Gå til innhold

NHD- forslag til medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Forstår at dette er noe jeg må diskutere med psykiater, men vil gjerne høre din mening ifht hvilke medisiner som kan være aktuelle for meg.

Jeg har bipolar 2. I tillegg har jeg generalisert angst og et problem med periodevis overspising. Jeg sliter mest med mine depresjoner som kommer ofte og svinger raskt både opp og ned. Symptomer på depresjonene er først og fremst anhedoni i tillegg til økt apetitt i starten av depresjonene, og økt søvnbehov. Har vært grensepsykotisk en gang. Bruker nå lamictal, zyprexa og wellbutrin, men opplever at dette ikke har god nok effekt hos meg. Har du noen forslag til andre medisiner som kan være aktuelle?

Anonymous poster hash: 35dc6...8bc

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg ville byttet ut Zyprexa med Seroquel depot samt sjekket serumnivå på Lamictal. Sannsynligvis er det rom for doseøkning både på Lamictal og Wellbutrin.

Skrevet

Kan dessverre ikke bruke seroquel, har stått på det tidligere. Bruker 600 mg lamictal og 300 mg wellbutrin. Usikker på hva forrige serumspeil var på, men fikk høre at det var ok.

Skrevet

Flere spørsmål.

1.Har du forslag til andre medisiner som kan være aktuelle for meg? Mulig umulig å svare på uten nærmere kjennskap til sykdomsforløp.

2. Hva bør serumspeil på lamictal og wellbutrin være på?

3. Er 300 mg maks dose på wellbutrin?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...