Gå til innhold

Åpen om problemene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke akkurat hvordan omgivelsene dine ser ut, men jeg tror det kan være godt å prate ut om det, med en du stoler på. Kanskje det kan være en ide å ta det opp i terapi, for å få forslag til innfallsvinkel og hvem man kan "begynne med" å snakke med.

Uansett trenger du ikke å brette ut alle detaljer dersom du ikke er komfortabel med det. Selv gir jeg bare andre små innblikk dersom det er relevant:) Lykke til!

Anonymous poster hash: aa1e7...444

Ønsker ikke å brette ut om alt, nei.  :)

Men når jeg ikke sier noe som helst tror nok folk at jeg er en svindler.

Ja, tar det opp i terapien jeg, hvordan jeg skal klare å fortelle litt.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• TulleKoppen

34

• slabbedask

10

• AnonymBruker

6

• stjernestøv

4

Skrevet

Jeg lurer ofte på hva folk tror om meg, men så tenker jeg man blir ikke ufør av seg selv heller. Det folk vet er at jeg har slitt med angst, noen kaller det vel og nervetrøbbel. De trenger egentlig ikke vite mer.

Skrevet

Har du tatt opp i terapien det at du anser deg selv som trygdesvindler og at du tror andre også tenker det om deg?

Har i lang tid sett at dette er noe som plager deg mye.. kan ikke være godt å ha det slik :(

Skrevet

Har du tatt opp i terapien det at du anser deg selv som trygdesvindler og at du tror andre også tenker det om deg?

Ja, da kommer de med utbroderende forsikringer om at sånn er det ikke...

Skrevet

Ja, da kommer de med utbroderende forsikringer om at sånn er det ikke...

... men du stoler ikke på disse forsikringene?

Skrevet

... men du stoler ikke på disse forsikringene?

Stoler og stoler. Sist gang jeg snakket om det begynte jeg bare å tenke at ja nå, nå hadde jeg i alle fall avslørt meg... men det gjelder jo helsevesen/NAV da, det er jo mer sannsynlig at vilkårlige folk, naboer, familie etc mener dette.

Skrevet

Stoler og stoler. Sist gang jeg snakket om det begynte jeg bare å tenke at ja nå, nå hadde jeg i alle fall avslørt meg... men det gjelder jo helsevesen/NAV da, det er jo mer sannsynlig at vilkårlige folk, naboer, familie etc mener dette.

Du bør tenke mindre. Skru hodet av noen timer hver dag, det anbefales på det varmeste :-)

Skrevet

Du bør tenke mindre. Skru hodet av noen timer hver dag, det anbefales på det varmeste :-)

Ja, prøver på dette, ved å gjøre praktiske ting eller se på TV. Men blir ofte så rastløs... selv om det er det som hjelper. Etter hvert hjelper det.  :)

Skrevet (endret)

Ja, prøver på dette, ved å gjøre praktiske ting eller se på TV. Men blir ofte så rastløs... selv om det er det som hjelper. Etter hvert hjelper det.  :)

Det beste rådet mot smerter er å bevege seg i ulent terreng (type i marka/ skauen) fordi man hele tiden må rette fokus mot hvor man skal sette foten neste gang. Forbauser meg ikke om det funker bra mot grubling også.

Endret av Kayia
Skrevet

Det beste rådet mot smerter er å bevege seg i ulent terreng (type i marka/ skauen) fordi man hele tiden må rette fokus mot hvor man skal sette foten neste gang. Forbauser meg ikke om det funker bra mot grubling også.

Det funker faktisk utmerket... grunnen til at jeg ikke driver mer med slikt er delvis at jeg der og da føler det går bra og jeg ikke trenger det... ja det er jo veldig synt for kroppen og, men dørstokkmila er lang for min del.

Jeg er vel kanskje litt destruktiv og, som som ofte ikke gjør noe slikt for å avlede.

Skrevet

Trodde det var bra å forsøke å ta ansvar for sine handlinger hvis man tror man har gjort noe galt, jeg... eventuelt ta ansvar for at man får korrekt diagnose, slik at man får korrekt behandling, slik at man kan bli friskere, slik at man slipper å belaste velferdsstaten sånn?

Alle tolker det jeg sier ut i fra tidligere bestemmelser. Det kan være følgefeil. Er det ingenting jeg kan gjøre?

Skrevet

Trodde det var bra å forsøke å ta ansvar for sine handlinger hvis man tror man har gjort noe galt, jeg... eventuelt ta ansvar for at man får korrekt diagnose, slik at man får korrekt behandling, slik at man kan bli friskere, slik at man slipper å belaste velferdsstaten sånn?

Alle tolker det jeg sier ut i fra tidligere bestemmelser. Det kan være følgefeil. Er det ingenting jeg kan gjøre?

Er det noen som nekter deg å begynne å jobbe?

Anonymous poster hash: 5dd9b...7e1

Skrevet

Er det noen som nekter deg å begynne å jobbe?

Nei...?

Skrevet

Nei...?

Men da er det vel bare å begynne da hvis du syntes det er så fælt at du snylter på velfedsstaten!!!!

Skrevet

Men da er det vel bare å begynne da hvis du syntes det er så fælt at du snylter på velfedsstaten!!!!

Er det bare å begynne med det, da?

Skrevet

Er det bare å begynne med det, da?

Ja selvfølgelig er det det, hvis du mener du er frisk altså.

Skrevet

Ja selvfølgelig er det det, hvis du mener du er frisk altså.

Det er jo ikke det, for det første må man jo få seg jobb, for det andre kan det jo være litt vrient å jobbe når man er i 30-åra og aldri har gjort et arbeidsslag i sitt liv.

Skrevet

Det er jo ikke det, for det første må man jo få seg jobb, for det andre kan det jo være litt vrient å jobbe når man er i 30-åra og aldri har gjort et arbeidsslag i sitt liv.

Men da får du være fornøyd med trygden da! Ærlig talt, har du tenkt å fortsette på denne måten til du blir 67?

Skrevet

Men da får du være fornøyd med trygden da! Ærlig talt, har du tenkt å fortsette på denne måten til du blir 67?

Jeg burde vel egentlig sagt opp NAV ja.

Skrevet

Råd:

Ta deg en jobb som telefonselger, på deltid.

Det er lett å få jobb som det, og det kan kombineres med NAV. Så får du 1) konkrete resultater i penger tjent, 2) bryne deg på kommunikasjonsevner, og 3) virkelig noe annet å bruke hodet på.

Jeg var selger da jeg var "liten". Fra å være en innadvendt nerd med få venner gikk jeg til å bli en utadvendt og sosial person som fortsatt digger nerdeaktiviteter ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...