Gjest Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 Skrevet 26. august 2013 Hei hei ! Jeg lurer på om jeg har tourettes. Jeg klarer noen ganger ikke og la være å prate med meg selv og kommer med noen utbrudd og av en eller annen grunn sier jeg manns navn. Jeg klarer å beherske meg og skjule det godt, og blir jeg av en eller annen grunn "tatt" finner jeg på noe lurt i farten. Noen ganger lager jeg også en kunstig krampe og kniper i hånden til den rister i noen sekunder. Av og til puster jeg veldig kort og panisk. Disse "greiene" mine dukker opp hyppigere når jeg er stresset, deppa og alkohol kan jeg nesten ikke røre (da føler jeg meg litt små gal i flere dager) jeg tror jeg har vært slik hele livet, kan ikke huske å ikke hatt slike utbrudd, men føler at de blir være eller plager meg mer med alderen. Hvordan bør jeg gå frem for å få hjelp, og kan dette være tourettes ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. august 2013 Skrevet 26. august 2013 Det kan være Tourette. Fastlegen kan henvise deg til en nevrolog. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.