Gå til innhold

Få dekket legemidler

Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg søkte og både mine sønner og jeg fikk vedtak på at vi får dekket circadin.

Min datter på 7 år fikk avslag, hun har samme diagnose og vansker som brødrene.

Jeg forstår ikke hvirfor hun får avslag og guttene dekket?

Vet ikke hva skrive i en klage, det blir rart, virker så uproft . .

Er jo ekte ulogisk ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er jo ekte ulogisk ??

Det var ulogisk ja :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fastlegen søke om å få dekket Circadin eller må det være en spesialist?  Jeg sover som en gud på Circadin og jeg har ikke sovet normalt på minst 30 år  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er jo ekte ulogisk ??

Du må lese begrunnelsen nøye slik at klagen er tilpasset den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke barn under 16 år dekket alle reseptbelagte legemidler? Eller gjelder det bare de vi før kalte på "blåresept"? Jeg husker sannelig ikke hva slags type resept guttungen får sine hjertemedisiner på, men vi betaler ingenting for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke noen fikk dekket Circadin, jeg, men i og med at de andre barna dine fikk det så var det jo merkelig at den ene ikke fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan fastlegen søke om å få dekket Circadin eller må det være en spesialist?  Jeg sover som en gud på Circadin og jeg har ikke sovet normalt på minst 30 år  :rolleyes:

Hei!

Det var jeg som fant et skriv om dette på nettet, tok det med til barnehabiliteringen og en lege der søkte:-)

De viste, eller ingen rundt oss kjente til dette. De ble glade, skal se om jeg kan finne det, men jeg søkte vel på dekning circadin.

Jeg søkte egentlig ikke for meg selv, men får dekket 90% av det som overstiger 1667kr i et annet vedtak.

Dette søkte jeg på, fikk vedtak på støtte både til circadin og oxytocin .

Har nå lest vedtakene på nytt og min sønn får dekket alt og min datter avslag??

Står omtrent det samme i begge brev.

Jeg vil tro du kan søke, nå har vi fått dette innvilget og nå skal barnehabiliteringen anbefale dette videre.

For barn og voksne som trenger dette er det jo urimelig at det skal koste såpass mye.

I vertfall blir det mye når man er mange.

Og gjerne på toppen av andre ting. Jeg bruker feks ca 1000kr mnd bare på oxytocin, så er glad for vedtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke barn under 16 år dekket alle reseptbelagte legemidler? Eller gjelder det bare de vi før kalte på "blåresept"? Jeg husker sannelig ikke hva slags type resept guttungen får sine hjertemedisiner på, men vi betaler ingenting for dem.

Hei!

Circadin har man ikke fått dekket før, men nå vil nok informasjon spre seg.

Vi har hatt flere medisiner som ikke blir dekket feks oxytocin, men nå fikk jeg vedtak på dette også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...