Gå til innhold

vekt og abilify..cisordinol istedet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor går jeg ikke ned i vekt på abilify? jeg trener masse og spiser lite og ofte. uten abilify ville jeg rast ned i vekt!

så jeg vurderer å skifte tilbake til cisordinol...for på den gikk jeg ned når jeg trente...!

kan man skifte direkte fra abilify 10 mg til cisordinol depot?

og fins det noe som fjerner den bivirkningen som gjør at jeg blir tung i lårene, ikke klarer bøye meg og danse? og kjedsomheten og at ingenting engasjerer?

ser ikke akkurat frem til å bytte medisin,

men jeg kan ikke gå rundt og lide av fedme selv om jeg trener og spise lite og ofte heller!

f*en ta disse medisine

Skrevet

hvorfor går jeg ikke ned i vekt på abilify? jeg trener masse og spiser lite og ofte. uten abilify ville jeg rast ned i vekt!

så jeg vurderer å skifte tilbake til cisordinol...for på den gikk jeg ned når jeg trente...!

kan man skifte direkte fra abilify 10 mg til cisordinol depot?

og fins det noe som fjerner den bivirkningen som gjør at jeg blir tung i lårene, ikke klarer bøye meg og danse? og kjedsomheten og at ingenting engasjerer?

ser ikke akkurat frem til å bytte medisin,

men jeg kan ikke gå rundt og lide av fedme selv om jeg trener og spise lite og ofte heller!

f*en ta disse medisine

Tror du kan skifte direkte til cisordinol depot, jeg og tar det nå. Skylder litt på den fordi jeg er ute og kjører fysisk, men det kan være tilfeldig siden du klarte å gå ned på den. Jeg la ikke på meg når jeg tok abilify.

Skrevet

Denne har du kanskje ikke prøvd, ganske ny: http://en.wikipedia.org/wiki/Asenapine

har den kommet til Norge i det hele tatt da? psykologen min sier Abilify er det nyeste :( Dessuten sier de jo om alle nye antipsykotika at de gir minimal vektoppgang.

Jeg har jo forsåvidt ikke gått OPP i vekt på abilify denne gangen, men jeg går ikke NED heller.

Skrevet

har den kommet til Norge i det hele tatt da? psykologen min sier Abilify er det nyeste :( Dessuten sier de jo om alle nye antipsykotika at de gir minimal vektoppgang.

Jeg har jo forsåvidt ikke gått OPP i vekt på abilify denne gangen, men jeg går ikke NED heller.

Den har absolutt kommet til Norge, her heter den Sycrest:

http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-sycrest-organon-571821

Skrevet

Dessuten sier de jo om alle nye antipsykotika at de gir minimal vektoppgang. De sa det tilogmed om Seroquel! Og Abilify... så stemmer det ei....

Skrevet

så hjelper det lite at det ikke gir vektoppgang når det ikke gir vektnedgang heller når det trengs

Skrevet

Men du vet jo ikke hvordan noe du ikke har prøvd påvirker vekta, alle fungerer jo ulikt...  :)

Skrevet

sant nok, kanskje sycrest hadde vært løsningen for meg. men jeg får nok ikke prøve noe nytt med det første, legen sa vi måtte holde ut med abilify 10 mg en stund siden jeg ikke tåler andre medisiner og prøvde både risperdal og serdolect i løpet av kort tid....

men jeg kan ikke gå rundt og lide av fedme!

Skrevet

sant nok, kanskje sycrest hadde vært løsningen for meg. men jeg får nok ikke prøve noe nytt med det første, legen sa vi måtte holde ut med abilify 10 mg en stund siden jeg ikke tåler andre medisiner og prøvde både risperdal og serdolect i løpet av kort tid....

men jeg kan ikke gå rundt og lide av fedme!

Kanskje det kan hjelpe å tipse om denne nye medisinen? I og med at de ikke hadde hørt om noe nyere enn Abilify...

Skrevet

jeg har hørt om en annen en de har i utlandet, Latuda som ikke skal gi bivirkninger

Skrevet

jeg har hørt om en annen en de har i utlandet, Latuda som ikke skal gi bivirkninger

Fant det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Lurasidone

Men alle medisiner gir jo bivirkninger, da. På en eller annen person. Så du kan jo være heldig med Sycrest. Ser at det primært er for bipolar 1, Sycrest, ikke vet jeg hva det innebærer, men kanskje det er en god ting, i og med at det er den lidelsen du har diagnose på, og ikke schizofreni (som de andre antipsykotikaene primært er rettet mot)?

Skrevet

Fant det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Lurasidone

Men alle medisiner gir jo bivirkninger, da. På en eller annen person. Så du kan jo være heldig med Sycrest. Ser at det primært er for bipolar 1, Sycrest, ikke vet jeg hva det innebærer, men kanskje det er en god ting, i og med at det er den lidelsen du har diagnose på, og ikke schizofreni (som de andre antipsykotikaene primært er rettet mot)?

Kanskje det vil være vanskelig å få schizofrene til å ta medisinen, siden den ikke skal svelges med drikke, men legges under tunga?

Skrevet

Kanskje det vil være vanskelig å få schizofrene til å ta medisinen, siden den ikke skal svelges med drikke, men legges under tunga?

Hvorfor skulle det være det? Ikke vet jeg, altså, men... 

Skrevet

Nå fikk jeg en ide. Siden jeg egentlig ikke trives med Cisordinol. Jeg kan jo skifte til Cisordinol frem til jeg har gått ned i vekt. Og så går jeg tilbake til Abilify når jeg veier det jeg vil veie. siden jeg greier å ikke gå opp ved trening.

Skrevet

Har du prøvd å skrive ned absolutt alt du spiser og drikker en hel uke? Kanskje det er et eller annet du spiser/drikker som gjør at du får i deg for mye energi til at du går ned?

• 6 måneder senere...
Skrevet

Det er en stund siden du la inn dette..gikk du ned i vekt med cisordinol?

Noen medisiner reduserer sexualfunctionen.

Hvordan fungerer cisordinol sexuelt? kan man få orgasme?

Jeg la på meg 25 kilo med Abilify...så tror nok ikke den er vekt nøytral.

Den kan være skjempe skummel om du er uheldig med den....

Skrevet

jeg fikk ikke prøve cisordinol av legen , han var redd den skulle gjøre meg sløv. så jeg bruker 15 mg abilify og er like feit. men jeg trener så folk sier jeg har gått ned selv om jeg har gått opp en kg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...