er det du håper vi skal svare, og hvor vil du med alle disse innleggene dine? Jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden setter i gang slike negative spiraler når du bare blir verre av dem.

Det er først i det siste at jeg har sett det selv.

Skrevet (endret)

Ikke meningen å leke admin her inne altså, men jeg synes vi bør holde diskusjonen on topic. Denne tråden handlet om dr. Kvakkestad og ikke om alt mulig annet rart, inkludert dårlige/gode dager.

Hvem som setter igang en negativ spiral skal ikke jeg svare på, den vedlikeholdes nok av flere, men la oss nå holde diskusjonen saklig og on topic. Da blir det så mye triveligere for alle her :)

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Ikke meningen å leke admin her inne altså, men jeg synes vi bør holde diskusjonen on topic. Denne tråden handlet om dr. Kvakkestad og ikke om alt mulig annet rart, inkludert dårlige/gode dager.

Hvem som setter igang en negativ spiral skal ikke jeg svare på, den vedlikeholdes nok av flere, men la oss nå holde diskusjonen saklig og on topic. Da blir det så mye triveligere for alle her :)

Takk. Håper denne diskusjonen blir svsluttet nå av oss alle.

Skrevet

Jeg synes du skal slutte med dette, hvis du ikke er admin/moderator.  Tråder har en tendens til å skli ut å dol, og det er slik det alltid har vært.  Beklager hvis jeg har bidratt negativt, men man kan bli provosert.

Skrevet

Har skjønt det.  Men kommer det ikke like mye an på hvordan vi tar det som hvordan vi har det? Jeg roper aldri høyt om noe som plager meg, og det kunne ikke falle meg inn å bruke NHD som min rådgiver/psykiater hvis det dreide seg om noe min egen lege kunne ha opplyst meg om.  Eller andre svært spesielle situasjoner.

Jeg skulle skrive at jeg er enig med det utrykket. Men så begynte jeg å tenke på hvordan jeg selv hadde det. Når jeg ikke orket å leve lenger, var fyllt med indre uro, følte jeg holdt på å klikke. Og ja jeg klagde nok på dol også. Da skadet jeg meg. Det var ikke beste måten å ta det på. Men som jeg sa til behandleren så var det ikke selvskadingen som var det største problemet mitt, men at jeg hadde det så vondt at jeg bare måtte gjøre det for å dempe det vonde.

Skrevet

Jeg skulle skrive at jeg er enig med det utrykket. Men så begynte jeg å tenke på hvordan jeg selv hadde det. Når jeg ikke orket å leve lenger, var fyllt med indre uro, følte jeg holdt på å klikke. Og ja jeg klagde nok på dol også. Da skadet jeg meg. Det var ikke beste måten å ta det på. Men som jeg sa til behandleren så var det ikke selvskadingen som var det største problemet mitt, men at jeg hadde det så vondt at jeg bare måtte gjøre det for å dempe det vonde.

Skjønner det, toyan.  Merker at du er i bedre form nå, og det gleder meg.  Håper du fortsatt får det godt framover ;)

Skrevet

Skjønner det, toyan.  Merker at du er i bedre form nå, og det gleder meg.  Håper du fortsatt får det godt framover ;)

Takk:)

Skrevet

Ærlig talt alle sammen!

@Frosken: Diskusjonen her gikk på behandling av bipolar sykdom. Der er dr. Kvakkestad blant landets fremste etter hva jeg forstår. Det gjaldt ikke behandling av personlighetsforstyrrelser. Hvordan dr. Kvakkestad er der, aner jeg ikke.

Mulig at jeg er blind, men slik jeg leser åpningsinnlegget i denne tråden så står det ingenting om bipolar lidelse der. Vi hadde diskutert en stund før opplysningen om ønsket om å få prøve ut litium ble nevnt. Jeg kan for øvrig heller ikke se at jeg har bidratt negativt i denne tråden.

Skrevet

Mulig at jeg er blind, men slik jeg leser åpningsinnlegget i denne tråden så står det ingenting om bipolar lidelse der. Vi hadde diskutert en stund før opplysningen om ønsket om å få prøve ut litium ble nevnt. Jeg kan for øvrig heller ikke se at jeg har bidratt negativt i denne tråden.

Jeg har aldri påstått at du har bidratt negativt heller :)

Skrevet

Vi burde støtte og hjelpe hverandre når det er nødvendig og bra,  Men ikke i dette tilfellet hvor all verdens støtte og hjelp ikke hjelper.  Dette har pågått i årevis, og de færreste ser noen endring eller bedre helse hos den det gjelder, med de vanlige reaksjonsmønstrene.

Jeg framstår sikkert som en liten hunndjevel her inne, men jeg unner folk flest det aller beste.  Verden er ikke sånn at folk flest kan forvente seg hjelp og støtte fra fremmede.  Det sier vel seg selv. Gjør det ikke?  For meg blir det naivt å tro, i og med at hjelp og støtte krever følelser/engasjement for den som blir rådspurt.  Og her inne er vi alle forskjellige :)

Hei!

Da kan du trøste deg med at du har en hunndjevelsøster :-)

Jeg liker ærlighet og tydelighet fremfor smisking og utydelighet, selv om det sårer også!

Uten å bli irettesatt, få høre sannheten og ærlighet fra min psykiater ville jeg ikke blitt trygg i meg selv.

Jeg kunne skrevet mye om dette, men motstand, ærlighet, utholde, tåle, og tålmodighet er mye nøkler til modenhet og selvstendighet.

Jeg syns du som en av få er såpass tydelige og ærlige mot hww som hun trenger ( også frosken m.fl.)

Hww trenger ikke å bli oppmuntret til å poste tråd etter tråd som bare øker fortvilelsen og følelsen av at

Dette forumet gir henne bekreftelsen hun trenger.

Hun trenger indre trygghet, ro, modenhet, og dit kommer man kun ved å også å tåle motbør, ta til seg kritikk, hente ut det gode av motgangen. Det er ikke uærlighet som er viktig, men ærlighet også når det er ubehagelig.

Skrevet

Er ikke en spesialist på bipolar mest beregnet på de som vet de har bipolar? Det er i alle fall sånn jeg ville brukt det. Man går til fastlegen først, med sine problemer, før denne henviser videre til spesialister.

Så kan spesialistene henvise videre til superspesialistene!  ;)

Skrevet

Er ikke en spesialist på bipolar mest beregnet på de som vet de har bipolar? Det er i alle fall sånn jeg ville brukt det. Man går til fastlegen først, med sine problemer, før denne henviser videre til spesialister.

Så kan spesialistene henvise videre til superspesialistene!  ;)

Nå er det jo det jeg har da..

Men jeg tror at det beste for meg er at jeg slutter å søke hjelp. Jeg har tenkt så mye på det det siste døgnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...